מה כדאי לדעת על קורס ניהול מדיה חברתית?
בניגוד למדיה המסורתית, כמו רדיו או עיתונות, תחום הניו מדיה כולל רשתות חברתיות שונות ומגוונות שהולכות ומתפתחות בשנים האחרונות. התעשיות השונות בשוק מבינות כי השימוש ברשתות הללו לצרכים שיווקיים יכול להועיל ולקדם את העסקים, הארגונים והחברות השונים בצורה משמעותית. על מנהלי מדיה חברתית לנהל את הכלים השיווקיים המגוונים אשר פועלים ברשתות החברתיות, לפתח אסטרטגיות שיווק מוגדרות המשלבות את המדיה החברתית כחלק ממערך השיווק ולהכיר את כל המדיות, מאפייניהן וההבדלים ביניהן.
הלימודים בקורס ניהול מדיה חברתית כוללים ידע תיאורטי נרחב, כלים ומיומנויות לשימוש ברשתות החברתיות לצרכי שיווק ופרסום, התאמת קמפיינים לצרכי הלקוח ולהגדלת היקף המכירות והרחבת קהל הלקוחות של הארגון או העסק. בוגרי הקורס יוכלו להמשיך ללימודי שיווק באינטרנט ולימודי עיצוב גרפי כדי להרחיב את סט הכלים המקצועי שלהם ולקבל יתרון משמעותי בעת חיפוש עבודה בתחום.
הלימודים בקורס ניהול מדיה חברתית כוללים ידע תיאורטי נרחב, כלים ומיומנויות לשימוש ברשתות החברתיות לצרכי שיווק ופרסום, התאמת קמפיינים לצרכי הלקוח ולהגדלת היקף המכירות והרחבת קהל הלקוחות של הארגון או העסק. בוגרי הקורס יוכלו להמשיך ללימודי שיווק באינטרנט ולימודי עיצוב גרפי כדי להרחיב את סט הכלים המקצועי שלהם ולקבל יתרון משמעותי בעת חיפוש עבודה בתחום.
מידע נוסף:
למה כדאי לעשות קורס ניהול מדיה חברתית?
המדיה החברתית היא שם כולל לאתרי אינטרנט שונים המאפשרים תקשורת ושיתוף תכנים בין הגולשים. המדיה החברתית הולכת ותופסת תאוצה כיוון שארגונים, עסקים ומותגים רבים בתעשייה מנהלים דפי מותג, אתרי אינטרנט או קהילות גולשים ברשת. האינטרנט משפיע במידה רבה על הסביבה התחרותית בה פועלים הארגונים השונים ועל התהליכים העסקיים המגוונים שחלים בעסק. בנוסף, רשתות חברתיות כמו Facebook, Twitter, Instagram, Myspace, Linkdin וכדומה, הפכו לאמצעי מוביל לשיווק, פרסום, הכרת קהל היעד ומשיכת קהל לקוחות נוסף.
כיום, כל ארגון גדול מבין כי הרשתות החברתיות מהוות מרכיב חיוני ושימושי לצרכים שיווקיים שונים וכתוצאה מכך, הדרישה למנהלי מדיה חברתית מקצועיים, מיומנים ואיכותיים הולכת וגוברת בהתמדה.
למי מתאים קורס ניהול מדיה חברתית?
הלימודים בקורס ניהול מדיה חברתית פונים לקהל הרחב ולכל מי שיש ברצונו להשתלב במסלול לימודים מרתק זה, בין אם הוא בעלי ידע קודם וניסיון בתחום השיווק, הפרסום, הניהול וכדומה ובין אם לא, הן לצורך העשרה אישית ושימוש עצמי והן לצורך השתלבות בשוק העבודה במסגרת תפקיד מרתק, רווחי ומבוקש זה בחברות, עסקים וארגונים שונים.
הלימודים מתאימים במיוחד לעוסקים בתחומי השיווק, המסחר האלקטרוני, הפרסום, למנהלי עסקים, לעוסקים בבניית אתרים או עיצוב אתרים, לבוגרי לימודי מערכות מידע, מנהלי שירות, מנהלי מרקום, תקציבאים, ספקי שירותים ועוד, המעוניינים בהעשרת ארגז הכלים המקצועי שלהם, הרחבת ידיעותיהם בתחום המדיה החברתית והשתלבות בשוק העבודה בתחום.
מה תנאי הקבלה לקורס ניהול מדיה חברתית?
תנאי הקבלה לקורס ניהול מדיה חברתית יכולים להשתנות בין מוסדות הלימוד המגוונים אשר מציעים רכישת הכשרה זו ובין הקורסים השונים בתחום, בהתאם לקהל היעד אליו מיועדים הלימודים וסוג ההכשרה הנרכשת עם סיומם. חלק מן המסלולים פתוחים בפני הקהל הרחב, אינם מציבים תנאי קבלה כלל ומקבלים לשורותיהם את כל המעוניינים להשתלב במסלול לימודים מרתק זה.
ישנם מוסדות הדורשים כי המועמדים יהיו בעלי שליטה ברמה בסיסית ביישומי המחשב, תוכנות אופיס והאינטרנט ובעלי שליטה ברמה בסיסית בשפה האנגלית. כמו כן, ישנם קורסים המציבים כדרישה לקבלה ידע קודם בשיווק, פרסום, מחשבים או בפלטפורמות החברתיות השונות כמו פייסבוק, לינקדאין, YouTube, אינסטגרם, טוויטר וכדומה.
כמה זמן נמשך קורס ניהול מדיה חברתית?
משך הלימודים בקורס ניהול מדיה חברתית עשוי להשתנות בין מוסד לימודים אחד למשנהו, בהתאם להיקף החומר הנלמד, קהל היעד אליו מיועדים הלימודים, סוג ההכשרה הנרכשת בסיומם, מספר המפגשים השבועיים אשר מתקיימים במהלך ההכשרה ואורכו של כל אחד מן המפגשים הללו. בדרך כלל, הקורסים הבסיסיים כוללים כ-12 שעות לימוד אקדמיות ואילו הקורסים המתקדמים נפרשים על פני 18 מפגשים.
חשוב לדעת כי מרבית מוסדות הלימוד מציעים השתלבות במסלול זה במתכונת של לימודי ערב ולימודים בימי שישי בבוקר. אפשרות זו מקנה יתרון מהותי עבור המעוניינים לרכוש הכשרה זו אך שאין ביכולתם לפנות את יומם לטובת הלימודים עקב התחייבויות קודמות כמו עבודה, לימודים או כל התחייבות אחרת.
מה לומדים בקורס ניהול מדיה חברתית?
תוכנית הלימודים בקורס ניהול מדיה חברתית משלבת בין תכנים עיוניים ותיאורטיים נרחבים ומעמיקים לבין התנסויות מעשיות ותרגולים רבים. השילוב בין אלו מבטיח כי הכשרתם של הבוגרים היא מן המעלה הראשונה. הנושאים הנלמדים יכולים להשתנות בין הקורסים השונים, בהתאם להיקף החומר הנלמד וקהל היעד אליו מיועדים הלימודים.
על פי רוב, התכנים הנלמדים בקורס ניהול מדיה חברתית כוללים את הנושאים הבאים: הכרת רשתות חברתיות, פתיחה ותפעול של פרופיל, יצירת קמפיין פרסומי, התנסות בכלים שיווקיים המוצעים על ידי הרשתות החברתיות השונות, בחירת קהל יעד, העלאת אג'נדות חברתיות ופוליטיות, בלוגים ובלוגרים, סגנונות שיח שונים, אתרי שיתוף, פיתוח אסטרטגי, הגדרת יעדים ומטרות, מחקרי רשת, ניתוחי פעילות, אינטגרציה בין הערוצים השונים, איתור וכריית מידע ועוד שלל תכנים מרתקים.
מה עושים אחרי קורס ניהול מדיה חברתית?
לבוגרי קורס ניהול מדיה חברתית אשר יעמדו בהצלחה בכל דרישות הלימודים, לרבות עמידה בחובת נוכחות, השתתפות פעילה בשיעורים, ביצוע התנסויות מעשיות, הגשת תרגילים ומטלות ומעבר בחינות, תוענק תעודת גמר מטעם המוסד הלימודי בו השלימו את הכשרתם.
בוגרי קורס ניהול מדיה חברתית הם אנשי מקצוע מבוקשים ונדרשים בשוק העבודה, ועומדות בפניהם אפשרויות תעסוקה שונות ומגוונות. הבוגרים יוכלו להשתלב בשלל המשרות המוצעות בתחום במסגרת חברות שיווק שונות, ארגונים, מוסדות חינוך, מוסדות לימוד, משרדי יחצנות, משרדי פרסום, בתפקידי ייעוץ למנהלים בתחום המדיה החברתית, בתפקידי אבטחת איכות בעסקים שונים, במכונים לגיוס עובדים וכודמה. כמו כן, יוכלו הבוגרים לפנות לדרך עצמאית לאחר שיצברו ניסיון מספיק בתחום.
בוגרי קורס ניהול מדיה חברתית הם אנשי מקצוע מבוקשים ונדרשים בשוק העבודה, ועומדות בפניהם אפשרויות תעסוקה שונות ומגוונות. הבוגרים יוכלו להשתלב בשלל המשרות המוצעות בתחום במסגרת חברות שיווק שונות, ארגונים, מוסדות חינוך, מוסדות לימוד, משרדי יחצנות, משרדי פרסום, בתפקידי ייעוץ למנהלים בתחום המדיה החברתית, בתפקידי אבטחת איכות בעסקים שונים, במכונים לגיוס עובדים וכודמה. כמו כן, יוכלו הבוגרים לפנות לדרך עצמאית לאחר שיצברו ניסיון מספיק בתחום.
מה אפשר ללמוד אחרי קורס ניהול מדיה חברתית?
בוגרי קורס ניהול מדיה חברתית המעוניינים ברכישת ידע נוסף, בין אם לצורך העשרה אישית והרחבת אופקים ובין אם לצורך העשרת ארגז הכלים המקצועי שלהם, הרחבת הסמכתם ורכישת ידע מקצועי נוסף מתוך מטרה להשתלב בשוק העבודה כאנשי מקצוע מיומנים ואיכותיים בעלי תחומי אחריות מגוונים, יוכלו להמשיך ללימודים נוספים.
אחד התחומים בהם יוכלו הבוגרים למצוא עניין הוא קורס בניית אתרים. במסגרת לימודים מרתקים אלו יוכשרו הבוגרים לבניית אתרי אינטרנט לפי צרכי לקוחותיהם ובהתאם למטרותיהם העסקיות. תחום לימודים נוסף בו יוכלו הבוגרים למצוא עניין הוא קורס ניהול רשתות. לימודים אלו מכשירים את בוגריהם לניהול רשתות תקשורת ומקנים הכנה למבחני ההסמכה מטעם חברת Microsoft.