מה כדאי לדעת על קורס ייעוץ ארגוני?
ייעוץ ארגוני הוא תהליך שנועד להוביל ארגונים בדרכי שגשוג ופריחה, תוך מקסום רווחיהם, השגת כל המטרות הרצויות והגשמת חזונם. תחום זה משלב בין עולם הפסיכולוגיה ומדעי ההתנהגות לבין עולם ניהול העסקים. בעולם הכלכלי הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, האתגרים העומדים בפני ארגונים ועסקים הם רבים ולכן בוחרים רבים להיעזר בשירותיהם של יועצים ארגוניים, שהם בעלי הכלים והמיומנויות הנדרשים כדי להביא את העסק או הארגון להצלחה.
הלימודים בקורס ייעוץ ארגוני כוללים ידע תיאורטי מקיף, כלים ומיומנויות מעשיות בתחום חשוב זה. המשתתפים יוכשרו לאבחון תהליכים קיימים בארגון, ניתוח תהליכים אופטימאליים, הגדרת תהליכי שינוי נדרשים לארגון, שיפור מערך כוח האדם, שיפור האסטרטגיה העסקית, ייעול המערכת הפיננסית ועוד.
הלימודים בקורס ייעוץ ארגוני כוללים ידע תיאורטי מקיף, כלים ומיומנויות מעשיות בתחום חשוב זה. המשתתפים יוכשרו לאבחון תהליכים קיימים בארגון, ניתוח תהליכים אופטימאליים, הגדרת תהליכי שינוי נדרשים לארגון, שיפור מערך כוח האדם, שיפור האסטרטגיה העסקית, ייעול המערכת הפיננסית ועוד.
מידע נוסף:
למה כדאי לעשות קורס ייעוץ ארגוני?
ארגונים, חברות ועסקים רבים עושים שימוש נרחב ביועצים ארגוניים מתוך מטרה להתייעל ולהשתפר ועל כן הביקוש לבעלי מקצוע טובים ומקצועיים בתחום הולך וגובר. הייעוץ הארגוני עוסק בשלושה תחומים עיקריים: הראשון הוא התמחות באנשים בארגון - תחום זה כולל בתוכו נושאים כמו פסיכולוגיה, סוציולוגיה, עבודת צוות, משוב וכדומה. החלק השני הוא משימותיו של הארגון והוא עוסק באסטרטגיה שיווקית, הצבת יעדים, הגדרות תפקיד, שיפור תהליכים ועוד. החלק השלישי הוא תחום הרשת והוא כולל את המבנה הרשתי של הארגון, האינטליגנציה הארגונית וכדומה.
היועץ הארגוני עוסק בניתוח תהליכים משמעותיים בארגון כמו העברת ראיונות וסקרים, הטמעת ערכים למנהלים, שיפור ממשקים ארגוניים, שיפור התקשורת הארגונית, שיפור תהליכי שירות ועוד. על היועץ הארגוני לדעת לאבחן את בעיותיו של הארגון, לזהות את נקודות התרופה שלו וללוות את צוות המנהלים וכלל העובדים.
למי מתאים קורס ייעוץ ארגוני?
הלימודים בקורס ייעוץ ארגוני פונים לקהל הרחב ולכל מי שיש ברצונו להשתלב במסלול לימודים מרתק, מהנה, מאתגר ומספק זה, בין אם הוא בעל ידע קודם וניסיון מעשי בתחום העסקים ובין אם לא, הן לצורך העשרה אישית ושימוש עצמי והן לצורך רכישת מקצוע חדש והשתלבות בשוק העבודה בתחום מבוקש זה.
הלימודים מתאימים במיוחד לכל המעוניינים להכשיר עצמם בתחום מרתק זה ולהשתלב בעבודה בארגונים שונים ובחברות ייעוץ ארגוני, זאת באמצעות הכשרה מקצועית ואיכותית. כמו כן, יוכלו למצוא עניין רב בלימודים מנהלי משאבי אנוש, יועצים בתחומים שונים, בוגרי לימודי סוציולוגיה, בוגרי לימודי אנתרופולוגיה או מדעי ההתנהגות, בוגרי לימודי מנהל עסקים, עובדי ניהול ופיתוח הדרכה, פיתוח ארגוני ועוד, אשר יש ברצונם להעשיר את ארגז הכלים המקצועי שלהם.
מה תנאי הקבלה לקורס ייעוץ ארגוני?
תנאי הקבלה לקורס ייעוץ ארגוני יכולים להשתנות בין מוסדות הלימוד המגוונים אשר מציעים רכישת הכשרה זו ובין הקורסים השונים בתחום, בהתאם לקהל היעד אליו מיועדים הלימודים וסוג ההכשרה הנרכשת עם סיומם. ישנם קורסים מעטים אשר פתוחים בפני הקהל הרחב, אינם מציבים דרישות קבלה כלל ומקבלים לשורותיהם את כל המעוניינים להשתלב במסלול לימודים מרתק ומאתגר זה.
עם זאת, מרבית הקורסים דורשים כי המועמדים יהיו בעלי הכשרה מקצועית אקדמית בתחומי מדעי ההתנהגות, החברה, הניהול, משאבי האנוש, הנחיית קבוצות, ייעוץ ועוד. כמו כן, נדרשים המועמדים לעבור ריאיון קבלה אישי מול ראשי מסלול הלימודים מתוך מטרה לקבוע את מידת התאמתם ללימודי התחום ולעיסוק בו.
כמה זמן נמשך קורס ייעוץ ארגוני?
משך הלימודים בקורס ייעוץ ארגוני עשוי להשתנות בין מוסד לימודים אחד למשנהו, בהתאם להיקף החומר הנלמד, סוג ההכשרה הנרכשת עם סיום הלימודים, קהל היעד אליו מיועדים הלימודים, מספר המפגשים השבועיים אשר מתקיימים במהלך ההכשרה ואורכו של כל אחד מן המפגשים הללו. בדרך כלל, כוללים הלימודים בין 350 ל-500 שעות לימוד אקדמיות הנפרשות על פני תקופת זמן של בין תשעה חודשים לשנתיים.
חשוב לדעת כי מרבית מוסדות הלימוד מציעים השתלבות במסלול הלימודים במתכונת של לימודי ערב ולימודים בימי שישי בבוקר. אפשרות זו מקנה יתרון עבור המעוניינים לרכוש הכשרה זו אך שאין ביכולתם לפנות את יומם לטובת הלימודים עקב התחייבויות קודמות כמו עבודה, לימודים או כל התחייבות אחרת.
מה לומדים בקורס ייעוץ ארגוני?
תוכנית הלימודים בקורס ייעוץ ארגוני משלבת בין תכנים עיוניים ותיאורטיים נרחבים ומעמיקים לבין התנסויות מעשיות ותרגולים רבים. השילוב בין אלו מבטיח כי הכשרתם של הבוגרים היא מן המעלה הראשונה. הנושאים הנלמדים יכולים להשתנות בין הקורסים המגוונים, בהתאם להיקף החומר הנלמד וקהל היעד אליו מיועדים הלימודים.
על פי רוב, התכנים הנלמדים בקורס כוללים את הנושאים הבאים: התנהגות ארגונית ברמת הפרט והקבוצה, התנהגות ארגונית ברמת הארגון, תפקיד יועץ פנים ארגוני, הבדל בין ייעוץ לאימון, תיאוריות שונות בייעוץ ארגוני, כלים לאבחון ארגון, מיפוי תהליכים ארגוניים, תקשורת בין-אישית, מיומנויות ייעוץ, פיתוח גישה ייעוצית, טיפול בקונפליקטים והתנגדויות, בניית תכנית לשינוי, אתגרים בשינוי ארגוני, תיאוריות להובלת שינוי בארגון, כתיבת דוח ומתן משוב לארגון, אחריות היועץ, ליווי תהליך שינוי בארגון, הנחיית קבוצה, אתיקה מקצועית ועוד שלל תכנים מרתקים.
מה עושים אחרי קורס ייעוץ ארגוני?
לבוגרי קורס ייעוץ ארגוני אשר יעמדו בהצלחה בכל דרישות הלימודים, לרבות עמידה בחובת נוכחות, השתתפות פעילה בשיעורים, ביצוע התנסויות מעשיות, הגשת תרגילים ומטלות ומעבר בחינות, תוענק תעודת גמר מטעם המוסד הלימודי בו השלימו את הכשרתם. חלק מן המוסדות אף מקנים לבוגריהם תעודה מאושרת על ידי חברות ייעוץ ארגוני מובילות. כמו כן, ישנם קורסים מוכרים על ידי איפ"א - הארגון הישראלי לפיתוח ארגוני, אלו נחשבים איכותיים במיוחד ובוגריהם משתלבים בקלות יחסית בשוק העבודה.
בפני בוגרי קורס ייעוץ ארגוני עומדות אפשרויות תעסוקה שונות ומגוונות. הם יוכלו להשתלב בשוק העבודה במסגרת חברות וארגונים בהם קיימת דרישה ליועצים ארגוניים מקצועיים. במסגרת עבודתם יוכלו ללוות קבוצות של מנהלים, חברות היי-טק שונות, ועדים וכדומה.
מה אפשר ללמוד אחרי קורס ייעוץ ארגוני?
בוגרי קורס ייעוץ ארגוני המעוניינים ברכישת ידע נוסף, בין אם לצורך העשרה אישית והרחבת אופקים ובין אם לצורך העשרת ארגז הכלים המקצועי שלהם, הרחבת הסמכתם ורכישת ידע מקצועי נוסף מתוך מטרה להשתלב בשוק העבודה כאנשי מקצוע איכותיים ומיומנים בעלי תחומי אחריות מגוונים, יוכלו להמשיך ללימודים נוספים.
אחת האפשרויות העומדת בפני הבוגרים היא השתלבות בקורס אימון וייעוץ כלכלי. במסגרת לימודים אלו יוכשרו הבוגרים לקידום תהליכי שינוי לדפוסים כלכליים שגויים מתוך הנחה כי הפתרון נמצא אצל המטופל, כמו גם לניהול כספים והצלחה בתחום הכלכלי. תחום לימודים נוסף בו יוכלו הבוגרים למצוא עניין הוא קורס יזמות עסקית. במסגרת לימודים אלו יוכשרו הבוגרים לגיבוש רעיון עסקי יעיל ומוצלח והוצאתו לפועל באופן המהיר ביותר.