מה כדאי לדעת על לימודי תואר שני בייעוץ ארגוני?
ענף הייעוץ הארגוני עוסק בפיתוח ובשיפור האפקטיביות הארגונית, הנמדדת פעמים רבות בהעלאת התפוקה והורדת עלויות. לימודי ייעוץ ארגוני לתואר שני יכול להתאים לבוגרי תואר ראשון במנהל עסקים, תואר ראשון בכלכלה וחשבונאות או בכל תחום רלוונטי אחר, וייתכנו בשני מסלולים: תואר שני יישומי בייעוץ ארגוני ללא תזה ותואר שני מחקרי בייעוץ ארגוני עם תזה (עבודת גמר מחקרית).
המסלול היישומי מכשיר את הבוגרים להשתלבות בתפקידי ייעוץ ארגוני במקומות עבודה שונים הקיימים בשוק – החל מחברות הייטק וכלה במשרדי ביטחון. לאורך הלימודים עוברים הסטודנטים התנסויות מעשיות רבות במסגרת סדנאות ופרקטיקום, מה שמקנה להם מעבר לידע תיאורטי רחב היקף גם כלים ומיומנויות מעשיים. המסלול המחקרי מעניק לבוגרים ידע וכלים לעריכת מחקרים בתחום הייעוץ הארגוני ובתחומים חופפים. בסוף הלימודים מגישים הסטודנטים עבודת תזה הנכתבת בהנחיית מרצה מהחוג. בסיום הלימודים יכולים בוגרי המסלול להשתלב בתחומי המחקר וההוראה במסגרות אקדמיה וחינוך (למחזיקים בתעודת הוראה).
המסלול היישומי מכשיר את הבוגרים להשתלבות בתפקידי ייעוץ ארגוני במקומות עבודה שונים הקיימים בשוק – החל מחברות הייטק וכלה במשרדי ביטחון. לאורך הלימודים עוברים הסטודנטים התנסויות מעשיות רבות במסגרת סדנאות ופרקטיקום, מה שמקנה להם מעבר לידע תיאורטי רחב היקף גם כלים ומיומנויות מעשיים. המסלול המחקרי מעניק לבוגרים ידע וכלים לעריכת מחקרים בתחום הייעוץ הארגוני ובתחומים חופפים. בסוף הלימודים מגישים הסטודנטים עבודת תזה הנכתבת בהנחיית מרצה מהחוג. בסיום הלימודים יכולים בוגרי המסלול להשתלב בתחומי המחקר וההוראה במסגרות אקדמיה וחינוך (למחזיקים בתעודת הוראה).
למי מתאים ללמוד תואר שני בייעוץ ארגוני?
1
2
3
מידע נוסף:
למה כדאי לעשות תואר שני בייעוץ ארגוני?
יועץ ארגוני מכיר את הדרכים והשיטות לייעול עבודתם של ארגונים שונים ומדריך את ראשי הארגון כיצד לפעול להצלחתו, בדגש על שביעות רצונם של עובדי הארגון. לימודי ייעוץ ארגוני כוללים נושאים כמו הנחיית קבוצות, פיתוח אסטרטגי ארגוני, אימון ניהולי, פתרון בעיות, הגדרת ויישום יעדים ועוד.
לימודי תואר שני בייעוץ ארגוני הם לימודים פופולאריים מאוד בעידן הנוכחי, בו ארגונים תופסים נתח עצום משוק העבודה. מטרת לימודי תואר שני בייעוץ ארגוני היא להכשיר את הסטודנט לתפקיד בעל משמעות גדולה בהתפתחות ובצמיחת הארגון - יועץ ארגוני. בוגרי תואר שני בייעוץ ארגוני יכולים להשתלב בתפקידי ייעוץ ארגוני או ניהול כוח אדם ומשאבי אנוש בחברות פרטיות וציבוריות או במשרדי הממשלה השונים.
לימודי תואר שני בייעוץ ארגוני הם לימודים פופולאריים מאוד בעידן הנוכחי, בו ארגונים תופסים נתח עצום משוק העבודה. מטרת לימודי תואר שני בייעוץ ארגוני היא להכשיר את הסטודנט לתפקיד בעל משמעות גדולה בהתפתחות ובצמיחת הארגון - יועץ ארגוני. בוגרי תואר שני בייעוץ ארגוני יכולים להשתלב בתפקידי ייעוץ ארגוני או ניהול כוח אדם ומשאבי אנוש בחברות פרטיות וציבוריות או במשרדי הממשלה השונים.
למי מתאמים לימודי ייעוץ ארגוני לתואר שני?
תואר שני בייעוץ ארגוני מתאים בראש ובראשונה לאנשים שאוהבים ליזום, להוביל שינויים ולהתמודד עם בעיות. מעבר לכך, הלימודים מתאימים לאנשים בעלי מגוון איכויות. מצד אחד, אנשים הפונים לתחום הם לרוב בעלי חשיבה ריאלית ואנליטית, שכן במהלך העבודה בתחום עליהם לנתח מסמכים שונים ולהפיק מהם לקחים. מצד שני, התחום מתאים מאוד גם אנשים חברותיים, מאחר שבעבודה זו ניתן דגש על עבודה עם אנשים אחרים ויש צורך בהבנת אינטראקציות חברתיות.
כמו כן, כדי להתקבל לתואר צריך להיות או בעלי תואר ראשון במדעי הרוח, מדעי החברה או במדעי ההנדסה, או בעלי תואר שני במגוון תחומים. לכן, חשוב שתדעו שקהל היעד כולל אנשים בעלי תארים מתחומים אלו.
מה תנאי הקבלה לתואר שני בייעוץ ארגוני?
ישנם מספר מסלולי קבלה מרכזיים לתואר שני בייעוץ ארגוני. במסלול הראשון יש להיות בעל תואר ראשון במדעי החברה, מדעי הרוח או מדעי ההנדסה, ולעמוד בממוצע ציונים מסוים בלימודים אלו, המשתנה בין מוסדות ההשכלה השונים. במסלול השני יש להיות בעל תואר שני במגוון תחומים ממוסד מוכר להשכלה גבוהה. חשוב לציין כי מועמדים שלאורך לימודיהם לא לקחו קורסי מבוא בסטטיסטיקה, שיטות מחקר, פסיכולוגיה וסוציולוגיה ידרשו להשלימם לפני לימודי התואר השני או במהלכם.
מוסדות לימוד רבים מבקשים גם קורות חיים (שבהם יפורט על אודות ניסיונו הרלוונטי של המועמד והכשרותיו), המלצות ממעסיקים ועוד. השילוב של כל אלו לרוב מספק תמונה רחבה על המועמד וכך אפשר לבחור את הסטודנטים בקפידה.
מוסדות לימוד רבים מבקשים גם קורות חיים (שבהם יפורט על אודות ניסיונו הרלוונטי של המועמד והכשרותיו), המלצות ממעסיקים ועוד. השילוב של כל אלו לרוב מספק תמונה רחבה על המועמד וכך אפשר לבחור את הסטודנטים בקפידה.
כמה זמן נמשכים לימודי תואר שני בייעוץ ארגוני?
לרוב, תואר שני בייעוץ ארגוני נמשך שנתיים, כשתלמידים שיפנו למסלול המחקרי יוכלו להגיש את עבודת התזה שלהם בשנה שלאחר הלימודים. עם זאת, במקרים מסוימים הסטודנטים מתחילים את כתיבת העבודה מוקדם יותר, כך שמשך הלימודים עשוי להשתנות. מעבר לכך, ישנם סטודנטים שבשל התחייבויות קודמות כמו עבודה, חיי משפחה וכדומה יפרסו את הלימודים על פני זמן ארוך יותר, ובמוסדות לימוד מסוימים אפשר להאריך את משך הלימודים בשנה נוספת.
בדרך כלל, לימודי תואר שני בייעוץ ארגוני מתקיימים פעם אחת או פעמיים בשבוע בשעות הערב. באופן זה לא נפגעת לחלוטין שגרת החיים של הלומדים והם יכולים במקרים רבים להמשיך לעבוד במקביל.
בדרך כלל, לימודי תואר שני בייעוץ ארגוני מתקיימים פעם אחת או פעמיים בשבוע בשעות הערב. באופן זה לא נפגעת לחלוטין שגרת החיים של הלומדים והם יכולים במקרים רבים להמשיך לעבוד במקביל.
מה לומדים בתואר שני בייעוץ ארגוני?
לימודי תואר שני בייעוץ ארגוני כוללים תכנים רבים ומגוונים, וביניהם ניתן למצוא את התכנים הבאים: ייעוץ פנים ארגוני, הנחיית קבוצות, פיתוח אסטרטגי ארגוני, אימון ניהולי (Coaching), פתרון בעיות, הגדרת ויישום יעדים, תהליכים ארגוניים ועוד. לימודי תואר שני בייעוץ ארגוני משיקים לתחומים רבים כגון פסיכולוגיה, סוציולוגיה, משאבי אנוש, כלכלה וכדומה. לכן, במסגרת הלימודים נחשף הסטודנט לתכנים רלוונטיים מתחומים אלה.
נוסף על כך, כחלק מהלימודים הסטודנטים רוכשים ידע תיאורטי רחב היקף וניסיון מעשי. לאורך תקופת הלמידה, עוברים הסטודנטים סדנאות שמתבססות על שילוב הידע התיאורטי והמעשי, באמצעות תרגילים מודרכים, ניתוח מקרים ומשחקי תפקידים. כמו כן, לרוב בשנה השנייה ישנו פרקטיקום, שבמסגרתו יתנסו הסטודנטים בעבודה מעשית בארגונים בליווי והדרכה אישית של יועצים ארגוניים מנוסים.
נוסף על כך, כחלק מהלימודים הסטודנטים רוכשים ידע תיאורטי רחב היקף וניסיון מעשי. לאורך תקופת הלמידה, עוברים הסטודנטים סדנאות שמתבססות על שילוב הידע התיאורטי והמעשי, באמצעות תרגילים מודרכים, ניתוח מקרים ומשחקי תפקידים. כמו כן, לרוב בשנה השנייה ישנו פרקטיקום, שבמסגרתו יתנסו הסטודנטים בעבודה מעשית בארגונים בליווי והדרכה אישית של יועצים ארגוניים מנוסים.
מה אפשר לעשות עם תואר שני בייעוץ ארגוני?
בוגרי תואר שני בייעוץ ארגוני יכולים להפוך ליועצים מוכשרים ומיומנים, אשר מסייעים לתהליך ההתייעלות והפיתוח בארגונים שבהם הם פועלים. בוגרי תואר שני בייעוץ ארגוני מוכשרים לתאם ולסנכרן בין היחידות השונות בארגון, לסייע בקבלת החלטות בארגון ולסייע גם בניהול נכון של צוות העובדים - כך הם תורמים להצלחת הארגון. בוגרי התואר יכולים להשתלב בתפקידי ייעוץ ארגוני או ניהול כוח אדם ומשאבי אנוש בצה"ל, עיריות ומועצות מקומיות, תעשיית ההייטק, משרדי ממשלה, קופות חולים ועוד.
בוגרי תואר שני בייעוץ ארגוני שפנו למסלול המחקרי והגישו עבודת תזה, יוכלו להמשיך לעסוק גם במחקר לאחר לימודיהם. עבודות מחקר ניתן למצוא כמובן באקדמיה ובמוסדות שונים להשכלה גבוהה, אך גם בארגונים ציבוריים שונים.
מה אפשר ללמוד אחרי תואר שני בייעוץ ארגוני?
לבוגרי תואר שני בייעוץ ארגוני אשר עמדו בכלל הקריטריונים, לרבות השתתפות פעילה בשיעורים, עמידה בחובת הנוכחית, מעבר הבחינות והגשת כלל העבודות, יוענק לרוב תואר שני M.A מומחה בייעוץ ארגוני או בהתנהגות ארגונית ופיתוח ארגוני מטעם המכללה או האוניברסיטה שבה רכשו את השכלתם.
לבוגרים אשר פנו למסלול המחקרי והגישו עבודת גמר (תזה) נפתחת האפשרות ללימודי תואר שלישי. דוגמה אחת ללימודי המשך המתאימים לבוגרי התואר השני היא תואר שלישי בסוציולוגיה ואנתרופולוגיה. לימודים אלו לרוב נמשכים ארבע שנים ובסופם יש להגיש עבודת דוקטורט. את נושא העבודה בוחר הסטודנט עם המנחה שלו והכתיבה נעשית בליווי סגל אקדמי מקצועי ומיומן. הלימודים המקיפים והמעשירים הופכים את הבוגרים למיומנים ביותר בתחומם והם מקבלים בסיומם את התואר דוקטור.