ייעוץ לימודים חינם
קורס הבטחת איכות - Q.A

קורס הבטחת איכות - Q.A

מה כדאי לדעת על קורס הבטחת איכות?

תהליך הבטחת האיכות הוא תהליך מורכב וחשוב שעוסק בבדיקה ובקרה ברמה הגבוהה והאיכותית ביותר של תוכנות אשר נוצרו על ידי צוות מומחים. הבקרה נעשית לצורך איתור ליקויים קיימים או אפשריים ובכך מאפשרת גילוי תקלות בזמן אמת ומונעת נזקים עתידיים והפסדים כלכליים לארגון. הבדיקה מיועדת להבטיח את איכותו של המוצר בכל שלבי הייצור, החל משלב התכנון ועד לשלב הביצוע וקבלת התוצר הסופי.

הלימודים בקורס הבטחת איכות מקנים למשתתפים ידע תיאורטי נרחב ומעמיק, בשילוב עם כלים ומיומנויות לביצוע תפקיד מבוקש וחשוב זה בארגונים ובמפעלים. הבוגרים יוכשרו לעריכת מבדקים השוואתיים פנימיים וחיצוניים, שימוש בכלים סטטיסטיים והתנהגותיים, עקרונות איכות, גורמי האיכות, מדידתת איכות, שיטות מדידה ותפעול כלי מדידה. כמו כן, הקורס מקנה הכנה למבחן ההסמכה של ISTQB.

למי מתאים ללמוד קורס הבטחת איכות - Q.A?

1
קונבציונלי
2
ריאלי
3
יזם
רוצה לדעת איזה טיפוס את?
מסכימה מאוד
מסכימה
ניטרלי
לא מסכימה
לא מסכימה כלל
אני חושבת שאהיה טובה בעבודה הדורשת סדר ודקדקנות
מסכימה מאוד
מסכימה
ניטרלי
לא מסכימה
לא מסכימה כלל
הבנה של תופעה מדעית תסב לי הנאה וסיפוק
מסכימה מאוד
מסכימה
ניטרלי
לא מסכימה
לא מסכימה כלל
אני מקווה שיתפנה לי קצת זמן כדי לסדר את מסמכיי או לבדוק את חשבונותיי
מסכימה מאוד
מסכימה
ניטרלי
לא מסכימה
לא מסכימה כלל
כל יצירה המוצגת במוזיאון היא יצירת אמנות מעצם הצגתה שם
מסכימה מאוד
מסכימה
ניטרלי
לא מסכימה
לא מסכימה כלל
אני רוצה לחפש דרכים יצירתיות להביע את עצמי בצורה מקורית
מסכימה מאוד
מסכימה
ניטרלי
לא מסכימה
לא מסכימה כלל
ארצה שהשאלון והתוצאות יוצגו בלשון:
זכר
זכר
נקבה
נקבה
מידע נוסף:
פתיחה

למה כדאי לעשות קורס הבטחת איכות?

הבטחת איכות הנקראת גם Q.A - Quality Assurance היא אחד התחומים העיקריים, החשובים והנחוצים ביותר כיום. הבטחת האיכות מתבצעת על כל המוצרים והשירותים המוצעים כיום לקהל הרחב, כמו מוצרי מחשוב ואלקטרוניקה, מוצרים תעשייתיים, מוצרי מידע, מוצרים רפואיים, מוצרים פיננסיים וכדומה, ועל כן קיימת חשיבות רבה לתו התקן הנמצא על המוצרים ולבטיחות השימוש בהם עבור ילדים, נשים בהריון, אנשים בעלי מוגבלויות וכדומה.

תהליך הבטחת האיכות בא במטרה לשפר את תהליכי הייצור ולהוביל את המוצר הסופי למצב של הצלחה המתבטאת באיכותו של המוצר וביעילות הייצור שלו. במהלך תהליך הבטחת האיכות, בודקים בעלי המקצוע המוסמכים את איכות המוצר המתקבל ומוודאים כי ייצורו נעשה ברמה הגבוהה והאיכותית ביותר, בהתאם לתקנים מחמירים ולדרישות הארגון.
פתיחה

למי מתאים קורס הבטחת איכות?

הלימודים בקורס הבטחת איכות פונים לקהל הרחב ולכל המעוניינים להשתלב במסלול לימודים מרתק זה, בין אם הם בעלי ידע קודם וניסיון בתחום ובין אם לא, הן לצורך הרחבת אופקים והן לצורך השתלבות בשוק העבודה בתור אנשי מקצוע איכותיים בתחום חשוב זה. הלימודים מתאימים במיוחד לאנשים המאופיינים בכישורים טכניים גבוהים ומשיכה לעולם המחשבים, המעוניינים לרכוש ידע מקצועי מקיף שיאפשר להם להיכנס לעולם ההיי-טק ולהשתלב בעבודה בתחום בדיקות התוכנה.

כמו כן, הלימודים מתאימים לאנשים שכבר עוסקים במקצוע הבטחת איכות אך יש ברצונם להתמקצע יותר, לרכוש מיומנויות וכלים חדשים ולהתעדכן בכל השינויים שחלו בתחום. בנוסף, יכולים להשתלב במסלול הלימודים נציגים של ארגונים ועסקים שמטרת לימודיהם היא לרכוש ידע כללי בנושא הבטחת האיכות.
פתיחה

מה תנאי הקבלה לקורס הבטחת איכות?

תנאי הקבלה לקורס הבטחת איכות QA יכולים להשתנות בין מוסדות הלימוד המגוונים אשר מציעים הכשרה זו ובין הקורסים השונים בתחום, בהתאם למסלול הלימודים הנבחר, קהל היעד אליו מתאים הקורס וסוג ההסמכה הנרכשת עם סיומו.

מרבית הקורסים בתחום הבטחת איכות אינם דורשים מהמועמדים להיות בעלי ידע קודם בתחומי המחשבים או התכנות, אך כן דורשים כי המועמדים יהיו בעלי ידע ושליטה בסיסיים בשפה האנגלית וכי יהיו בעלי שליטה בסיסית ברמת משתמש בשימוש במחשב. כמו כן, חלק מן המכללות ומוסדות הלימוד דורשים כי המועמדים יעברו ריאיון קבלה אישי מול ראשי מסלול הלימודים ומבדק קבלה, במטרה לקבוע את מידת התאמתם ללימודי התחום ולעיסוק בו.
פתיחה

כמה זמן נמשך קורס הבטחת איכות?

משך הלימודים בקורס הבטחת איכות עשוי להשתנות בין מוסד לימודים אחד למשנהו, בהתאם להיקף החומר הנלמד, סוג ההסמכה הנרכשת עם סיום הלימודים, מספר המפגשים השבועיים אשר מתקיימים במהלך ההכשרה ואורכו של כל אחד מן המפגשים הללו. בדרך כלל, הקורסים כוללים בין 350 ל-450 שעות לימוד אקדמיות הנפרשות על פני תקופת זמן של בין ארבעה חודשים לשנה אחת.

חשוב לדעת כי מרבית מוסדות הלימוד מציעים השתלבות במסלול הלימודים במתכונת של לימודי ערב ולימודים בימי שישי בבוקר. אפשרות זו מקנה יתרון מהותי עבור המעוניינים לרכש הכשרה זו, אך שאין ביכולתם לפנות את יומם לטובת הלימודים עקב התחייבויות קודמות כמו עבודה, לימודים או כל התחייבות אחרת.
פתיחה

מה לומדים בקורס הבטחת איכות?

תוכנית הלימודים בקורס הבטחת איכות משלבת בין תכנים עיוניים ותיאורטיים נרחבים ומעמיקים לבין התנסויות מעשיות ותרגולים, דבר המבטיח כי הכשרתם של הבוגרים היא מן המעלה הראשונה. הנושאים הנלמדים בקורס הבטחת איכות יכולים להשתנות בין הקורסים המגוונים בתחום, בהתאם להיקף החומר הנלמד וסוג ההכשרה הנרכשת עם סיום הלימודים. 

על פי רוב, התכנים הנלמדים בקורס כוללים את הנושאים הבאים: גישות מתקדמות לאיכות, איסוף וסיכום נתונים, ניתוח ודיווח נתונים, סטטיסטיקה והסתברות, מערכת האיכות בארגון, ת"י ISO 9000, מבדקי איכות, שיפור איכות, עבודת צוותים וארגון מערכת, בקרת תהליך סטטיסטית SPC, טכניקות דגימה, תכנון לאיכות, עלויות איכות, ציוד מדידה ובדיקה, גורמי האיכות, תקני איכות בינלאומיים, מערכות איכות מתקדמות, איכות בתוכן ופיתוח פרויקטים, ניהול רכש וספקים, מבוא לתכנות ופיתוח בטכנולוגיית WEB, קריאת שרטוטים ועוד שלל נושאים מרתקים.
פתיחה

מה עושים אחרי קורס הבטחת איכות?

לבוגרי קורס הבטחת איכות אשר יעמדו בהצלחה בכל דרישות הלימודים, לרבות עמידה בחובת נוכחות, השתתפות פעילה בשיעורים, ביצוע התנסויות מעשיות, הגשת תרגילים ומטלות ומעבר בחינות, תוענק תעודת גמר מטעם המוסד הלימודי בו השלימו את הכשרתם. לבוגרים אשר יעברו בהצלחה את מבחן ה-ISTQB יזכו לתעודה בינלאומית יוקרתית מטעם ארגון זה.

בוגרי קורס הבטחת איכות הם אנשי מקצוע מבוקשים ונדרשים בשוק העבודה, ועומדות בפניהם אפשרויות תעסוקה שונות ומגוונות. בוגרי הקורס יכולים להשתלב בשוק העבודה כשכירים במשרות רווחיות ומרתקות במסגרת עולם המחשבים וההיי-טק, הן בתחום הבדיקות הידניות והן בתחום האוטומציה. כמו כן, יכולים הבוגרים להשתלב בעבודה במפעלים, פסי ייצור, פיתוח מוצרים, תעשיית המזון ועוד.
פתיחה

מה אפשר ללמוד אחרי קורס הבטחת איכות?

בוגרים המעוניינים לרכוש ידע נוסף, בין אם לצורך העשרה אישית והרחבת אופקים ובין אם לצורך העשרת ארגז הכלים המקצועי שלהם, הרחבת הסמכתם ורכישת ידע מקצועי נוסף מתוך מטרה להשתלב בשוק העבודה כאנשי מקצוע מיומנים ואיכותיים בעלי תחומי אחריות מגוונים, יכולים להמשיך ללימודים נוספים.

אחד התחומים בהם יוכלו הבוגרים למצוא עניין הוא תואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול. הלימודים במסלול זה מכשירים את בוגריהם כמהנדסים שיש באפשרותם לעסוק במחקר ובפיתוח תורות לצורך הגברת קצב התקופה, הוזלת עלויות הייצור והתפעול, ייעול הארגון ועוד. אפשרות נוספת אשר עומדת בפני הבוגרים היא השתלבות בקורס פיתוח אפליקציות. במסגרת לימודים אלו יוכשרו הבוגרים כמפתחי אפליקציות לאייפון ולאנדרואיד, באמצעות תוכנות ופלטפורמות שונות.
ייעוץ לימודים אישי חינם
מלא/י פרטיך ונציגנו יתקשרו אליך בתוך זמן קצר.
2024 © כל הזכויות שמורות לחברת ניב רווח בע"מ