ייעוץ לימודים חינם!

קורס מדריכי התפתחות תינוקות

לימודי מדריכי התפחות תינוקות

התפתחותם של התינוקות מהווה תחום עיסוק עיקרי וחלק בלתי נפרד מהתמודדותם היום יומית של הורים אל מול ילדיהם. ההורים החדשים נתקלים לרוב בקשיים עימם לא נדרשו להתמודד קודם לכן, וכן הינם עומדים מול האתגר של לקיחת אחריות על אדם נוסף מלבד עצמם. ההתייחסות אל שלבי ההתפתחות נחלקת בדרך כלל לפי חודשים. 

שלבי ההתפתחות מתרחשים בדרך כלל בסדר קבוע בקרב כל התינוקות ועל פי רוב, תינוק לא יתקדם לשלב הבא לפני שיחוש ביטחון בשלה הקודם לו. רק לאחר שמוחו וחוזקו הפיזיולוגי של התינוק יהיו מוכנים לכך, יעבור התינוק לשלב ההתפתחות הבא. כאשר התינוק לומד דבר חדש ומסגל לעצמו כישורים חדשים, הוא עשוי להתנהג כאילו שכח את שלב ההתפתחות הקודם או יכולות נוספות שרכש לפני כן. אמנם, התינוק אינו שוכח את הפעולות הללו, אלא מעביר את הריכוז והקשב שלו במטרה לרכוש יכולות מורכבות חדשות.

למי מתאים ללמוד קורס מדריכי התפתחות תינוקות?

1
חברתי
2
יזם
3
קונבציונלי
רוצה לדעת איזה טיפוס את?
מסכימה מאוד
מסכימה
ניטרלי
לא מסכימה
לא מסכימה כלל
אני חושבת שאהיה טובה בעבודה הדורשת סדר ודקדקנות
מסכימה מאוד
מסכימה
ניטרלי
לא מסכימה
לא מסכימה כלל
הבנה של תופעה מדעית תסב לי הנאה וסיפוק
מסכימה מאוד
מסכימה
ניטרלי
לא מסכימה
לא מסכימה כלל
אני מקווה שיתפנה לי קצת זמן כדי לסדר את מסמכיי או לבדוק את חשבונותיי
מסכימה מאוד
מסכימה
ניטרלי
לא מסכימה
לא מסכימה כלל
כל יצירה המוצגת במוזיאון היא יצירת אמנות מעצם הצגתה שם
מסכימה מאוד
מסכימה
ניטרלי
לא מסכימה
לא מסכימה כלל
אני רוצה לחפש דרכים יצירתיות להביע את עצמי בצורה מקורית
מסכימה מאוד
מסכימה
ניטרלי
לא מסכימה
לא מסכימה כלל
ארצה שהשאלון והתוצאות יוצגו בלשון:
זכר
זכר
נקבה
נקבה
מידע נוסף:
פתיחה

מידע כללי על קורס מדריכי התפתחות תינוקות

הורים רבים מבקשים להעניק לילדיהם הקטנים את הטיפול והיחס הטוב ביותר ורוצים לוודא כי התפתחותם הינה תקינה ועומדת בשלבים המקובלים. על כן, הביקוש למדריכי התפתחות תינוקות מקצועיים ואיכותיים הולך ועולה. במהלך השנתיים הראשונות לחייו של התינוק, הוא רוכש ידע ומיומנויות רבים מאלו שירכוש בשארית חייו, ועל כן זוהי תקופה קריטית וחשובה. חשוב לדעת כי אף על פי שהשלבים הינם דומים אצל מרבית התינוקות, קצב ההתפתחות אינו אחיד. ישנם שלבים מהירים וישנם שלבים איטיים וכל תינוק מתמודד עם אלו בצורה שונה ובקצב אחר. 

הלימודים בקורס מדריכי התפתחות תינוקות כוללים ידע תיאורטי מקיף, כלים ומיומנויות מעשיות הנדרשות להבנת דרכי ההתפתחות המוטורית של התינוק ולליווי הורים ומשפחות במהלך שלבים אלו. המשתתפים יוכשרו להנחייה בקבוצות או במסגרת פרטנית, החל מרגע הלידה של התינוק ועד לגיל שנתיים וחצי בערך. כמו כן, יוכשרו המשתפים לאבחון וטיפול במצבי עיכוב התפתחותי, בעיות אורתופדיות שונות, בעיות תקשורת ועוד. 
פתיחה

למי מתאים קורס מדריכי התפתחות תינוקות?

הלימודים בקורס מדריכי התפתחות תינוקות פונים לקהל הרחב ולכל מי שיש ברצונו להשתלב במסלול לימודים מרתק, מהנה, מאתגר ומספק זה, בין אם הינו בעל ידע קודם וניסיון מעשי בתחום הטיפול ובין אם לאו, הן לצורך העשרה אישית ושימוש עצמי והן לצורך רכישת מקצוע חדש והשתלבות בשוק העבודה בתחום מבוקש זה.

הלימודים מתאימים במיוחד לכל בעלי הגישה החיובית והזיקה לעבודה עם ילדים ותינוקות ולכל המעוניינים להכיר את התפתחותם המוטורית והסנסואלית של התינוקות, דרך חווייה אישית ותנועתית. כמו כן, מתאימים הלימודים להורים אשר יש ברצונם לרכוש הכשרה שתסייע להם להתמודד עם השינויים השונים בפניהם יידרשו לעמוד או אף לרכוש מקצוע מבוקש ומרתק חדש. 
פתיחה

מי יכול להתקבל לקורס מדריכי התפתחות תינוקות?

תנאי הקבלה לקורס מדריכי התפתחות תינוקות יכולים להשתנות בין מוסדות הלימוד המגוונים אשר מציעים רכישת הכשרה זו ובין הקורסים השונים בתחום, בהתאם לקהל היעד אליו מיועדים הלימודים וסוג ההכשרה הנרכשת עם סיומם. בדרך כלל, פתוחים הקורסים בפני הקהל הרחב, אינם מציבים דרישות קבלה כלל ומקבלים לשורותיהם את כל המעוניינים להשתלב במסלול לימודים מרתק זה מתוך מטרה להתמודד עם האתגרים הצפויים להם עם ילדיהם או מתוך מטרה לרכוש מקצוע טיפולי מרתק, מבוקש ורווחי.

אמנם, ייתכן ויידרשו המועמדים לעבור ריאיון קבלה אישי מול ראשי מסלול הלימודים שמטרתו לבחון את מידת התאמתם ללימודי התחום ולעיסוק בו. חלק מן המכללות ומוסדות הלימוד דורשים כי יהיו המועמדים בעלי ניסיון מעשי בעבודה עם ילדים ופעוטות או בעבודות טיפוליות והדרכתיות שונות.
פתיחה

כמה זמן נמשך קורס מדריכי התפתחות תינוקות?

משך הלימודים בקורס מדריכי התפתחות תינוקות עשוי להשתנות בין מוסד לימודי אחד למשנהו, בהתאם להיקף החומר הנלמד, סוג ההכשרה הנרכשת עם סיום הלימודים, קהל היעד אליו מיועדים הלימודים, מספר המפגשים השבועיים אשר מתקיימים במהלך ההכשרה ואורכו של כל אחד מן המפגשים הללו. בדרך כלל, כוללים הלימודים בקורסים הבסיסיים בין 120 ל-180 שעות לימוד אקדמיות ואילו הקורסים המתקדמים והמקיפים יותר כוללים בין 250 ל-330 שעות לימוד אקדמיות הנפרשות על פני תקופת זמן של כשנתיים.

חשוב לדעת כי מרבית מוסדות הלימוד מציעים השתלבות במסלול הלימודים במתכונת של לימודי ערב ולימודים בימי שישי בבוקר. אפשרות זו מהווה יתרון עבור המעוניינים לרכוש הכשרה זו אך אין ביכולתם לפנות את יומם לטובת הלימודים עקב התחייבויות קודמות כמו עבודה, לימודים או כל התחייבות אחרת.
פתיחה

מה לומדים בקורס מדריכי התפתחות תינוקות?

תכנית הלימודים בקורס מדריכי התפתחות תינוקות משלבת בין תכנים עיוניים ותיאורטיים נרחבים ומעמיקים לבין התנסויות מעשיות ותרגולים רבים. השילוב בין אלו מבטיח כי הכשרתם של הבוגרים הינה מן המעלה הראשונה. הנושאים הנלמדים יכולים להשתנות בין הקורסים המגוונים, בהתאם להיקף החומר הנלמד וקהל היעד אליו מיועדים הלימודים.

על פי רוב, התכנים הנלמדים בקורס כוללים את הנושאים: התפתחות מוטורית וחושית, התאמת מוזיקה, חשיבות המגע, פסיכולוגיה התפתחותית, עיסוי תינוקות, תזונת תינוקות, התאמת מוזיקה לתינוקות, הדרכת הורים, עיצוב סביבה אופטימלית להתפתחות התינוק, אבחון בעיות התפתחותיות, סיפור והעשרה שפתית, הפחתת לחץ וחרדה אצל ההורים, שלבי ההתפתחות הקוגנטיבית, מתקני ג'ימבורי ועוד שלל תכנים מרתקים.
פתיחה

מה עושים אחרי קורס מדריכי התפתחות תינוקות?

לבוגרי קורס מדריכי התפתחות תינוקות אשר יעמדו בהצלחה בכל דרישות הלימודים, לרבות עמידה בחובת נוכחות, השתתפות פעילה בשיעורים, ביצוע ההתנסויות המעשיות, הגשת התרגילים והמטלות ומעבר הבחינות, תוענק תעודת גמר מטעם המוסד הלימודי בו השלימו את הכשרתם.

בפני בוגרי קורס מדריכי התפתחות תינוקות עומדות אפשרויות תעסוקה שונות ומגוונות. הם יוכלו להשתלב בשוק העבודה במסגרת מרכזים רפואיים פרטיים או ציבוריים, טיפת חלב, קופות חולים ובתי חולים, מתנ"סים, מרכזים פרטיים להתפתחות הילד, מרכזי ייעוץ והדרכה להורים ועוד. אפשרות נוספת אשר עומדת בפני הבוגרים הינה פנייה לדרך עצמאית, צבירת קהל לקוחות רחב וסיוע בהתמודדות עם האתגרים השונים במסגרת פרטנית.
פתיחה

מה אפשר ללמוד אחרי קורס מדריכי התפתחות תינוקות?

בוגרי קורס מדריכי התפתחות תינוקות המעוניינים ברכישת ידע נוסף, בין אם לצורך העשרה אישית והרחבת אופקים ובין אם לצורך העשרת ארגז הכלים המקצועי שלהם, הרחבת הסמכתם ורכישת ידע מקצועי נוסף מתוך מטרה להשתלב בשוק העבודה כאנשי מקצוע איכותיים ומיומנים בעלי תחומי אחריות מגוונים, יוכלו להמשיך ללימודים נוספים. אחת האפשרויות העומדת בפני הבוגרים הינה השתלבות בקורס עיסוי תינוקות. במסגרת לימודים אלו יוכשרו הבוגרים ליצירת קשר אינטימי ומרפא בין ההורה לתינוק באמצעות מגע וחום, התורמים להתפתחותו התקינה של התינוק.

תחום לימודים נוסף בו יוכלו הבוגרים למצוא עניין הינו קורס הנחיית הורים. לימודים אלו מכשירים את בוגריהם להדרכת הורים מתוך מטרה לשפר את כישוריהם בתחום ההורות ולהתמודד עם האתגרים הנדרשים בצורה הטובה ביותר.
 
ייעוץ לימודים אישי חינם
מלא/י פרטיך ונציגנו יתקשרו אליך בתוך זמן קצר.
2024 © כל הזכויות שמורות לחברת ניב רווח בע"מ