מה כדאי לדעת על קורס קופירייטינג?
תחום הקופירייטינג מתייחס לכתיבה של טקסטים למטרות שיווק ופרסום, תוך שימוש ביצירתיות רבה ומפותחת במיוחד. עולם הפרסום משלב בין התחום הפסיכולוגי, השיווקי והכלכלי, זאת לשם יצירת חשיפה, רווחיות ואהדה, ועל כן רבים יכולים למצוא עניין בלימודים אלו. השימוש הנרחב באינטרנט וברשתות החברתיות הוביל לכך שעבודתם של הקופירייטרים נדרשת להיות מדויקת וממוקדת לקהלי יעד ספציפיים, דבר שאינו היה מוכר בעבר.
הלימודים בקורס קופירייטינג כוללים ידע תיאורטי מקיף, כלים ומיומנויות מעשיות בתחום רווחי, מבוקש ומתפתח זה. המשתתפים ילמדו כיצד להעביר מסרים פרסומיים וקליטים תוך שימוש במיומנויות כתיבה שיווקית ויצירתית ובכמה שפחות מילים, להתאים את המסר השיווקי לקהל יעד ספציפי וליצור את הרעיון המושך והמעניין ביותר לפי דרישותיו של מנהל הקמפיין.
הלימודים בקורס קופירייטינג כוללים ידע תיאורטי מקיף, כלים ומיומנויות מעשיות בתחום רווחי, מבוקש ומתפתח זה. המשתתפים ילמדו כיצד להעביר מסרים פרסומיים וקליטים תוך שימוש במיומנויות כתיבה שיווקית ויצירתית ובכמה שפחות מילים, להתאים את המסר השיווקי לקהל יעד ספציפי וליצור את הרעיון המושך והמעניין ביותר לפי דרישותיו של מנהל הקמפיין.
מידע נוסף:
למה כדאי לעשות קורס קופירייטינג?
בעולמנו הדינאמי והמשתנה, אשר מלא ומאופיין במידע ובמסרים מרובים, סיסמאות זכורות, משפטים קליטים, שמות מותגים מפורסמים ועוד, כל אלו נדרשים להיות קצרים ומתומצתים על מנת להעביר הלאה את המסר המבוקש. תחום הפרסום מושתת על ההנחה כי הרגשות והדחפים שלנו משחקים תפקיד מרכזי וחשוב באופן בו אנו נוהגים כצרכנים.
פרסום, שיווק וקופירייטינג הינם שלושה תחומים עיקריים המצויים בתנופת התפתחות אדירה ושולטים בעולם העיתונות, הרדיו, רשת האינטרנט והרשתות החברתיות. חשיבותו של הקופירייטר בתהליך הפרסום היא מרכזית במיוחד, הוא נדרש לחשוב בצורה מילולית ולשלבה בצורה חזותית אשר מושכת את העין, מעלה רגשות ותחושות בקהל היעד וגורמת לו להתעניין במוצר או ברעיון המפורסם. אנשי מקצוע אלו משתלבים בקלות בשוק העבודה במגוון מקומות תעסוקה, וביניהם: משרדי פרסום, יחסי ציבור, אמצעי תקשורת, קידום מכירות ועוד.
למי מתאים קורס קופירייטינג?
הלימודים בקורס קופירייטינג פונים לקהל הרחב ולכל מי שיש ברצונו להשתלב במסלול לימודים מרתק, מהנה, מאתגר ומספק זה, בין אם הוא בעל ידע קודם וניסיון מעשי בתחום הפרסום ובין אם לא, הן לצורך העשרה אישית ושימוש עצמי והן לצורך רכישת מקצוע חדש והשתלבות בשוק העבודה בתחום מבוקש זה.
הלימודים מתאימים במיוחד לאנשים יצירתיים, בעלי יכולת הבעה גבוהה, שאוהבים לחשוב בצורה מקורית ומעוניינים לרכוש הכשרה מקצועית ואיכותית שתקנה להם כלים ומיומנויות מעשיות להשתלבות בתחום רווחי ומבוקש זה. כמו כן, יוכלו למצוא עניין בלימודים בוגרי תואר ראשון תקשורת, העוסקים בפרסום ושיווק, מעצבים גרפיים, העוסקים בכתיבה יוצרת, אנשי יחסי ציבור וכדומה, אשר יש ברצונם להעשיר את ארגז הכלים המקצועי שלהם בתחום.
מה תנאי הקבלה לקורס קופירייטינג?
תנאי הקבלה לקורס קופירייטינג יכולים להשתנות בין מוסדות הלימוד המגוונים אשר מציעים רכישת הכשרה זו ובין הקורסים השונים בתחום, בהתאם לקהל היעד אליו מיועדים הלימודים וסוג ההכשרה הנרכשת עם סיומם. חלק מן הקורסים פתוחים בפני הקהל הרחב, אינם מציבים דרישות קבלה כלל ומקבלים לשורותיהם את כל המעוניינים להשתלב במסלול לימודים מרתק זה.
מרבית הקורסים דורשים כי המועמדים יהיו בעלי תעודת בגרות מלאה, בעלי ידע בסיסי בשפה האנגלית ולעיתים אף כי יציגו תיק עבודות המאגד את עבודות היצירה שלהם. כמו כן, מוסדות לימוד רבים דורשים כי יעברו המועמדים מבחני קבלה ייעודיים וריאיון קבלה אישי מול ראשי מסלול הלימודים מתוך מטרה לקבוע את מידת התאמתם ללימודי התחום ולעיסוק בו.
כמה זמן נמשך קורס קופירייטינג?
משך הלימודים בקורס קופירייטינג עשוי להשתנות בין מוסד לימודים אחד למשנהו, בהתאם להיקף החומר הנלמד, סוג ההכשרה הנרכשת עם סיום הלימודים, קהל היעד אליו מיועדים הלימודים, מספר המפגשים השבועיים אשר מתקיימים במהלך ההכשרה ואורכו של כל אחד מן המפגשים הללו. בדרך כלל, הלימודים כוללים כ-50 שעות לימוד אקדמיות הנפרשות על פני חודשים ספורים.
חשוב לדעת כי מרבית מוסדות הלימוד מציעים השתלבות במסלול הלימודים במתכונת של לימודי ערב ולימודים בימי שישי בבוקר. אפשרות זו מקנה יתרון עבור המעוניינים לרכוש הכשרה זו אך אין ביכולתם לפנות את יומם לטובת הלימודים עקב התחייבויות קודמות כמו עבודה, לימודים או כל התחייבות אחרת, כך יוכלו ללמוד בשעות ובזמנים המתאימים להם ביותר.
מה לומדים בקורס קופירייטינג?
תכנית הלימודים בקורס קופירייטינג משלבת בין תכנים עיוניים ותיאורטיים נרחבים ומעמיקים לבין התנסויות מעשיות ותרגולים רבים. השילוב בין אלו מבטיח כי הכשרתם של הבוגרים היא מן המעלה הראשונה. הנושאים הנלמדים יכולים להשתנות בין הקורסים המגוונים, בהתאם להיקף החומר הנלמד וקהל היעד אליו מיועדים הלימודים.
על פי רוב, התכנים הנלמדים בקורס כוללים את הנושאים: היכרות בסיסית עם עולם הפרסום ומקומו של הקופירייטינג בעולם, בניית מסר שיווקי, שילוט חוצות, פרסום ברדיו, פרסום בעיתונות, דיוור ישיר, פיתוח חשיבה יצירתית, פרסום בטלוויזיה, פרסום ברשתות חברתיות, אמנות הפרזנטציה, יחסי ציבור, קידום מכירות, תסריטאות, התאמת המסר השיווקי לקהל היעד, בניית אסטרטגיה פרסומית ועוד שלל תכנים מרתקים.
מה עושים אחרי קורס קופירייטינג?
לבוגרי קורס קופירייטינג אשר יעמדו בהצלחה בכל דרישות הלימודים, לרבות עמידה בחובת נוכחות, השתתפות פעילה בשיעורים, ביצוע התנסויות מעשיות, הגשת תרגילים ומטלות ומעבר בחינות, תוענק תעודת גמר מטעם מוסד הלימודים בו השלימו את הכשרתם.
בפני בוגרי קורס קופירייטינג עומדות אפשרויות תעסוקה שונות ומגוונות. הם יוכלו להשתלב בשוק העבודה במסגרת משרדי פרסום, יחסי ציבור, אמצעי תקשורת, קידום מכירות ועוד. במסגרת עבודתם יוכלו לספק שירותי כתיבה שיווקית לעסקים, אנשי ציבור וגופים ציבוריים שונים, לכתוב עבורם פרסומות קליטות ואיכותיות ובכך לגרום להם להטמיע את המסר המבוקש אצל הקהל הרחב ואף להגדיל את רווחיהם. כמו כן, בוגרי הקורס יוכלו לפתוח עסק עצמאי ולספק שירותי קופירייטינג לעסקים שונים, עבודה כעצמאי מאפשרת חופש תעסוקתי וגמישות בשעות העבודה ולכן רבים בוחרים באפשרות זו.
מה אפשר ללמוד אחרי קורס קופירייטינג?
בוגרי קורס קופירייטינג המעוניינים ברכישת ידע נוסף, בין אם לצורך העשרה אישית והרחבת אופקים ובין אם לצורך העשרת ארגז הכלים המקצועי שלהם, הרחבת הסמכתם ורכישת ידע מקצועי נוסף מתוך מטרה להשתלב בשוק העבודה כאנשי מקצוע איכותיים ומיומנים בעלי תחומי אחריות מגוונים, יוכלו להמשיך ללימודים נוספים.
אחת האפשרויות העומדת בפני הבוגרים היא השתלבות בקורס ניהול מדיה חברתית. לימודים אלו מכשירים את בוגריהם במרב הכלים והמיומנויות הנדרשים לשם פרסום ברשתות החברתיות באמצעות טכניקות ואסטרטגיות מגוונות, התאמת הקמפיינים לצרכי הלקוח והגדלת היקף הלקוחות של הארגון. תחום לימודים נוסף בו יוכלו הבוגרים למצוא עניין הוא קורס תקשורת חזותית. במסגרת לימודים אלו יוכשרו הבוגרים ליצירת תקשורת חזותית מדויקת העוסקת בקשר בין התקשורת לבין האדם הצופה בה.
אחת האפשרויות העומדת בפני הבוגרים היא השתלבות בקורס ניהול מדיה חברתית. לימודים אלו מכשירים את בוגריהם במרב הכלים והמיומנויות הנדרשים לשם פרסום ברשתות החברתיות באמצעות טכניקות ואסטרטגיות מגוונות, התאמת הקמפיינים לצרכי הלקוח והגדלת היקף הלקוחות של הארגון. תחום לימודים נוסף בו יוכלו הבוגרים למצוא עניין הוא קורס תקשורת חזותית. במסגרת לימודים אלו יוכשרו הבוגרים ליצירת תקשורת חזותית מדויקת העוסקת בקשר בין התקשורת לבין האדם הצופה בה.