ייעוץ לימודים חינם!

תואר ראשון בכלכלה וחינוך

מה כדאי לדעת על לימודי כלכלה וחינוך?

לימודי כלכלה וחינוך הם לימודים רב תחומיים אשר נוצרו משילוב של שני תחומי עניין נפרדים מתוך מטרה ליצור מיזוג בין שני ענפים מובילים בארץ ישראל. לימודי כלכלה שייכים לפקולטה למדעי החברה ועוסקים בעיקר בהתנהגויות הפרט והחברה ובתהליכים המשפיעים על השוק המקומי והעולמי. לימודי חינוך עומדים בפני עצמם ועוסקים בהכשרת סטודנטים כמורים ומדריכים שתפקידם הוא להיות אחראיים על עיצוב הלמידה והחינוך של הדור הבא. 

הלימודים במסלול לתואר ראשון בכלכלה וחינוך כוללים ידע תיאורטי מקיף ומיומנויות מעשיות רבות, תואר דו חוגי זה מרחיב את אופקיו של הסטודנט ומאפשר לו  ליישם את התכנים הפיננסיים שלמד ולהטמיע בילדים ערכים שיסייעו להם להתנהל כלכלית בעתיד.

למי מתאים ללמוד תואר ראשון בכלכלה וחינוך?

1
קונבציונלי
2
חברתי
3
חוקר
רוצה לדעת איזה טיפוס את?
מסכימה מאוד
מסכימה
ניטרלי
לא מסכימה
לא מסכימה כלל
אני חושבת שאהיה טובה בעבודה הדורשת סדר ודקדקנות
מסכימה מאוד
מסכימה
ניטרלי
לא מסכימה
לא מסכימה כלל
הבנה של תופעה מדעית תסב לי הנאה וסיפוק
מסכימה מאוד
מסכימה
ניטרלי
לא מסכימה
לא מסכימה כלל
אני מקווה שיתפנה לי קצת זמן כדי לסדר את מסמכיי או לבדוק את חשבונותיי
מסכימה מאוד
מסכימה
ניטרלי
לא מסכימה
לא מסכימה כלל
כל יצירה המוצגת במוזיאון היא יצירת אמנות מעצם הצגתה שם
מסכימה מאוד
מסכימה
ניטרלי
לא מסכימה
לא מסכימה כלל
אני רוצה לחפש דרכים יצירתיות להביע את עצמי בצורה מקורית
מסכימה מאוד
מסכימה
ניטרלי
לא מסכימה
לא מסכימה כלל
ארצה שהשאלון והתוצאות יוצגו בלשון:
זכר
זכר
נקבה
נקבה
מידע נוסף:
פתיחה

למה כדאי לעשות תואר ראשון בכלכלה וחינוך?

התנהלות כלכלית היא עניין חינוכי חשוב ומשמעותי ולכן שני התחומים הנפרדים בעצם שלובים זה בזה. מדוע? מכיוון שהכלכלה אינה מושתת אך ורק על עובדות ותיאוריות מתמטיות, כפי שנהוג לחשוב, אלא מושפעת רבות גם מגורמים מדיניים, עסקיים, חינוכיים וסביבתיים. תואר ראשון בכלכלה וחינוך מאפשר לבוגריו להיות המתווכים בין שני התחומים המעניינים הללו.

תואר ראשון דו חוגי בכלכלה וחינוך, אשר נחשב למבוקש ופופולארי במיוחד, חושף את הסטודנטים למגוון רחב של נושאים מתוך שני תחומי ידע שונים ומעמיקים אלו. לימודי כלכלה מקנים לבוגרים שיטות להבנה וניתוח של התנהגויות ומנגנונים כלכליים ואילו לימודי חינוך מכשירים את בוגריהם להשתלבות בעולם החינוך כמורים ומחנכים בעלי השפעה על עיצוב הדור הצעיר.
פתיחה

למי מתאים ללמוד כלכלה וחינוך?

הלימודים במסלול לתואר ראשון בכלכלה וחינוך פונים לקהל הרחב ולכל מי שיש ברצונו להשתלב במסלול לימודים רב תחומי, מרתק ומעמיק זה אשר משלב בין שני תחומי ידע נפרדים ומעניינים, המעוניינים לעבור הכשרה מקצועית ואיכותית, בין אם לצורך העשרה אישית והרחבת אופקים ובין אם לצורך רכישת מקצוע חדש והשתלבות בשוק העבודה בתחום מבוקש זה.

הלימודים מתאימים במיוחד לאנשים סבלניים וסובלניים, בעלי ראש ריאלי ואנליטי אשר נמשכים אל התחום הפיננסי ואוהבים לעבוד עם מספרים, המעוניינים להקנות לתלמידים ערכים ומסרים חינוכיים באמצעות מרב הטכניקות והכלים הנדרשים. השילוב בין הכלכלה לחינוך מהווה יישום של התכנים הפיננסים הנלמדים למטרת חינוך פיננסי.
פתיחה

מה תנאי הקבלה לתואר ראשון בכלכלה וחינוך?

תנאי הקבלה ללימודי תואר ראשון בכלכלה וחינוך יכולים להשתנות בין מוסדות הלימוד המגוונים אשר מציעים רכישת הכשרה מבוקשת זו. אמנם, בדרך כלל מתבססות הדרישות על שקלול בין ממוצע הבגרויות לבין ציון הבחינה הפסיכומטרית. חלק מן המכללות אף מאפשרות קבלה על סמך אחד מן הפרמטרים הללו. 

בדרך כלל, נדרשים המועמדים לעמוד בתנאי הקבלה לשני התארים גם יחד. תנאי הקבלה ללימודי כלכלה מתבססים בדרך כלל על ציון פסיכומטרי של בין 580 ל-650 לפחות וממוצע בגרויות של בין 80 ל-95 ומעלה. תנאי הקבלה ללימודי חינוך מתבססים על ממוצע בגרויות סביר ועל ציון פסיכומטרי של בין 485 ל-550 ומעלה. כדאי לברר מול מוסד הלימודים בו אתם מתעניינים ללמוד מהן הדרישות אותן הוא מציב.
פתיחה

כמה זמן נמשכים לימודי כלכלה וחינוך?

משך הלימודים במסלול לתואר ראשון בכלכלה וחינוך עשוי להשתנות בין מוסד לימודי אחד למשנהו, בהתאם להיקף החומר הנלמד והאילוצים השונים של הסטודנטים הלומדים. בדרך כלל, נפרשים הלימודים על פני תקופת זמן של בין שלוש לארבע שנים, בהתאם למסלול הלימודים הנבחר.

חשוב לדעת כי מרבית מוסדות הלימוד מציעים השתלבות במסלול הלימודים במתכונת של לימודי ערב ולימודים בימי שישי בוקר. אפשרות זו מהווה יתרון עבור המעוניינים לרכוש הכשרה זו אך אין ביכולתם לפנות את יומם לטובת הלימודים עקב התחייבויות קודמות כמו עבודה, לימודים או כל התחייבות אחרת. כך יוכלו המשתתפים ללמוד בשעות ובזמנים המתאימים להם ביותר.
פתיחה

מה לומדים בתואר ראשון בכלכלה וחינוך?

תכנית הלימודים במסלול לתואר ראשון בכלכלה וחינוך משלבת בין תכנים עיוניים ותיאורטיים נרחבים ומעמיקים לבין התנסויות מעשיות ותרגולים רבים. השילוב בין אלו מבטיח כי הכשרתם של הבוגרים הינה מן המעלה הראשונה.

בדרך כלל, התכנים הנלמדים במסלול זה כוללים את הנושאים: מיקרו כלכלה, מאקרו כלכלה, חשבונאות, מימון, שיווק, מודלים מתמטיים ויישומיים בכלכלה, ביקוש והיצע, מודלים של השקעה, הקצאת משאבים, מונופולים, מודלים של תצרוכת וחסכון, ניצול משאבים, כלכלת ישראל, כלכלה בינלאומית, תורת המחירים, כלכלה ציבורית, כלכלת עבודה, חשיבה אסטרטגית, תורת המשחקים, סוציולוגיה של החינוך, פסיכולוגיה של החינוך, הוראה יחידנית, אתגרים בניהול בית ספר, תכנון פיתוח ויישום תכניות לימודים, פעילות גומלין בכיתה, מנהיגות ויישומה בחינוך, חשיבה ביקורתית ועוד שלל תכנים מרתקים. 
פתיחה

מה עושים עם תואר ראשון בכלכלה וחינוך?

לבוגרי תואר ראשון בכלכלה וחינוך אשר יעמדו בהצלחה בכל דרישות הלימודים יוענק תואר ראשון B.A בשני התחומים מטעם המוסד הלימודי בו השלימו את הכשרתם. במקרים מסוימים יהיו זכאים הבוגרים אף לתעודת הוראה. 

בפני בוגרי לימודי תואר ראשון בכלכלה וחינוך עומדות אפשרויות תעסוקה שונות ומגוונות, שכן בעלי מקצוע איכותיים ומיומנים בתחום זה נחשבים למבוקשים ונדרשים במיוחד בשוק העבודה. הם יוכלו להשתלב במשרות ניהול פיננסי, ייעוץ השקעות, כלכלנים, יועצים במשרדי ממשלה או בחברות פרטיות, בשוק ההון, וכן בתחום החינוך הפורמלי או החינוך הבלתי פורמלי, במסגרות החינוך הפרטיות או הציבוריות וכדומה.
פתיחה

מה אפשר ללמוד אחרי תואר ראשון בכלכלה וחינוך?

בוגרי לימודי תואר ראשון בכלכלה וחינוך המעוניינים ברכישת ידע נוסף, בין אם לצורך העשרה אישית והרחבת אופקים ובין אם לצורך העשרת ארגז הכלים המקצועי שלהם, הרחבת הסמכתם ורכישת ידע מקצועי נוסף מתוך מטרה להשתלב בשוק העבודה כאנשי מקצוע איכותיים ומיומנים בעלי תחומי אחריות מגוונים, יוכלו להמשיך ללימודים נוספים. אחת האפשרויות העומדת בפני הבוגרים הינה השתלבות בקורס תעודת הוראה. לימודים אלו מכשירים את בוגריהם לעיסוק בתחום החינוך, ההוראה וההדרכה ולרכוש את תעודת ההוראה היוקרתית, באמצעותה יוכלו להשתלב במערכת החינוך וללמד בתחום ההתמחות הספציפי בו יבחרו, כלכלה למשל.

תחום לימודים נוסף בו יוכלו הבוגרים למצוא עניין הינו לימודי תואר שני בכלכלה. במסגרת לימודים אלו יעמיקו הבוגרים בתחומי הכלכלה השונים ויוכשרו לעבודה מחקרית בתחום.
ייעוץ לימודים אישי חינם
מלא/י פרטיך ונציגנו יתקשרו אליך בתוך זמן קצר.
2024 © כל הזכויות שמורות לחברת ניב רווח בע"מ