חמדת הדרום
מסלולי לימוד
המכללה האקדמית חמדת הדרום כמוסד יחיד לחינוך הדתי בכל מרחבי הנגב. המכללה משמשת כמוסד להכשרת מורים, מורות וגננות ברמה חינוכית ואקדמית גבוהה וכמוסד המשך לבוגרות אולפנא ובתי הספר התיכוניים הדתיים. המכללה מציעה לימודי תואר ראשון בחינוך לנשים ולגברים וכן לימודי תואר שני בחינוך. במכללה פועלות שלוש פקולטות: למדעים מדויקים, למדעי הרוח ולמדעי החברה. בנוסף, המכללה מפעילה את היחידה ללימודי חוץ הכוללת את הלימודים שאינם לקראת תואר ותעודת הוראה.
תואר ראשון בחינוך - לנשים
מכללת חמדת הדרום מציעה לימודי תואר ראשון בחינוך לנשים. המסלול מציע מספר סוגי התמחויות - הגיל הרך, יסודי (מתמטיקה, מדעים וטכנולוגיה ומקרא), על יסודי (מקרא, מתמטיקה ומדעי החי) ובין מסלולי (חינוך מיוחד ואנגלית). ישנם שילובים מגוונים של החוגים והמסלולים העומדים לבחירתן של הסטודנטיות. תוכניות ההכשרה משלבות בין ידע תיאורטי נרחב לתרגולים מעשים והתנסות בפועל, תוך יישום גישות חינוך עדכניות ושיטות הוראה חדשניות. המכללה שמה דגש על טיפוח זהותו האישית של תלמיד ותלמידה ומעניקה לסטודנטיות כלים ומיומנויות לגילוי כישוריו של כל ילד וילדה.
תואר ראשון בחינוך - לגברים
מכללת חמדת הדרום מציעה לימודי תואר ראשון בחינוך לגברים. המסלול מציע מספר סוגי התמחויות - על יסודי - הוראת מתמטיקה ובין מסלולי - גילאים 6-21 - חינוך מיוחד (מתמטיקה יסודי, תושב"ע יסודי ותושב"ע על יסודי). ישנם שילובים מגוונים של החוגים והמסלולים העומדים לבחירתם של הסטודנטים. תוכניות ההכשרה משלבות בין ידע תיאורטי נרחב לתרגולים מעשים והתנסות בפועל, תוך יישום גישות חינוך עדכניות ושיטות הוראה חדשניות. המכללה שמה דגש על טיפוח זהותו האישית של תלמיד ותלמידה ומעניקה לסטודנטים כלים ומיומנויות לגילוי כישוריו של כל ילד וילדה.
תואר שני בחינוך
מכללת חמדת הדרום מציעה לימודי תואר שני בחינוך. הלימודים מוצעים במספר מסלולים תחת הפקולטה למדעי החברה, הפקולטה למדעי הרוח והפקולטה למדעים מדויקים. המסלולים המוצעים הם: חינוך מדעי ומתמטי, ניהול וארגון מערכות חינוך, תרבות יהודית בזיקתה אל התנ"ך והוראתה, M.Teach מוסמך בהוראה במסלול העל יסודי וחינוך מיוחד. המכללה שואפת להכשיר מחנכים שיפתחו אצל תלמידהם חוסן אישי וחברתי, חשיבה ביקורתית, זהות ערכית ורגישות חברתית. לימודי תואר שני בחינוך מאפשרים לסטודנטים להתפתח מבחינה מקצועית תוך פיתוח תחושת שליחות כמחנכי דור העתיד.