ייעוץ לימודים חינם
תואר ראשון בתקשורת וסוציולוגיה

תואר ראשון בתקשורת וסוציולוגיה

מה כדאי לדעת על לימודי תקשורת וסוציולוגיה?

לימודי תקשורת וסוציולוגיה הם שילוב מעניין ועשיר של שני תחומים בעלי נקודות השקה מסוימות. אחת מהן היא העובדה ששני התחומים עוסקים בחקר ההתנהגות האנושית והשפעותיה, אולם ברבדים שונים ומתוך פרספקטיבה שונה. בעוד תחום התקשורת מנתח את הדרך בה אנו מתקשרים איש עם רעהו, תחום הסוציולוגיה מנתח את הגורמים והמניעים של התנהגויות אנושיות כאלה ואחרות.

זהו תואר מאתגר, אך מרחיב אופקים במיוחד שכן מדובר בשני עולמות תוכן גדולים ועתירים בידע. הוא יתאים לאנשים בעלי מיומנויות לימודיות ברמה גבוהה, אשר שואפים לפתח קריירה מצליחה ומשמעותית מבחינה חברתית בתחומי מחקר, כוח אדם והדרכה או לקחת חלק בהשפעה על אופיה של החברה הישראלית ועל תחום התקשורת בישראל בפרט.

למי מתאים ללמוד תואר ראשון בתקשורת וסוציולוגיה?

1
חברתי
2
חוקר
3
קונבציונלי
רוצה לדעת איזה טיפוס את?
מסכימה מאוד
מסכימה
ניטרלי
לא מסכימה
לא מסכימה כלל
אני חושבת שאהיה טובה בעבודה הדורשת סדר ודקדקנות
מסכימה מאוד
מסכימה
ניטרלי
לא מסכימה
לא מסכימה כלל
הבנה של תופעה מדעית תסב לי הנאה וסיפוק
מסכימה מאוד
מסכימה
ניטרלי
לא מסכימה
לא מסכימה כלל
אני מקווה שיתפנה לי קצת זמן כדי לסדר את מסמכיי או לבדוק את חשבונותיי
מסכימה מאוד
מסכימה
ניטרלי
לא מסכימה
לא מסכימה כלל
כל יצירה המוצגת במוזיאון היא יצירת אמנות מעצם הצגתה שם
מסכימה מאוד
מסכימה
ניטרלי
לא מסכימה
לא מסכימה כלל
אני רוצה לחפש דרכים יצירתיות להביע את עצמי בצורה מקורית
מסכימה מאוד
מסכימה
ניטרלי
לא מסכימה
לא מסכימה כלל
ארצה שהשאלון והתוצאות יוצגו בלשון:
זכר
זכר
נקבה
נקבה
מידע נוסף:
פתיחה

למה כדאי לעשות תואר ראשון בתקשורת וסוציולוגיה?

לימודי תקשורת הפכו בעשור האחרון למבוקשים ביותר, זאת מאחר ומשקלה של המדיה - אינטרנט, טלוויזיה, רדיו ועיתונות, גדלה לממדים עצומים עד כדי השפעה על כמעט כל היבט בחיינו, אפילו על האופן בו אנו מתקשרים עם אנשים אחרים בחיי היומיום שלנו. לימודי סוציולוגיה הינם לימודים מרתקים אשר מהווים אחד מענפי מדעי החברה. דיסציפלינה זו עוסקת בחקר ובניתוח האנושות, כלומר מהו היחס בין הפרט לחברה וכיצד השתייכות לחברה אנושית מסוימת משפיעה על דפוסי ההתנהגות של פרטיה בכל תחומי החיים בין אם זה בהתנהגות כלכלית, באופי התא המשפחתי ועוד.

ניכר ששילוב תחומים אלה בתואר ראשון דו חוגי עשויים להעשיר את הידע והכלים המקצועיים של הסטודנט, מפני שכל תחום יתרום להבנה עמוקה ורחבה יותר של התחום השני.
פתיחה

למי מתאים ללמוד סוציולוגיה ותקשורת?

תואר ראשון בתקשורת וסוציולוגיה פונה לקהל הרחב, ומתאים לכל המעוניין להרחיב את אופקיו לצרכי פיתוח אישי, או לחילופין על מנת לרכוש ידע וכלים מקצועיים מתוך שאיפה להשתלב בשוק העבודה בתחום התקשורת, הסוציולוגיה או בעיסוק המשלב בין השניים.

לימודים אלה יתאימו במיוחד לאנשים אדיבים, לבביים ובעלי ביטחון עצמי, סקרנות ואהבת אנוש, שמעוניינים להבין את הכוחות החברתיים שמניעים אותנו להתנהגויות מסוימות. כמו כן, יתאימו לאנשים שמתעניינים בתחום התקשורת על כל רבדיה, רוצים לחקור את תהליכיה ומאפייניה השונים ושואפים לפתח קריירה מצליחה בלב העשייה החברתית והתקשורתית כגורם משפיע ומשמעותי.
פתיחה

מה תנאי הקבלה לתואר ראשון בסוציולוגיה ותקשורת?

תנאי הקבלה לתואר ראשון בתקשורת וסוציולוגיה משתנים לעיתים בין מוסדות הלימוד השונים אשר מציעים מסלול זה. בדרך כלל על המועמד המעוניין בתואר לעמוד בציון פסיכומטרי מסוים, וכן להיות בעל תעודת בגרות מלאה. עם זאת, ישנם מוסדות לימוד אשר מאפשרים קבלה רק על סמך אחד מן הקריטריונים הללו או לקבוע תנאים אחרים ו/או נוספים.

כדי לדעת מהן האפשרויות העומדות בפניכם ולבחור בטובה ביותר עבורכם, רצוי להתעדכן מול מוסדות הלימוד השונים המציעים מסלול לימודים לתואר זה. מידע נוסף תוכלו למצוא בקישורים הבאים: תנאי קבלה – לימודי תקשורת, תנאי קבלה – לימודי סוציולוגיה.
פתיחה

כמה זמן נמשכים לימודי תקשורת וסוציולוגיה?

משך הלימודים במסלול לתואר ראשון בתקשורת וסוציולוגיה עשוי להשתנות בין מוסד לימודי אחד למשנהו. בדרך כלל, לימודי תואר זה נפרשים על פני תקופת זמן של כשלוש שנות לימוד, בהתאם להיקף החומר הנלמד, הספק הסטודנט והאילוצים השונים שמתעוררים אצלו במהלך הלימודים.

חשוב לדעת כי חלק ממוסדות הלימוד מציעים מסלולי לימוד במתכונת של לימודי ערב. בכך ישנו יתרון משמעותי, מכיוון שמסלולים אלה יכולים להתאים לסטודנטים אשר אינם יכולים לפנות זמן ללימודים בשעות הבוקר והצהריים בשל מחויבויות קודמות.
פתיחה

מה לומדים בתואר ראשון בסוציולוגיה ותקשורת?

נושאי הלימוד בתואר הראשון בתקשורת וסוציולוגיה מגוונים ומעניינים מאוד, שכן מדובר בשני תחומים בעלי עולמות תוכן עצומים ועשירים מאוד. מטרתה של תוכנית הלימודים היא להקנות לסטודנטים את מרב הידע התיאורטי וכלים ומיומנויות פרקטיים שייסיעו להם להשתלב בקלות ובהצלחה בשוק התעסוקה.

בין הנושאים שניתן למצוא בתוכנית הלימודים של תואר זה: דיני תקשורת, תקשורת חזותית, מוסדות התקשורת בארץ ובעולם, פרסום, יחסי ציבור ודוברות, תקשורת שיווקית, עיתונות כתובה ואלקטרונית, רדיו, צילום, מבנה ותפקוד קבוצות חברתיות, שינויים בחברה האנושית, תהליכי גלובליזציה, חקר קונפליקטים חברתיים, מבוא לאנתרופולוגיה, פמיניזם, מבוא לסוציולוגיה ועוד.
פתיחה

מה עושים עם תואר ראשון בתקשורת וסוציולוגיה?

באפשרותם של בוגרי התואר לבחור בכיווני תעסוקה שונים בשני התחומים שלמדו, כאשר שניהם מספקים תחומי עשייה לא מעטים.

הבוחרים להתמחות בעולם התקשורת יכולים לפנות לעיסוק בכל אחד מגופי התקשורת הקיימים, בין אם זה לעבוד בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות, באתרי אינטרנט חדשותיים ועוד. כמו כן, אף יוכלו להתשלב בתחום השיווק והפרסום כאנשי יחסי ציבור, דוברים, אנשי פרסום וכו'.

גם בפני הבוחרים להתמחות בעולם הסוציולוגיה עומדות אפשרויות לא מעטות. הם יוכלו להשתלב במחקר, לעשות דוקטורט ולהשתלב באקדמיה, לעבוד כאנשי כוח אדם, לעבוד בחברות השמה, בחברות עסקיות, בעמותות ומלכ''רים העוסקים בתחומים חברתיים, להוות יועצים ומדריכים וכיו''ב.
פתיחה

מה לומדים אחרי תואר ראשון בתקשורת וסוציולוגיה?

לבוגרי תואר ראשון דו חוגי זה יוענק, עם סיום הלימודים, תואר ראשון (B.A) בתקשורת וסוציולוגיה מטעם מוסד הלימודים בו למדו. לאחר מכן יוכלו להמשיך ללימודי תואר שני בתקשורת, תואר שני בעבודה סוציאלית או תואר שני בעבודה סוציאלית קלינית. כמו כן, יוכלו להעשיר את הידע ולהרחיב את ארגז כלים המקצועי שלהם בעזרת קורסים רלוונטיים שונים. אופציה נוספת היא להמשיך לדוקטורט ולהשתלב בעולם האקדמיה כמרצים מן המניין.

קורסים אשר עשויים לעניין את בוגרי התואר: קורס מנהל עסקים/ניהול, קורס ניהול עמותות ומלכ''רים, קורס ניהול משאבי אנוש, קורס קופירייטינג, קורס יחסי ציבור ודוברות, קורס שיווק ופרסום, קורס גישור, קורס אומנות השכנע והמו''מ ועוד.
ייעוץ לימודים אישי חינם
מלא/י פרטיך ונציגנו יתקשרו אליך בתוך זמן קצר.
2024 © כל הזכויות שמורות לחברת ניב רווח בע"מ