המכללה האקדמית עמק יזרעאל
תואר שני
המכללה האקדמית עמק יזרעאל מציעה לבוגריה ולאנשים החפצים בכך לימודי תואר שני. במכללה קיימים המון מסלולי לימוד ברמה הגבוהה ביותר המלווים על ידי מיטב המרצים כך שלבוגרים יהיו את מיטב הכלים להצליח בלימודים.
תואר שני בייעוץ חינוכי
תוכנית הלימודים במסלול זה מכשירה את בוגריה כיועצים חינוכיים לתחומים הרלוונטיים ביותר בתחום הייעוץ החינוכי, תוך הקניית ידע נרחב ועדכני במיומנויות טיפוליות ובשיטות הערכה ומחקר. לימודים אלו מאפשרים התנסות מעשית ותרגול של החומר הנלמד בעבודה עם ילדים, נוער ומבוגרים, במסגרת של בתי ספר וארגונים נוספים. המשתתפים יוכשרו במגוון התכנים הרלוונטיים ביותר לעבודתו של היועץ החינוכי, ביניהם: ייעוץ פרטני, ייעוץ למשפחה, הנחיית קבוצות וייעוץ למערכת.
הלימודים מותאמים לדרישות משרד החינוך והשירות הפסיכולוגי-ייעוצי וכוללים תכנים בנושא שילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים, לקויות למידה, שיתוף פעולה בין מורים והורים, טיפול וקידום ילדים ונוער בסיכון, טיפול במצבי לחץ ומשבר, טיפול במתבגרים וייעוץ באינטרנט.
הלימודים מותאמים לדרישות משרד החינוך והשירות הפסיכולוגי-ייעוצי וכוללים תכנים בנושא שילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים, לקויות למידה, שיתוף פעולה בין מורים והורים, טיפול וקידום ילדים ונוער בסיכון, טיפול במצבי לחץ ומשבר, טיפול במתבגרים וייעוץ באינטרנט.
תואר שני בפיתוח וייעוץ ארגוני
תוכנית הלימודים במסלול זה מכשירה את בוגריה לעסוק בתפקידי פיתוח וייעוץ ארגוני במסגרת ארגונים שונים בכל המגזרים. תוכנית זו הינה תוכנית לימודים בין תחומית אשר כוללת בתוכה גישות שונות מתוך תחומי הפסיכולוגיה, סוציולוגיה, אנתרופולוגיה, מנהל עסקים, ניהול משאבי אנוש וכדומה. תוכנית זו משלבת בין חשיבה מדעית תיאורטית לבין פיתוח מיומנויות ליישום תהליכי שינוי ופיתוח ארגוני.
*ניתן להשתלב במסלול זה במסלול עם תזה ובמסלול ללא תזה. בחירה במסלול עם תזה תתאפשר רק עם סיום שנת הלימודים הראשונה ובכפוף לתנאי הקבלה.
*ניתן להשתלב במסלול זה במסלול עם תזה ובמסלול ללא תזה. בחירה במסלול עם תזה תתאפשר רק עם סיום שנת הלימודים הראשונה ובכפוף לתנאי הקבלה.
תואר שני במנהל מערכות בריאות
תוכנית הלימודים במסלול זה מכשירה את בוגריה לניהול מערכת הבריאות, ארגוני הבריאות והמערך הטיפולי. המשתתפים ירכשו ידע נרחב, כלים ומיומנויות מעשיות בכדי להשתלב במגוון תפקידים ניהוליים ומקצועיים בארגוני הבריאות והרפואה.
מערך חדש של תפיסות וכלים מקצועיים אשר עומדים לרשות מנהלים במערכות הבריאות השונות נוצרו כתוצאה מהעלייה בתוחלת החיים והשפעתה על צרכי מערכת הבריאות, ההתפתחויות הטכנולוגיות והשפעתן על אופי הטיפולים והמכשור המתקדם, הצורך בפיתוח וניהול מאגרי מידע ונגישותם ללקוחות, למטפלים ולמנהלים בארגוני הבריאות, חשיבותן של זכויות החולה והשפעתה של תקשורת ההמונים על העשייה הרפואית.
מערך חדש של תפיסות וכלים מקצועיים אשר עומדים לרשות מנהלים במערכות הבריאות השונות נוצרו כתוצאה מהעלייה בתוחלת החיים והשפעתה על צרכי מערכת הבריאות, ההתפתחויות הטכנולוגיות והשפעתן על אופי הטיפולים והמכשור המתקדם, הצורך בפיתוח וניהול מאגרי מידע ונגישותם ללקוחות, למטפלים ולמנהלים בארגוני הבריאות, חשיבותן של זכויות החולה והשפעתה של תקשורת ההמונים על העשייה הרפואית.
תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית
הפסיכולוגיים החינוכיים עוסקים בטיפול, אבחון וסיוע לילדים ובני נוער במסגרות החינוך השונות כמו גנים, בתי ספר וכדומה, ובסביבות תרבותיות שונות. הם הגורמים המקצועיים אשר מתמקדים בסיוע ישיר לילד ובעבודה עם ההורים ועם צוותי החינוך, מתוך הבנה כי מי שמסייע לילדים באופן הטוב ביותר הופך לאחת הדמויות החשובות ביותר בחייו.
המציאות בה אנו חיים מחייבת את הפסיכולוגים החינוכיים לדעת כיצד להתמודד עם אירועי חירום ומשברים אישיים שונים בצורה הטובה והמקצועית ביותר. לעיתים, מהווה הפסיכולוג החינוכי את הגורם המקצועי המיומן ביותר בתחום והוא זה המגיע למסגרות החינוך בזמן התרחשות האירוע ונותן את התגובה הראשונית בשטח.
*ניתן לרכוש הכשרה זו במסלול עבודת גמר (ללא תזה) או במסלול תזה.
המציאות בה אנו חיים מחייבת את הפסיכולוגים החינוכיים לדעת כיצד להתמודד עם אירועי חירום ומשברים אישיים שונים בצורה הטובה והמקצועית ביותר. לעיתים, מהווה הפסיכולוג החינוכי את הגורם המקצועי המיומן ביותר בתחום והוא זה המגיע למסגרות החינוך בזמן התרחשות האירוע ונותן את התגובה הראשונית בשטח.
*ניתן לרכוש הכשרה זו במסלול עבודת גמר (ללא תזה) או במסלול תזה.