מה כדאי לדעת על לימודי חינוך מיוחד?
חינוך מיוחד הוא תחום הנכלל תחת ענף החינוך ומטרתו היא לסייע לילדים בעלי לקויות הפוגעות במידה משמעותית בתפקודם היום-יומי, למשל: אוטיזם, פיגור שכלי, ליקויי למידה, בעיות קשב וריכוז, מוגבלויות פיזיות, לקויות שפה ותקשורת, הפרעות רגשיות, הפרעות התנהגותיות ועוד. כיוון שלאוכלוסיות אלו קשה יותר ללמוד, קיים צורך לספק להם תמיכה, סיוע ושירותים נוספים. בדרך כלל ילדים אלו אינם מסוגלים להשתלב במערכת החינוך הרגילה ועליהם לפנות למסגרות אחרות המתאימות למצבם.
לימודי חינוך מיוחד במסלול לתואר ראשון מאפשרים לאנשי החינוך להעניק לתלמידים את ההבנה והתמיכה לה הם זקוקים, באמצעות מיומנויות של טיפול, לימוד, חינוך והדרכה. מעבר לעבודתם האישית של אנשי החינוך המיוחד עם התלמידים, משלבת עבודתם תפקידים מתחומים נוספים קלינאות תקשורת, פסיכולוגיה, טיפול באמנות ועוד.
לימודי חינוך מיוחד במסלול לתואר ראשון מאפשרים לאנשי החינוך להעניק לתלמידים את ההבנה והתמיכה לה הם זקוקים, באמצעות מיומנויות של טיפול, לימוד, חינוך והדרכה. מעבר לעבודתם האישית של אנשי החינוך המיוחד עם התלמידים, משלבת עבודתם תפקידים מתחומים נוספים קלינאות תקשורת, פסיכולוגיה, טיפול באמנות ועוד.
למי מתאים ללמוד תואר ראשון בחינוך מיוחד?
1
2
3
מידע נוסף:
למה כדאי לעשות תואר ראשון בחינוך מיוחד?
במסגרת לימודי חינוך מיוחד לתואר ראשון ילמדו הסטודנטים על סוגי ההפרעות השונות, מאפייניהן ומקורותיהן, הגישות השונות לטיפול בהפרעות, שיטות לאבחון לקויות למידה, דרכי התמודדות עם לקויות למידה ומוגבלויות, שיקום, ריפוי בעיסוק, שפת הסימנים, טיפול בנוער עבריין, מניעת אלימות, טיפול וסיוע לילדים בעוני ובמצוקה ועוד.
תכנית הלימודים במסלול לתואר ראשון בחינוך מיוחד כוללת ידע תיאורטי ועיוני נרחב ומעמיק, כלים ומיומנויות מעשיות הנדרשים לצורך השתלבות בתחום חשוב, מבוקש, מרתק, מספק ומאתגר זה. המשתתפים יוכשרו לסייע לבעלי מוגבלויות שונות הנכללים בטווח הגילאים שבין 3 ל-21 הן מבחינה לימודית והן מבחינה חברתית, וכן להתמודדות עם קשיים תקשורתיים ורגשיים.
תכנית הלימודים במסלול לתואר ראשון בחינוך מיוחד כוללת ידע תיאורטי ועיוני נרחב ומעמיק, כלים ומיומנויות מעשיות הנדרשים לצורך השתלבות בתחום חשוב, מבוקש, מרתק, מספק ומאתגר זה. המשתתפים יוכשרו לסייע לבעלי מוגבלויות שונות הנכללים בטווח הגילאים שבין 3 ל-21 הן מבחינה לימודית והן מבחינה חברתית, וכן להתמודדות עם קשיים תקשורתיים ורגשיים.
למי מתאים ללמוד חינוך מיוחד?
הלימודים במסלול לתואר ראשון בחינוך מיוחד פונים לקהל הרחב ולכל מי שיש ברצונו להשתלב במסלול לימודים מרתק, מאתגר, מספק, חשוב ומבוקש זה, בין אם לצורך העשרה אישית והרחבת אופקים ובין אם לצורך השתלבות בשוק העבודה בשלל המשרות המוצעות בתחום, זאת באמצעות רכישת מרב הידע, הכלים והמיומנויות.
הלימודים מתאימים במיוחד לאנשים בעלי רגישות גבוהה, סבלנות רבה, יכולת הקשבה והכלה, בעלי זיקה לתחומים הטיפוליים ובעלי מיומנויות בין אישיות מפותחות המעוניינים לעבור הכשרה מקצועית ואיכותית באמצעותה יוכלו לסייע לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים להשתלב במערכת החינוך הן מבחינה לימודית והן מבחינה חברתית.
הלימודים מתאימים במיוחד לאנשים בעלי רגישות גבוהה, סבלנות רבה, יכולת הקשבה והכלה, בעלי זיקה לתחומים הטיפוליים ובעלי מיומנויות בין אישיות מפותחות המעוניינים לעבור הכשרה מקצועית ואיכותית באמצעותה יוכלו לסייע לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים להשתלב במערכת החינוך הן מבחינה לימודית והן מבחינה חברתית.
מה תנאי הקבלה לתואר ראשון בחינוך מיוחד?
תנאי הקבלה ללימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד יכולים להשתנות בין מוסדות הלימוד המגוונים אשר מציעים רכישת הכשרה מבוקשת זו. אמנם, על פי רוב מתבססות דרישות הקבלה על שקלול הציונים בין ממוצע הבגרויות לבין ציון הבחינה הפסיכומטרית. חשוב לזכור כי חלק מן המוסדות מאפשרים קבלה ללימודים אלו רק על סמך אחד מן הפרמטרים הללו, זאת בתנאי כי הוא גבוה מן הנדרש.
בדרך כלל נדרשים המועמדים להחזיק בציון פסיכומטרי של 550 ומעלה. מומלץ לברר מול מוסדות הלימוד השונים אשר מציעים רכישת הכשרה זו מהן דרישות הקבלה אותן הם מציבים, כך תוכלו לדעת מה האפשרויות העומדות בפניכם. מידע נוסף ניתן למצוא בקישור: תנאי קבלה - לימודי חינוך מיוחד.
בדרך כלל נדרשים המועמדים להחזיק בציון פסיכומטרי של 550 ומעלה. מומלץ לברר מול מוסדות הלימוד השונים אשר מציעים רכישת הכשרה זו מהן דרישות הקבלה אותן הם מציבים, כך תוכלו לדעת מה האפשרויות העומדות בפניכם. מידע נוסף ניתן למצוא בקישור: תנאי קבלה - לימודי חינוך מיוחד.
כמה זמן נמשכים לימודי חינוך מיוחד?
משך הלימודים במסלול לתואר ראשון בחינוך מיוחד עשוי להשתנות בין מוסד לימודי אחד למשנהו, בהתאם להיקף החומר הנלמד והאילוצים השונים של הסטודנטים הלומדים. בדרך כלל, נפרשים הלימודים על פני תקופת זמן של בין שלוש לארבע שנות לימוד. ניתן לרכוש הכשרה זו הן במתכונת של תואר ראשון חד חוגי והן במתכונת של תואר ראשון דו חוגי.
חשוב לדעת כי מרבית מוסדות הלימוד מציעים השתלבות במסלול הלימודים במתכונת של לימודי ערב ולימודים בימי שישי בוקר. אפשרות זו מהווה יתרון עבור המעוניינים לרכוש הכשרה זו אך אין ביכולתם לפנות את יומם לטובת הלימודים עקב התחייבויות קודמות כמו עבודה, לימודים או כל התחייבות אחרת. כך יוכלו ללמוד בשעות ובזמנים המתאימים להם ביותר.
חשוב לדעת כי מרבית מוסדות הלימוד מציעים השתלבות במסלול הלימודים במתכונת של לימודי ערב ולימודים בימי שישי בוקר. אפשרות זו מהווה יתרון עבור המעוניינים לרכוש הכשרה זו אך אין ביכולתם לפנות את יומם לטובת הלימודים עקב התחייבויות קודמות כמו עבודה, לימודים או כל התחייבות אחרת. כך יוכלו ללמוד בשעות ובזמנים המתאימים להם ביותר.
מה לומדים בתואר ראשון בחינוך מיוחד?
תכנית הלימודים במסלול לתואר ראשון בחינוך מיוחד משלבת בין תכנים עיוניים ותיאורטיים נרחבים ומעמיקים לבין התנסויות מעשיות ותרגולים רבים. השילוב בין אלו מבטיח כי הכשרתם של הבוגרים הינה מן המעלה הראשונה.
בדרך כלל, התכנים הנלמדים במסלול זה כוללים את הנושאים: ילדים עם לקויות למידה, ילדים עם אוטיזם, ילדים עם מוגבלויות פיזיות, ילדים עם לקויות שפה ותקשורת, ילדים עם הפרעה רגשית או התנהגותית, טיפול באמצעות בעלי חיים, אבחון פסיכולוגי נוירופסיכולוגי ודידקטי, הקבוצה כמערכת חברתית, הספקטרום האוטיסטי, שיתוק מוחין, הפרעות רגשיות והתנהגותיות, הוראה מתקנת, מודלים ללקויות ולהתמודדות עם לקויות, הוראת ילדים ונוער בסיכון ועוד שלל תכנים מרתקים.
בדרך כלל, התכנים הנלמדים במסלול זה כוללים את הנושאים: ילדים עם לקויות למידה, ילדים עם אוטיזם, ילדים עם מוגבלויות פיזיות, ילדים עם לקויות שפה ותקשורת, ילדים עם הפרעה רגשית או התנהגותית, טיפול באמצעות בעלי חיים, אבחון פסיכולוגי נוירופסיכולוגי ודידקטי, הקבוצה כמערכת חברתית, הספקטרום האוטיסטי, שיתוק מוחין, הפרעות רגשיות והתנהגותיות, הוראה מתקנת, מודלים ללקויות ולהתמודדות עם לקויות, הוראת ילדים ונוער בסיכון ועוד שלל תכנים מרתקים.
מה עושים עם תואר ראשון בחינוך מיוחד?
בוגרי מסלול הלימודים לתואר ראשון בחינוך מיוחד אשר יעמדו בהצלחה בכל דרישות הלימודים, לרבות עמידה בחובת נוכחות, השתתפות פעילה בשיעורים, ביצוע ההתנסויות המעשיות, הגשת התרגילים והמטלות ומעבר הבחינות, יוענק תואר ראשון B.A או B.Ed בחינוך מיוחד מטעם המוסד הלימודי בו השלימו את הכשרתם ובהתאם למסלול בו למדו.
בפני בוגרי לימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד עומדות אפשרויות תעסוקה שונות ומגוונות, שכן בעלי מקצוע איכותיים ומיומנים בתחום זה נחשבים למבוקשים ונדרשים במיוחד בשוק העבודה. הבוגרים יוכלו להשתלב במוסדות החינוך הרגילים ולסייע בשילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים בבתי הספר וגני הילדים, במוסדות החינוך המיוחד, מוסדות פרטיים, מועדוניות לילדים בסיכון, מוסדות שיקומיים ועוד.
בפני בוגרי לימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד עומדות אפשרויות תעסוקה שונות ומגוונות, שכן בעלי מקצוע איכותיים ומיומנים בתחום זה נחשבים למבוקשים ונדרשים במיוחד בשוק העבודה. הבוגרים יוכלו להשתלב במוסדות החינוך הרגילים ולסייע בשילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים בבתי הספר וגני הילדים, במוסדות החינוך המיוחד, מוסדות פרטיים, מועדוניות לילדים בסיכון, מוסדות שיקומיים ועוד.
מה אפשר ללמוד אחרי תואר ראשון בחינוך מיוחד?
בוגרי לימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד המעוניינים ברכישת ידע נוסף, בין אם לצורך העשרה אישית והרחבת אופקים ובין אם לצורך העשרת ארגז הכלים המקצועי שלהם, הרחבת הסמכתם ורכישת ידע מקצועי נוסף מתוך מטרה להשתלב בשוק העבודה כאנשי מקצוע איכותיים ומיומנים בעלי תחומי אחריות מגוונים, יוכלו להמשיך ללימודים נוספים. אחת האפשרויות העומדת בפני הבוגרים הינה השתלבות בלימודי תואר שני בחינוך. לימודים אלו מכשירים את בוגריהם בתחום החינוך תוך טכניקות מתקדמות בהתמחות ספציפית לפי בחירתם, כך שיוכלו להשתלב בתפקידים מתקדמים וניהוליים.
תחום לימודים נוסף בו יוכלו הבוגרים למצוא עניין הינו קורס אבחון דידקטי. במסגרת לימודים אלו יוכשרו הבוגרים לאבחון ילדים ומבוגרים בעלי קשיים קוגנטיביים וסיוע להם בהתמודדות עם האתגרים בפניהם הם עומדים.
תחום לימודים נוסף בו יוכלו הבוגרים למצוא עניין הינו קורס אבחון דידקטי. במסגרת לימודים אלו יוכשרו הבוגרים לאבחון ילדים ומבוגרים בעלי קשיים קוגנטיביים וסיוע להם בהתמודדות עם האתגרים בפניהם הם עומדים.