המכללה האקדמית לחינוך דוד ילין
תואר ראשון בחינוך לבית הספר העל-יסודי
המכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין מציעה מסלול לימודים לתואר ראשון בחינוך לבתי הספר העל-יסודיים.
המורה נתפס כמנהיגם של קבוצת התלמידים אותה הוא מלמד או מחנך, אשר יכולת ההנהגה שלו מבוססת על בקיאותו בתחומי הדעת אותם הוא מלמד ועל יכולותיו האישיות והבין אישיות. במכללת דוד ילין לחינוך מאמינים כי ההוראה היא המרחב העיקרי למפגש חינוכי משמעותי בין המורה לתלמיד. לכן חשובה מקצועיותם של המורים לעתיד: מומחיותם בתחומי הדעת ובדרכי הוראתם ויכולתם לקיים מגע חינוכי עם תלמידיהם. חשוב שמורי העתיד ידעו להיות רגישים לתלמידיהם, קשובים לצרכיהם ושיהיו בעלי יכולת להעצימם ולפתחם, הן בתחומי הידע והן מבחינה אישית.
בתוכנית הלימודים מתקיים מסלול ייחודי של הכשרה מעשית בו הסטודנטים מתחילים כבר בשנת הלימודים השנייה בהוראה בכיתות, מתן ציונים, מפגשים פדגוגיים וימי הורים. המודל תואם את מטרת המכללה - להכשיר בוגרים המוכנים היטב לעבודת ההוראה.
קיימות תוכניות נוספות המשלבות את לימודי ההוראה לבתי הספר העל-יסודיים יחד עם החוג לחינוך הבלתי פורמאלי והחוג לחינוך המיוחד.
המורה נתפס כמנהיגם של קבוצת התלמידים אותה הוא מלמד או מחנך, אשר יכולת ההנהגה שלו מבוססת על בקיאותו בתחומי הדעת אותם הוא מלמד ועל יכולותיו האישיות והבין אישיות. במכללת דוד ילין לחינוך מאמינים כי ההוראה היא המרחב העיקרי למפגש חינוכי משמעותי בין המורה לתלמיד. לכן חשובה מקצועיותם של המורים לעתיד: מומחיותם בתחומי הדעת ובדרכי הוראתם ויכולתם לקיים מגע חינוכי עם תלמידיהם. חשוב שמורי העתיד ידעו להיות רגישים לתלמידיהם, קשובים לצרכיהם ושיהיו בעלי יכולת להעצימם ולפתחם, הן בתחומי הידע והן מבחינה אישית.
בתוכנית הלימודים מתקיים מסלול ייחודי של הכשרה מעשית בו הסטודנטים מתחילים כבר בשנת הלימודים השנייה בהוראה בכיתות, מתן ציונים, מפגשים פדגוגיים וימי הורים. המודל תואם את מטרת המכללה - להכשיר בוגרים המוכנים היטב לעבודת ההוראה.
קיימות תוכניות נוספות המשלבות את לימודי ההוראה לבתי הספר העל-יסודיים יחד עם החוג לחינוך הבלתי פורמאלי והחוג לחינוך המיוחד.