מה כדאי לדעת על קורס מכירות?
חברות, עסקים וארגונים אשר פועלים בשווקים תחרותיים ותובעניים, זקוקים לאנשי מכירות מיומנים ומקצועיים, בכדי שיוכלו לממש את פוטנציאל המכירה שלהם ולבלוט בשדה העסקי. ככל שמכירות של העסק גדלות - כך גדלים גם רווחיו ועל כן יכולת המכירה היא יכולת מרכזית וחשובה להצלחתם. יכולת מכירה טובה משמשת גם לצורך התפתחות אישית, פיתוח כושר השכנוע ויצירת תקשורת בין אישית טובה יותר, ניהול משא ומתן מוצלח, העברת פרזנטציות וכדומה.
קורס מכירות מקנה למשתתפיו ידע מקצועי נרחב ומקיף, כלים ומיומנויות מכירה מעשיות, תוך למידת סוגיות שונות מעולם המכירות והעסקים. רבים חושבים כי יכולת מכירה טובה היא מיומנות מולדת, אך מחשבה זו היא מוטעית, שכן את כל טכניקות המכירה והשיטות להצלחה בתחום ניתן ללמוד במהלך הלימודים, ולאחר מכן ליישם אותן במגוון תחומים שונים כמו נדל"ן, טיפוח, מסעדנות וכדומה.
קורס מכירות מקנה למשתתפיו ידע מקצועי נרחב ומקיף, כלים ומיומנויות מכירה מעשיות, תוך למידת סוגיות שונות מעולם המכירות והעסקים. רבים חושבים כי יכולת מכירה טובה היא מיומנות מולדת, אך מחשבה זו היא מוטעית, שכן את כל טכניקות המכירה והשיטות להצלחה בתחום ניתן ללמוד במהלך הלימודים, ולאחר מכן ליישם אותן במגוון תחומים שונים כמו נדל"ן, טיפוח, מסעדנות וכדומה.
מידע נוסף:
למה כדאי לעשות קורס מכירות?
תחום המכירות הוא ליבתו של כל ארגון או עסק ואנשי המכירות הם גורם מרכזי וחשוב בפעילותו. הם אלו הדואגים לרווחיו של העסק ואחראים על נושאים מגוונים שמשפיעים על הצלחתו, ביניהם: גיוס לקוחות חדשים, מכירת המוצרים והשירותים, שימור הקשר עם לקוחות העבר, טיפול בתלונות ובעיות ועוד.
מכירה מוצלחת מתחילה בשלב קידום המכירות, ממשיכה אל שלב ניהול משא ומתן במטרה להבין את צרכי הלקוח ועוברת לשלב בחירת שיטת המכירה המתאימה. המכירה אינה מסתיימת בשלב בו מתקבל כסף מהלקוח, אלא ממשיכה גם אחריו. על אנשי המכירות להשאיר את הלקוח נאמן להם ולגרום לו להעדיף את המוצר או השירות המדובר על פני אחרים לאורך זמן ובאופן קבוע.
למי מתאים קורס מכירות?
הלימודים בקורס מכירות פונים לקהל הרחב, לחסרי ניסיון קודם בתחום ולבעלי ניסיון קודם, ומקבלים לשורותיהם את כל מי שיש ברצונו לרכוש כלים ומיומנויות בתחום במטרה להעלות את אחוזי המכירה שלהם, לרכוש ידע חיוני שיסייע להם בהמשך דרכם התעסוקתית ולהשתלב בתחום דינמי, רווחי ומאתגר זה.
כמו כן, לימודי קורס מכירות מתאימים במיוחד לבעלי עסקים פרטיים או יזמים המעוניינים לרכוש מיומנויות שיסייעו להם בהגדלת הכנסותיהם ממכירות ולעצמאיים המעוניינים ברכישת כלים מקצועיים בתחום. הלימודים מתאימים גם לעוסקים בתחומי השיווק והפרסום זה מכבר, המעוניינים להתעדכן בשינויים שחלו בתחום ולרכוש טכניקות חדשות שיסייעו להם בהגדלת רווחיהם. תחום דינמי זה עובר שינויים לעיתים תכופות ולכן התעדכנות בנושאים המשתנים היא חיונית ביותר.
מה תנאי הקבלה לקורס מכירות?
תנאי הקבלה לקורס מכירות יכולים להשתנות בין מוסדות הלימוד השונים ובין הקורסים המגוונים המציעים הכשרה זו. בדרך כלל, מציבים תנאי הקבלה דרישות בסיסיות למדי. ישנם קורסים הפתוחים לקהל הרחב ומקבלים לשורותיהם את כל המעוניינים להשתלב במסלול הלימודים, וישנם קורסים הדורשים מהמועמדים להיות בוגרי 10 או 12 שנות לימוד ולעיתים אף בעלי תעודת בגרות מלאה. בנוסף, יידרשו המועמדים להיות בעלי שליטה ברמה גבוהה בשפה העברית וברמה בסיסית בשפה האנגלית.
כמו כן, נדרשים המועמדים במרבית מוסדות הלימוד לעבור ריאיון קבלה אישי מול ראשי מסלול הלימודים, במטרה לקבוע את מידת התאמתם ללימודי התחום ולעיסוק בו. קורסים מתקדמים יותר בתחום המכירות והשיווק מציבים ניסיון תעסוקתי קודם בתחום כתנאי קבלה.
כמה זמן נמשך קורס מכירות?
משך הלימודים בקורס מכירות עשוי להשתנות בין מוסד לימודים אחד למשנהו, בהתאם להיקף החומר הנלמד, קהל היעד אליו מיועדים הלימודים, מספר המפגשים השבועיים אשר מתקיימים במהלך ההכשרה ואורכו של כל אחד מן המפגשים הללו. קורסים בסיסיים בתחום המכירות שמתאימים למתחילים ומקנים היכרות עם התחום כוללים בין 15 ל-20 שעות לימוד ונפרשים על פני חודשים ספורים. קורסים ארוכים ומעמיקים יותר כוללים בין 40 ל-90 שעות לימוד אקדמיות הנפרשות על פני תקופת זמן של בין חודשיים לארבעה חודשים.
חשוב לדעת כי מרבית מוסדות הלימוד מציעים השתלבות במסלול הלימודים במתכונת של לימודי ערב ולימודים בימי שישי בבוקר. אפשרות זו מקנה יתרון מהותי עבור המעוניינים לרכוש הכשרה זו אך אין ביכולתם לפנות את יומם לטובת הלימודים עקב התחייבויות קודמות כמו עבודה, לימודים או כל התחייבות אחרת.
מה לומדים בקורס מכירות?
הנושאים הנלמדים בקורס מכירות משלבים בין תכנים עיוניים ותיאורטיים נרחבים ומעיקים לבין תרגולים, סימולציות והתנסויות מעשיות, דבר המבטיח כי הכשרתם של הבוגרים היא מן המעלה הראשונה.
התכנים הנלמדים בקורס יכולים להשתנות בין מוסדות הלימוד השונים, אך על פי רוב כוללים את הנושאים הבאים: ההבדל בין שיווק למכירות, מיומנויות מכירה, תדמית ודימוי עצמי, אסטרטגיות בשיווק, תמהיל שיווקי, פילוח שוק ושווקי מטרה, סיבות המביאות צרכן לקנייה, סולם הצרכים של מסלו, סוגי לקוחות, חדשנות בעיני לקוח, התנהגות צרכנית, תהליך קבלת החלטות בקנייה, תכונות אנשי המכירות, שפת גוף, אסטרטגיות הצלחה, תקשורת בין אישית, שירות לקוחות, הצגת מוצר, טיפול בהתנגדויות, תהליך סגירת המכירה, אתיקה מקצועית, שימור לקוחות, ניהול זמן, מיתוג עצמי ועוד מגוון רחב של נושאים מרתקים.
מה עושים אחרי קורס מכירות?
בוגרי קורס מכירות אשר יעמדו בהצלחה בכל דרישות הלימודים, לרבות עמידה בחובת נוכחות בלפחות 80% מן המפגשים, השתתפות פעילה בשיעורים, הגשת מטלות ומעבר התנסויות מעשיות ותרגולים, תוענק תעודת גמר "סוכן מכירות" מטעם המוסד הלימודי בו השלימו את הכשרתם.
בוגרי קורס מכירות הם אנשי מקצוע מבוקשים ונדרשים בשוק העבודה, ועומדות בפניהם אפשרויות תעסוקה שונות ומגוונות. הבוגרים יוכלו להשתלב בשוק העבודה במגוון תפקידי המכירות והשיווק במסגרת חברות פרטיות גדולות וקטנות, עסקים, חברות סלולר מובילות, חברות כבלים, מפעלים תעשייתיים, משרדי פרסום ובכל ארגון בו נדרשות טכניקות מכירה. במסגרת תפקידים אלו יוכלו לממש את הידע, הכלים והמיומנויות שרכשו במהלך הלימודים ולהעלות את אחוזי המכירה שלהם באופן משמעותי.
מה אפשר ללמוד אחרי קורס מכירות?
בוגרי קורס מכירות המעוניינים ברכישת ידע נוסף, בין אם לצורך העשרה אישית והרחבת אופקים ובין אם לצורך העשרת ארגז הכלים שלהם, הרחבת הסמכתם והשתלבות בשוק העבודה כאנשי מקצוע איכותיים ומיומנים, יוכלו להמשיך ללימודים נוספים במגוון תחומים.
אחת האפשרויות העומדת בפני הבוגרים היא קורס אמנות הפרזנטציה. הפרזנטציה היא למעשה סוג של מכירה עקיפה ולכן איכות העברת הפרזנטציה משפיעה באופן משמעותי על שכנוע הקהל. הלימודים בקורס זה יקנו למשתתפים כלים וטכניקות להעברת פרזנטציה ושכנוע הקהל בצורה הטובה ביותר, דבר שיוכל לסייע להם בעבודתם ובחייהם האישיים בתחומים שונים: שיחות מכירה, ראיונות עבודה, יצירת רושם ראשוני וכדומה. קורס נוסף בו יוכלו להשתלב הבוגרים הוא קורס שיווק באינטרנט. לימודים אלו יקנו להם מיומנויות וכלים לפרסום באינטרנט ובפלטפורמות המרכזיות בתחום, דבר שיסייע להם להוביל את עסקיהם לגריפת רווחים ולהצלחה.