לימודי ניהול מדיה חברתית - להשפיע באמצעות רשתות חברתיות
המדיה החברתית הינה שם כולל לאתרי אינטרנט שונים המאפשרים תקשורת ושיתוף תכנים בין הגולשים. המדיה החברתית הולכת ותופסת תאוצה כיוון שארגונים, עסקים ומותגים רבים בתעשייה מנהלים דפי מותג, אתרי אינטרנט או קהילות גולשים ברשת. האינטרנט משפיע במידה רבה על הסביבה התחרותית בה פועלים הארגונים השונים ועל התהליכים העסקיים המגוונים שחלים בעסק. בנוסף, רשתות חברתיות כמו Facebook, Twitter, Instagram, Myspace, Linkdin וכדומה, הפכו לאמצעי מוביל לשיווק, פרסום, הכרת קהל היעד ומשיכת קהל לקוחות נוסף.
כיום, כל ארגון גדול מבין כי הרשתות החברתיות מהוות מרכיב חיוני ושימושי לצרכים שיווקיים שונים וכתוצאה מכך, הדרישה למנהלי מדיה חברתית מקצועיים ואיכותיים הולכת וגוברת בהתמדה.מידע כללי על קורס ניהול מדיה חברתית
בניגוד למדיה המסורתית, כמו רדיו או עיתונות, תחום הניו מדיה כולל רשתות חברתיות שונות ומגוונות שהולכות ומתפתחות בשנים האחרונות. התעשיות השונות בשוק מבינות כי השימוש ברשתות הללו לצרכים שיווקיים יכול להועיל ולקדם את העסקים, הארגונים והחברות השונים בצורה משמעותית. על מנהלי מדיה חברתית לנהל את הכלים השיווקיים המגוונים אשר פועלים ברשתות החברתיות, לפתח אסטרטגיות שיווק מוגדרות המשלבות את המדיה החברתית כחלק ממערך השיווק ולהכיר את כל המדיות, מאפייניהן וההבדלים ביניהן.
הלימודים בקורס ניהול מדיה חברתית כוללים ידע תיאורטי נרחב, כלים ומיומנויות לשימוש ברשתות החברתיות לצרכי
שיווק ופרסום, התאמת קמפיינים לצרכי הלקוח ולהגדלת היקף המכירות והרחבת קהל הלקוחות של הארגון.
למי מתאים קורס ניהול מדיה חברתית?
הלימודים בקורס ניהול מדיה חברתית פונים לקהל הרחב ולכל מי שיש ברצונו להשתלב במסלול לימודים מרתק זה, בין אם הינם בעלי ידע קודם וניסיון בתחום השיווק, הפרסום, הניהול וכדומה ובין אם לאו, הן לצורך העשרה אישית ושימוש עצמי והן לצורך השתלבות בשוק העבודה במסגרת תפקיד מרתק, רווחי ומבוקש זה בחברות, עסקים וארגונים שונים.
הלימודים מתאימים במיוחד לעוסקים בתחומי ה
שיווק,
המסחר האלקטרוני, ה
פרסום, ל
מנהלי עסקים, לעוסקים ב
בניית אתרים או
עיצוב אתרים, לבוגרי
לימודי מערכות מידע, מנהלי שירות, מנהלי
מרקום, תקציבאים, ספקי שירותים ועוד, המעוניינים בהעשרת ארגז הכלים המקצועי שלהם, הרחבת ידיעותיהם בתחום המדיה החברתית והשתלבות בשוק העבודה בתחום.
מי יכול להתקבל לקורס ניהול מדיה חברתית?
תנאי הקבלה לקורס ניהול מדיה חברתית יכולים להשתנות בין מוסדות הלימוד המגוונים אשר מציעים רכישת הכשרה זו ובין הקורסים השונים בתחום, בהתאם לקהל היעד אליו מיועדים הלימודים וסוג ההכשרה הנרכשת עם סיומם. חלק מן המסלולים פתוחים בפני הקהל הרחב, אינם מציבים תנאי קבלה כלל ומקבלים לשורותיהם את כל המעוניינים להשתלב במסלול לימודים מרתק זה.
ישנם מוסדות הדורשים כי יהיו המועמדים בעלי שליטה ברמה בסיסית ב
יישומי המחשב,
תוכנות אופיס והאינטרנט ובעלי שליטה ברמה בסיסית בשפה האנגלית. כמו כן, ישנם קורסים המציבים כדרישה לקבלה ידע קודם ב
שיווק,
פרסום,
מחשבים או בפלטפורמות החברתיות השונות כמו פייסבוק, לינקדאין, YouTube, אינסטגרם, טוויטר וכדומה.
כמה זמן נמשך קורס ניהול מדיה חברתית?
משך הלימודים בקורס ניהול מדיה חברתית עשוי להשתנות בין מוסד לימודי אחד למשנהו, בהתאם להיקף החומר הנלמד, קהל היעד אליו מיועדים הלימודים, סוג ההכשרה הנרכשת בסיומם, מספר המפגשים השבועיים אשר מתקיימים במהלך ההכשרה ואורכו של כל אחד מן המפגשים הללו. בדרך כלל, כוללים הקורסים הבסיסיים כ-12 שעות לימוד אקדמיות ואילו הקורסים המתקדמים נפרשים על פני 18 מפגשים.
חשוב לדעת כי מרבית מוסדות הלימוד מציעים השתלבות במסלול זה במתכונת של לימודי ערב ולימודים בימי שישי בבוקר. אפשרות זו מהווה יתרון מהותי עבור המעוניינים לרכוש הכשרה זו אך אין ביכולתם לפנות את יומם לטובת הלימודים עקב התחייבויות קודמות כמו עבודה, לימודים או כל התחייבות אחרת.מה לומדים בקורס ניהול מדיה חברתית?
תכנית הלימודים בקורס ניהול מדיה חברתית משלבת בין תכנים עיוניים ותיאורטיים נרחבים ומעמיקים לבין התנסויות מעשיות ותרגולים רבים. השילוב בין אלו מבטיח כי הכשרתם של הבוגרים הינה מן המעלה הראשונה. הנושאים הנלמדים יכולים להשתנות בין הקורסים השונים, בהתאם להיקף החומר הנלמד וקהל היעד אליו מיועדים הלימודים.
על פי רוב, התכנים הנלמדים בקורס ניהול מדיה חברתית כוללים את הנושאים: הכרת רשתות חברתיות, פתיחה ותפעול של פרופיל, יצירת קמפיין פרסומי, התנסות בכלים שיווקיים המוצעים על ידי הרשתות החברתיות השונות, בחירת קהל יעד, העלאת אג'נדות חברתיות ופוליטיות, בלוגים ובלוגרים, סגנונות שיח שונים, אתרי שיתוף, פיתוח אסטרטגי, הגדרת יעדים ומטרות, מחקרי רשת, ניתוחי פעילות, אינטגרציה בין הערוצים השונים, איתור וכריית מידע ועוד שלל תכנים מרתקים.מה עושים אחרי קורס ניהול מדיה חברתית?
לבוגרי קורס ניהול מדיה חברתית אשר יעמדו בהצלחה בכל דרישות הלימודים, לרבות עמידה בחובת נוכחות, השתתפות פעילה בשיעורים, ביצוע ההתנסויות המעשיות, הגשת התרגילים והמטלות ומעבר הבחינות, תוענק תעודת גמר מטעם המוסד הלימודי בו השלימו את הכשרתם.
בפני הבוגרים עומדות אפשרויות תעסוקה שונות ומגוונות. הם יוכלו להשתלב בשוק העבודה במסגרת חברות שיווק שונות, ארגונים, מוסדות חינוך, מוסדות לימוד, משרדי יחצנות, משרדי פרסום, בתפקידי ייעוץ למנהלים בתחום המדיה החברתית, בתפקידי אבטחת איכות בעסקים שונים, במכונים לגיוס עובדים וכודמה. כמו כן, יוכלו הבוגרים לפנות לדרך עצמאית לאחר שיצברו ניסיון מספיק בתחום.מה אפשר ללמוד אחרי קורס ניהול מדיה חברתית?
בוגרי קורס ניהול מדיה חברתית המעוניינים ברכישת ידע נוסף, בין אם לצורך העשרה אישית והרחבת אופקים ובין אם לצורך העשרת ארגז הכלים המקצועי שלהם, הרחבת הסמכתם ורכישת ידע מקצועי נוסף מתוך מטרה להשתלב בשוק העבודה כאנשי מקצוע מיומנים ואיכותיים בעלי תחומי אחריות מגוונים, יוכלו להמשיך ללימודים נוספים. אחד התחומים בהם יוכלו הבוגרים למצוא עניין הוא קורס בניית אתרים. במסגרת לימודים אלו יוכשרו הבוגרים לבניית אתרי אינטרנט לפי צרכי לקוחותיהם ובהתאם למטרותיהם.
תחום לימודים נוסף בו יוכלו הבוגרים למצוא עניין הוא קורס ניהול רשתות. לימודים אלו מכשירים את בוגריהם לניהול רשתות תקשורת ומהווים הכנה למבחני ההסמכה מטעם חברת Microsoft.
למי מתאים ללמוד קורס ניהול מדיה חברתית?