מה כדאי לדעת על קורס מרקום?
בשנים האחרונות, הולך ומתפתח תחום במרקום בארגונים, חברות ובתעשייה כולה. תחום זה משלב בין לימודי שיווק ופרסום למכירה, הוא מקדם את העסק להגשת מטרותיו ולהשגת רווחים ועל כן חשיבותו רבה ומרכזית. אנשי המרקום אחראיים על השיווק של הפרויקט, המוצר או החברה בשווקים השונים, על הפרסום ועל מציאת קהל יעד אפשרי, על מציאת משקיעים פוטנציאליים, על הוצאת הרעיון השיווקי לפועל, הבנת אופי השוק והטכנולוגיות הקיימות ועוד.
הלימודים בקורס מרקום כוללים ידע תיאורטי מקיף, כלים ומיומנויות מעשיות בתחום מרתק זה. המשתתפים יוכשרו לייזום, תכנון, ארגון וניהול פרויקטים שיווקיים, בניית תדמית לארגון, פרסום העסק ויצירת יחסי ציבור, שיווק באינטרנט, עבודה עם גופי התקשורת השונים ועוד.
הלימודים בקורס מרקום כוללים ידע תיאורטי מקיף, כלים ומיומנויות מעשיות בתחום מרתק זה. המשתתפים יוכשרו לייזום, תכנון, ארגון וניהול פרויקטים שיווקיים, בניית תדמית לארגון, פרסום העסק ויצירת יחסי ציבור, שיווק באינטרנט, עבודה עם גופי התקשורת השונים ועוד.
מידע נוסף:
למה כדאי לעשות קורס מרקום?
המונח מרקום, או באנגלית MarCom, הוא קיצור של Marketing Communication - תקשורת שיווקית. תחום זה הוא חלק גדול ומרכזי ממערך השיווק, הפרסום והמכירות של ארגונים, חברות ועסקים שונים, ועושה שימוש באמצעי התקשורת השונים: עיתונים, טלוויזיה, שלטי חוצות, רדיו, רשת האינטרנט, הרשתות החברתיות ועוד, מתוך מטרה להעביר לקהל היעד מסרים שיווקיים ופרסומיים שיסייעו להשגת מטרות הארגון וקידום מכירותיו.
תחום המרקום כולל בתוכו חמישה מרכיבים עיקריים: פרסום, קידום מכירות, יחסי ציבור, שיווק ישיר ומכירה אישית. למעשה, תחום זה הוא האחראי על ההוצאה לפועל של האסטרטגיה השיווקית של הארגון, הן דרך תערוכות ואירועים, עלונים, מכתבים, כרטיסי ביקור, פרוספקטים וכדומה. מכאן ניתן להבין את חשיבותם של אנשי מקצוע אלה בשוק העבודה, ואת השתלבותם המהירה במגוון המשרות המוצעות בתחום.
למי מתאים קורס מרקום?
הלימודים בקורס מרקום פונים לקהל הרחב ולכל מי שיש ברצונו להשתלב במסלול לימודים מרתק, מהנה, מאתגר ומספק זה, בין אם הוא בעל ידע קודם וניסיון מעשי בתחום התקשורת ובין אם לא, הן לצורך העשרה אישית ושימוש עצמי והן לצורך רכישת מקצוע חדש והשתלבות בשוק העבודה בתחום מבוקש זה.
הלימודים מתאימים במיוחד לאנשים יצירתיים ואמנותיים בעלי חוש אסתטי מפותח וזיקה לתחומי הפרסום, המעוניינים ברכישת הכשרה מקצועית ואיכותית באמצעותה יוכלו להשתלב בשלל משרות רווחיות בתחום. כמו כן, יוכלו למצוא עניין רב בלימודים אנשי מקצוע מנוסים מתחומי הפרסום, השיווק והתקשורת, לאנשי מכירות, למנהלים, אנשי היי-טק, אנשי יחסי ציבור וכדומה, אשר יש ברצונם להעשיר את ארגז הכלים המקצועי שלהם.
מה תנאי הקבלה לקורס מרקום?
תנאי הקבלה לקורס מרקום יכולים להשתנות בין מוסדות הלימוד המגוונים אשר מציעים רכישת הכשרה זו ובין הקורסים השונים בתחום, בהתאם לקהל היעד אליו מיועדים הלימודים וסוג ההכשרה הנרכשת עם סיומם. חלק מן הקורסים פתוחים בפני הקהל הרחב, אינם מציבים דרישות קבלה כלל ומקבלים לשורותיהם את כל המעוניינים להשתלב במסלול לימודים מרתק זה.
מרבית הקורסים דורשים כי המועמדים יהיו בוגרי 12 שנות לימוד ולעיתים אף בעלי תעודת בגרות מלאה ובעלי שליטה ברמה בסיסית בשפה האנגלית. כמו כן, מרבית המוסדות מחייבים את המועמדים לעבור ריאיון קבלה אישי מול ראשי מסלול הלימודים מתוך מטרה לקבוע את מידת התאמתם ללימודי התחום ולעיסוק בו. ישנם קורסים המקבלים לשורותיהם מועמדים בעלי ניסיון מעשי בעבודות בתחומי השיווק והפרסום בלבד.
כמה זמן נמשך קרס מרקום?
משך הלימודים בקורס מרקום עשוי להשתנות בין מוסד לימודים אחד למשנהו, בהתאם להיקף החומר הנלמד, סוג ההכשרה הנרכשת עם סיום הלימודים, קהל היעד אליו מיועדים הלימודים, מספר המפגשים השבועיים אשר מתקיימים במהלך ההכשרה ואורכו של כל אחד מן המפגשים הללו. בדרך כלל, כוללים הלימודים בין 60 ל-120 שעות לימוד אקדמיות הנפרשות על פני תקופת זמן של בין שלושה חודשים לחצי שנה.
חשוב לדעת כי מרבית מוסדות הלימוד מציעים השתלבות במסלול הלימודים במתכונת של לימודי ערב ולימודים בימי שישי בבוקר. אפשרות זו מקנה יתרון עבור המעוניינים לרכוש הכשרה זו אך שאין ביכולתם לפנות את יומם לטובת הלימודים עקב התחייבויות קודמות כמו עבודה, לימודים או כל התחייבות אחרת.
מה לומדים בקורס מרקום?
תוכנית הלימודים בקורס מרקום משלבת בין תכנים עיוניים ותיאורטיים נרחבים ומעמיקים לבין התנסויות מעשיות ותרגולים רבים. השילוב בין אלו מבטיח כי הכשרתם של הבוגרים היא מן המעלה הראשונה. הנושאים הנלמדים יכולים להשתנות בין הקורסים המגוונים, בהתאם להיקף החומר הנלמד וקהל היעד אליו מיועדים הלימודים.
על פי רוב, התכנים הנלמדים בקורס כוללים את הנושאים הבאים: תפקיד המרקום בארגון, מבוא לשיווק, תחומי האחריות של איש המרקום, תכנון וניהול תקציבים, מיתוג ועיצוב, כתיבת בריף, השקת מוצרים, שיווק באינטרנט, בניית אתרים, רשתות חברתיות, קידום אתרים, כתיבה שיווקית, יחסי ציבור ודוברות, יסודות העיצוב הגרפי, תורת המותגים, עבודה בתחום הפרסום, קידום מכירות, ייזום וניהול תערוכות וכנסים, השקת מוצר חדש, קמפיינים, שיווק מקומי ושיווק בחו"ל, כלים ניהוליים ועוד שלל תכנים מרתקים.
מה עושים אחרי קורס מרקום?
לבוגרי קורס מרקום אשר יעמדו בהצלחה בכל דרישות הלימודים, לרבות עמידה בחובת נוכחות, השתתפות פעילה בשיעורים, ביצוע התנסויות מעשיות, הגשת תרגילים ומטלות ומעבר בחינות, תוענק תעודת גמר מטעם המוסד הלימודי בו השלימו את הכשרתם.
בוגרי קורס מרקום הם אנשי מקצוע מבוקשים ונדרשים בשוק העבודה, ועומדות בפניהם אפשרויות תעסוקה שונות ומגוונות. בוגרי הקורס יוכלו להשתלב בקלות ובמהירות בשלל המשרות המוצעות בתחום במסגרת חברות היי-טק, מיזמי סטארט אפ שונים, חברות סלולר ולוויין, ארגונים חברתיים, חברות למוצרי מזון, מותגי הלבשה, רשתות שיווק, חברות פנאי ונופש ועוד רבים נוספים. למעשה יוכלו הבוגרים להשתלב בעבודה בכל ארגון, חברה או עסק, אשר כוללים מחלקת שיווק, פרסום ומכירות.
מה אפשר ללמוד אחרי קורס מרקום?
בוגרי קורס מרקום המעוניינים ברכישת ידע נוסף, בין אם לצורך העשרה אישית והרחבת אופקים ובין אם לצורך העשרת ארגז הכלים המקצועי שלהם, הרחבת הסמכתם ורכישת ידע מקצועי נוסף מתוך מטרה להשתלב בשוק העבודה כאנשי מקצוע איכותיים ומיומנים בעלי תחומי אחריות מגוונים, יוכלו להמשיך ללימודים נוספים.
אחת האפשרויות העומדת בפני הבוגרים היא השתלבות בקורס תקשורת חזותית. לימודים אלו מכשירים את בוגריהם ליצירת תקשורת חזותית שמטרתה להעביר מסרים חזותיים באמצעות המדיות השונות. תחום לימודים נוסף בו יוכלו הבוגרים למצוא עניין הוא קורס עיצוב אתרי אינטרנט. במסגרת לימודים אלו יוכשרו הבוגרים לעיצוב אתרי אינטרנט שמטרתם למשוך קהל, להציג את המידע בצורה המעניינת ביותר, לשמש את הגולשים בנוחות ולענות על צרכי הלקוח ובקשותיו.