מה כדאי לדעת על קורס שיווק ופרסום?
הפרסום והשיווק מבטאים את הפעילות העסקית באמצעותה מקדם הארגון את מכירות מוצריו או שירותיו ויוצר להם ביקוש בקרב לקוחות פוטנציאליים. ניהול נכון של תחומי השיווק והפרסום מסייע להבדיל את הארגון או העסק ממתחריו, לפנות לקהלי יעד חדשים, לשמר את הלקוחות הקיימים ולהוביל את העסק להצלחה כלכלית.
קורס שיווק ופרסום מוצע במכללות רבות ברחבי הארץ, והלימודים כוללים ידע תיאורטי מקיף, כלים ומיומנויות מעשיות בתחום מבוקש ורווחי זה. המשתתפים ילמדו כיצד להוביל מהלכים שיווקיים, להעביר מסרים ולתכנן מהלכים אסטרטגיים שיש באפשרותם לקדם את רווחיות העסק. כמו כן, הבוגרים יוכשרו בטכניקות לקידום מכירות, מדיניות עבודה עם ספקים, בחירת שווקים רלוונטיים, תמחור, שיווק דיגיטלי, שיווק מוצר, שיווק עסקי ועוד.
קורס שיווק ופרסום מוצע במכללות רבות ברחבי הארץ, והלימודים כוללים ידע תיאורטי מקיף, כלים ומיומנויות מעשיות בתחום מבוקש ורווחי זה. המשתתפים ילמדו כיצד להוביל מהלכים שיווקיים, להעביר מסרים ולתכנן מהלכים אסטרטגיים שיש באפשרותם לקדם את רווחיות העסק. כמו כן, הבוגרים יוכשרו בטכניקות לקידום מכירות, מדיניות עבודה עם ספקים, בחירת שווקים רלוונטיים, תמחור, שיווק דיגיטלי, שיווק מוצר, שיווק עסקי ועוד.
למי מתאים ללמוד קורס שיווק ופרסום?
1
2
3
מידע נוסף:
למה כדאי לעשות קורס שיווק ופרסום?
העולם העסקי הופך בשנים האחרונות לתחרותי יותר ויותר, שכן כל מוצר או שירות מבוקש מוצעים על ידי גורמים רבים. רווחיותם של ארגונים, חברות ועסקים, תלויה בהיקף המכירות ובכדי למצוא דרכים להגדלת המכירות יש לנהל בצורה נכונה את תחומי השיווק, הפרסום והמכירות. לצורך כך יש לנהוג ביצירתיות ולהשקיע מחשבה רבה על מנת שהמוצר או השירות המסופק יקודם במהירות ויגיע לקהל יעד פוטנציאלי רחב.
החלטות שיווקיות משפיעות על כלל פעילות הארגון וקובעות את מגוון המוצרים המיוצרים, את הפונקציות הנדרשות מן המוצרים, דרכי שיפור המוצר, מיצוב מתאים למוצר, אריזה מתאימה למוצר, את השווקים המתאימים לשיווק המוצר הספציפי, מהו הזמן הנכון לצאת עם המוצר לשוק המסחר ועוד. קורס שיווק ופרסום מקנה לבוגריו כלים חיוניים לקבלת החלטות חשובות אלו שהכרחיות לקידומו של העסק או המוצר.
החלטות שיווקיות משפיעות על כלל פעילות הארגון וקובעות את מגוון המוצרים המיוצרים, את הפונקציות הנדרשות מן המוצרים, דרכי שיפור המוצר, מיצוב מתאים למוצר, אריזה מתאימה למוצר, את השווקים המתאימים לשיווק המוצר הספציפי, מהו הזמן הנכון לצאת עם המוצר לשוק המסחר ועוד. קורס שיווק ופרסום מקנה לבוגריו כלים חיוניים לקבלת החלטות חשובות אלו שהכרחיות לקידומו של העסק או המוצר.
למי מיועד קורס שיווק ופרסום?
הלימודים בקורס שיווק ופרסום פונים לקהל הרחב ולכל מי שיש ברצונו להשתלב במסלול לימודים מרתק, מהנה, מאתגר ומספק זה, בין אם הוא בעל ידע קודם וניסיון מעשי בתחום המכירות ובין אם לא, הן לצורך העשרה אישית ושימוש עצמי והן לצורך רכישת מקצוע חדש והשתלבות בשוק העבודה בתחום מבוקש זה.
הלימודים מתאימים במיוחד למנהלים, בעלי עסקים קטנים וגדולים, יזמים, עוסקי תקשורת שיווקית, בוגרי תואר ראשון במנהל עסקים, בוגרי לימודי הנדסת תעשייה וניהול, אמנים, אדריכלים, מעצבים, עובדי דוברות יחסי ציבור, מפיקי אירועים, אנשי מכירות, מנהלי סחר, מנהלי רכש, מנהלי ייצור וכדומה, המעוניינים להעשיר את ארגז הכלים המקצועי שלהם ולהתמקצע בתחום חשוב ומרכזי זה.
מה תנאי הקבלה לקורס שיווק ופרסום?
תנאי הקבלה לקורס שיווק ופרסום יכולים להשתנות בין מוסדות הלימוד המגוונים אשר מציעים רכישת הכשרה זו ובין הקורסים השונים בתחום, בהתאם לקהל היעד אליו מיועדים הלימודים וסוג ההכשרה הנרכשת עם סיומם. בדרך כלל, הקורסים פתוחים בפני הקהל הרחב, אינם מציבים דרישות קבלה כלל ומקבלים לשורותיהם את כל המעוניינים להשתלב במסלול לימודים מרתק זה.
חלק מן הקורסים דורשים כי המועמדים יהיו בוגרי 12 שנות לימוד ולעיתים אף בעלי תעודת בגרות מלאה. כמו כן, מרבית מוסדות הלימוד דורשים כי המועמדים יעברו ריאיון קבלה אישי מול ראשי מסלול הלימודים מתוך כוונה לקבוע את מידת התאמתם ללימודי התחום ולעיסוק בו. לעיתים נדרשים המועמדים להיות בעלי ניסיון מעשי בתחומים הרלוונטיים.
חלק מן הקורסים דורשים כי המועמדים יהיו בוגרי 12 שנות לימוד ולעיתים אף בעלי תעודת בגרות מלאה. כמו כן, מרבית מוסדות הלימוד דורשים כי המועמדים יעברו ריאיון קבלה אישי מול ראשי מסלול הלימודים מתוך כוונה לקבוע את מידת התאמתם ללימודי התחום ולעיסוק בו. לעיתים נדרשים המועמדים להיות בעלי ניסיון מעשי בתחומים הרלוונטיים.
כמה זמן נמשך קורס שיווק ופרסום?
משך הלימודים בקורס שיווק ופרסום עשוי להשתנות בין מוסד לימודים אחד למשנהו, בהתאם להיקף החומר הנלמד, סוג ההכשרה הנרכשת עם סיום הלימודים, קהל היעד אליו מיועדים הלימודים, מספר המפגשים השבועיים אשר מתקיימים במהלך ההכשרה ואורכו של כל אחד מן המפגשים הללו. בדרך כלל, כוללים הלימודים בין 150 ל-250 שעות לימוד אקדמיות הנפרשות על פני תקופת זמן של בין חצי שנה לשנה אחת.
חשוב לדעת כי מרבית מוסדות הלימוד מציעים השתלבות במסלול הלימודים במתכונת של לימודי ערב ולימודים בימי שישי בבוקר. אפשרות זו מקנה יתרון עבור המעוניינים לרכוש הכשרה זו אך אין ביכולתם לפנות את יומם לטובת הלימודים עקב התחייבויות קודמות כמו עבודה, לימודים או כל התחייבות אחרת.
מה לומדים בקורס שיווק ופרסום?
תוכנית הלימודים בקורס שיווק ופרסום משלבת בין תכנים עיוניים ותיאורטיים נרחבים ומעמיקים לבין התנסויות מעשיות ותרגולים רבים. השילוב בין אלו מבטיח כי הכשרתם של הבוגרים היא מן המעלה הראשונה. הנושאים הנלמדים יכולים להשתנות בין הקורסים המגוונים, בהתאם להיקף החומר הנלמד וקהל היעד אליו מיועדים הלימודים.
על פי רוב, התכנים הנלמדים בקורס כוללים את הנושאים: מהו שיווק, אסטרטגיה פרסומית ושיווקית, בחירת תמהיל מדיה, מידע שיווקי, שיטות ניהול מוכרים ומכירות, שיווק בינלאומי, שיווק ומכירות בעולם האינטרנט, כתיבת תוכנית שיווקית, קידומי מכירות, פיתוח חשיבה יצירתית, התנהגותם של צרכנים, ניהול תקציבים, הובלת קמפיינים, ניהול משא ומתן, מיומנויות מכירה וניהול ועוד שלל תכנים מרתקים.
מה עושים אחרי קורס שיווק ופרסום?
לבוגרי קורס שיווק ופרסום אשר יעמדו בהצלחה בכל דרישות הלימודים, לרבות עמידה בחובת נוכחות, השתתפות פעילה בשיעורים, ביצוע התנסויות מעשיות, הגשת תרגילים ומטלות ומעבר בחינות, תוענק תעודת גמר מטעם המוסד הלימודי בו השלימו את הכשרתם.
בוגרי קורס שיווק ופרסום הם אנשי מקצוע מבוקשים בשוק העבודה ועומדות בפניהם אפשרויות תעסוקה שונות ומגוונות. הם יוכלו להשתלב בשוק העבודה במסגרת חברות שונות, משרדי פרסום, עסקים ציבוריים, משרדי מכירות, משרות יחסי ציבור וכדומה. במסגרת עבודתם יזכו לנצל את האסטרטגיה השיווקית שלמדו במהלך הקורס ולהתקדם בסולם הדרגות המקצועי בתחום. אפשרות נוספת אשר עומדת בפני הבוגרים היא פנייה לדרך עצמאית ושיווק המוצרים אותם הם מקדמים.
מה אפשר ללמוד אחרי קורס שיווק ופרסום?
בוגרי קורס שיווק ופרסום המעוניינים ברכישת ידע נוסף, בין אם לצורך העשרה אישית והרחבת אופקים ובין אם לצורך העשרת ארגז הכלים המקצועי שלהם, הרחבת הסמכתם ורכישת ידע מקצועי נוסף מתוך מטרה להשתלב בשוק העבודה כאנשי מקצוע איכותיים ומיומנים בעלי תחומי אחריות מגוונים, יוכלו להמשיך ללימודים נוספים.
אחת האפשרויות העומדת בפני הבוגרים היא השתלבות בקורס שיווק באינטרנט. לימודים אלו מכשירים את בוגריהם לפרסום מוצרים ושירותים באמצעות רשת האינטרנט והרשתות החברתיות השונות. תחום לימודים נוסף בו יוכלו הבוגרים למצוא עניין הוא קורס עיצוב גרפי. במסגרת לימודים אלו יוכשרו הבוגרים ליצירה של אלמנטים עיצוביים ומיתוגיים שונים כמו פרסומות, מודעות, שלטי חוצות, עטיפות מוצרים וכדומה, ופרסומם בעיתונים, בספרים, בטלוויזיה, באינטרנט, ברשתות החברתיות ועוד.