מה כדאי לדעת על קורס ניהול עמותות ומלכר"ים?
על רקע היעדר התקציבים הנאותים בתחום הרווחה במדינת ישראל, המגזר השלישי, אשר כולל את המלכ"רים והעמותות, הולך ומתפתח. עם זאת, ארגונים מסוג זה מתקשים לשרוד בסביבתם הלא יציבה ועליהם מוטל הצורך להבין כיצד לפעול במציאות בין-מגזרית ואיך לנהל את משאביהם בצורה האפקטיבית והיעילה ביותר. ארגונים אלו מתנהלים כעסקים לכל דבר ועניין ולכן לימודים בתחום זה מתמקדים בהקניית ידע עיוני ומעשי בתחום מנהל העסקים.
הלימודים בקורס ניהול עמותות ומלכ"רים כוללים ידע תיאורטי מקיף, כלים ומיומנויות מעשיות בתחום מרתק זה. המשתתפים יוכשרו לפיתוח דרכי חשיבה ניתוחית, מיומנויות ניהוליות, כלים לגיוס ולטיפוח ההון האנושי בעמותה, התמודדות עם אתגרים ניהוליים שונים, ניהול משאבים לצורך השגת מטרות הארגון ולהבנת האינטראקציה הקיימת בין המגזר השלישי לשני המגזרים האחרים.
הלימודים בקורס ניהול עמותות ומלכ"רים כוללים ידע תיאורטי מקיף, כלים ומיומנויות מעשיות בתחום מרתק זה. המשתתפים יוכשרו לפיתוח דרכי חשיבה ניתוחית, מיומנויות ניהוליות, כלים לגיוס ולטיפוח ההון האנושי בעמותה, התמודדות עם אתגרים ניהוליים שונים, ניהול משאבים לצורך השגת מטרות הארגון ולהבנת האינטראקציה הקיימת בין המגזר השלישי לשני המגזרים האחרים.
למי מתאים ללמוד קורס ניהול עמותות ומלכ"רים?
1
2
3
מידע נוסף:
למה כדאי לעשות קורס ניהול עמותות ומלכ"רים?
לצד המגזר הממשלתי והמגזר העסקי, ניצבים ופועלים מלכ"רים (מוסדות ללא כוונות רווח) ועמותות שונות. המלכ"רים באים במטרה לעודד, לקדם ולממן את המטרה לשמה הוקמו, כאשר זו אינה כרוכה בגריפת רווחים כלכליים וכספיים. כיוון שפעולותיהם של הארגונים אלו אינן מניבות רווחים וכל הכנסותיהם משמשות למימון פעולתם, ייתכן מצב בו הכנסות הארגון יגברו על הוצאותיו.
עמותה היא תאגיד המורכב מקבוצה של אנשים או תאגידים שחברו יחדיו בכוונה לקדם מטרה ציבורית מסויימת, ונרשמו בפנקס העמותות על ידי רשם העמותות שבמשרד המשפטים אשר מפקח על פעילותן. פעילותם החברתית והארגונית של העמותות והמלכ"רים בישראל הולכת וגדלה בשנים האחרונות והם נעשים פופולאריים יותר ויותר. לימודים בקורס ניהול עמותות ומלכ"רים הינם חיוניים ביותר ומומלצים לכל המעוניין לעסוק בתחום על מנת להוביל את המוסדות והעמותות להצלחה במטרותיהן והגשמת יעדיהן.
למי מתאים קורס ניהול עמותות ומלכ"רים?
הלימודים בקורס ניהול עמותות ומלכ"רים פונים לקהל הרחב ולכל מי שיש ברצונו להשתלב במסלול לימודים מרתק, מהנה, מאתגר ומספק זה, בין אם הינו בעל ידע קודם וניסיון מעשי בתחום הניהוליובין אם לאו, הן לצורך העשרה אישית ושימוש עצמי והן לצורך רכישת מקצוע חדש והשתלבות בשוק העבודה בתחום מבוקש זה.
הלימודים מתאימים במיוחד לבעלי תפקידים או לאלו אשר מיועדים להשתלב בתפקידי ניהול שונים כמו מנכ"לים, חשבים, מתרימים, יועצים משפטיים, מבקרים פנימיים, פעילי ציבור, גייסי כספים, חברי ועד מנהל, דירקטוריון, מנהלי קרנות, בעלי תפקידים שעובדים מול עמותות וכדומה, המעוניינים בהעשרת ארגז הכלים המקצועי שלהם וברכישת ידע ומיומנויות חדשות ונדרשות בתחומם ובתחומים משיקים.
מה תנאי הקבלה לקורס ניהול עמותות ומלכ"רים?
תנאי הקבלה לקורס ניהול עמותות ומלכ"רים יכולים להשתנות בין מוסדות הלימוד המגוונים אשר מציעים רכישת הכשרה זו ובין הקורסים השונים בתחום, בהתאם לקהל היעד אליו מיועדים הלימודים וסוג ההכשרה הנרכשת עם סיומם. בדרך כלל, הקורסים פתוחים בפני הקהל הרחב, מציבים דרישות קבלה בסיסיות למדי ומקבלים לשורותיהם את כל המעוניינים להשתלב במסלול לימודים מרתק זה.
על המועמדים להיות בעלי תפקידים ניהוליים שונים ומגוונים כמו מנכ"לים, חברי ועד מנהל, חברי דירקטוריון, נושאי משרות בכירות, רואי חשבון, פעילי ציבור וכדומה. במסגרת לימודיהם, יעסקו המשתתפים בהיבטים הפיננסיים, השיווקיים והמנהליים, כמו גם בניהול הארגון והתמודדות עם המשבר הכלכלי. לשם העיסוק בנושאים מרתקים אלו, על המועמדים להיות בעלי הרקע הרלוונטי.
כמה זמן נמשך קורס ניהול עמותות ומלכ"רים?
משך הלימודים בקורס ניהול עמותות ומלכ"רים עשוי להשתנות בין מוסד לימודים אחד למשנהו, בהתאם להיקף החומר הנלמד, סוג ההכשרה הנרכשת עם סיום הלימודים, קהל היעד אליו מיועדים הלימודים, מספר המפגשים השבועיים אשר מתקיימים במהלך ההכשרה ואורכו של כל אחד מן המפגשים הללו. בדרך כלל, כוללים הלימודים כ-60 שעות לימוד אקדמיות.
חשוב לדעת כי מרבית מוסדות הלימוד מציעים השתלבות במסלול הלימודים במתכונת של לימודי ערב ולימודים בימי שישי בבוקר. אפשרות זו מקנה יתרון עבור המעוניינים לרכוש הכשרה זו אך שאין ביכולתם לפנות את יומם לטובת הלימודים עקב התחייבויות קודמות כמו עבודה, לימודים או כל התחייבות אחרת. כך יוכלו ללמוד בשעות ובזמנים המתאימים להם ביותר.
מה לומדים בקורס ניהול עמותות ומלכ"רים?
תוכנית הלימודים בקורס ניהול עמותות ומלכ"רים משלבת בין תכנים עיוניים ותיאורטיים נרחבים ומעמיקים לבין התנסויות מעשיות ותרגולים רבים. השילוב בין אלו מבטיח כי הכשרתם של הבוגרים היא מן המעלה הראשונה. הנושאים הנלמדים יכולים להשתנות בין הקורסים המגוונים, בהתאם להיקף החומר הנלמד וקהל היעד אליו מיועדים הלימודים.
על פי רוב, התכנים הנלמדים בקורס כוללים את הנושאים הבאים: פיתוח וניהול משאבים כספיים ואנושיים, ניהול מתנדבים, ניהול כוח אדם דל, מציאת תורמים, גיוס כספים, מבנה המלכ"ר והעמותה, שיטות פעולה של הארגונים השונים, חוקים ותקנות, היבטים משפטיים בתחום המלכ"רים והעמותות, התמודדות עם קונפליקטים ואתגרים פנימיים וחיצוניים, שיתוף פעולה ותחרות בין המגזר השלישי למגזרים האחרים ועוד שלל תכנים מרתקים.
מה עושים אחרי קורס ניהול עמותות ומלכ"רים?
לבוגרי קורס ניהול עמותות ומלכ"רים אשר יעמדו בהצלחה בכל דרישות הלימודים, לרבות עמידה בחובת נוכחות, השתתפות פעילה בשיעורים, ביצוע ההתנסויות המעשיות, הגשת התרגילים והמטלות ומעבר הבחינות, תוענק תעודת גמר מטעם המוסד הלימודי בו השלימו את הכשרתם.
בוגרי קורס ניהול עמותות ומלכ"רים הם אנשי מקצוע מבוקשים ונדרשים בשוק העבודה, ועומדות בפניהם אפשרויות תעסוקה שונות ומגוונות. הבוגרים יוכלו להשתלב בשוק העבודה במסגרת עמותות ומוסדות ללא כוונת רווח אשר מוכרים בארץ ישראל ופעילותם הולכת ומתרחבת. חשיבותם של הארגונים הללו כלפי האוכלוסיות החלשות בחברה היא רבה ועיקרית גם היא. בנוסף, בוגרי הקורס אשר יהיו מעוניינים להמשיך ללימודים נוספים יוכלו לפנות ללימודי קורסים נוספים או ללימודים אקדמיים.
מה אפשר ללמוד אחרי קורס ניהול עמותות ומלכ"רים?
בוגרי קורס ניהול עמותות ומלכ"רים המעוניינים ברכישת ידע נוסף, בין אם לצורך העשרה אישית והרחבת אופקים ובין אם לצורך העשרת ארגז הכלים המקצועי שלהם, הרחבת הסמכתם ורכישת ידע מקצועי נוסף מתוך מטרה להשתלב בשוק העבודה כאנשי מקצוע איכותיים ומיומנים בעלי תחומי אחריות מגוונים, יוכלו להמשיך ללימודים נוספים.
אחת האפשרויות העומדת בפני הבוגרים היא השתלבות בלימודי תואר ראשון בכלכלה. לימודים אלו הם לימודים מקיפים ומעמיקים אשר מכשירים את בוגריהם לניתוח והבנה של בעיות כלכליות ברמת הפירמה הבודדת וברמת המשק הלאומי והבינלאומי. תחום לימודים נוסף בו יוכלו הבוגרים למצוא עניין הוא קורס מנהל עסקים. במסגרת לימודים אלו יוכשרו הבוגרים לעמוד באתגרים האפשריים בעת השתלבותם בתפקיד ניהולי, תוך מתן דגש לתהליכי קבלת החלטות, הסתכלות רב מערכתית, התמודדות עם משברים ועוד.