לימודי עיצוב תעשייתי - לשפר את מראה המוצר
תחום העיצוב התעשייתי, הנקרא גם עיצוב מוצר, הינו תחום העוסק בפיתוח וביצירה של מוצרים אשר מיוצרים ונמכרים בייצור המוני. העיצוב התעשייתי משלב בין חשיבה יצירתית ואמנות לבין גישה מדעית, הבנה טכנית ופרקטיות, תוך התמקדות בהתאמת השימוש, המראה והתועלת של המוצר בצורה הטובה ביותר למטרה אליה הוא נועד.
תהליך עיצוב המוצר הינו תהליך ארוך ומקיף אשר מתחיל את דרכו בחקר מקדים, במסגרתו לומד המעצב את המוצר העתידי ואת ההיבטים השונים של פעולותיו, ממשיך לשלב הגיית הרעיון שיעמוד בבסיס המוצר ווידוא כי מוצר זה אכן חדשני ויעיל, ממנו עובר לשלב הפיתוח, ההנדסה, תכנון המוצר והבקרה על תהליך ייצורו ומסתיים בשלב השיווק והמכירה של המוצרים.
תהליך עיצוב המוצר הינו תהליך ארוך ומקיף אשר מתחיל את דרכו בחקר מקדים, במסגרתו לומד המעצב את המוצר העתידי ואת ההיבטים השונים של פעולותיו, ממשיך לשלב הגיית הרעיון שיעמוד בבסיס המוצר ווידוא כי מוצר זה אכן חדשני ויעיל, ממנו עובר לשלב הפיתוח, ההנדסה, תכנון המוצר והבקרה על תהליך ייצורו ומסתיים בשלב השיווק והמכירה של המוצרים.
למי מתאים ללמוד קורס עיצוב תעשייתי?
1
2
3
מידע נוסף:
מידע כללי על קורס עיצוב תעשייתי
העיצוב התעשייתי משלב בין עולמות ההנדסה השונים לבין עולמות העיצוב המגוונים, כולל טרנדים חדשניים, חומרים וטכנולוגיות שונות, זאת בכדי להביא את המוצר לרמה הגבוהה ביותר, הן מבחינת חדשנות, הן מבחינת יעילות ונוחות והן מבחינת מראהו הסופי של המוצר. על המעצב להתחשב בקהל היעד, בטכנולוגיה הדרושה לבניית המוצר, בעיצוב המבוקש, במטרת השימוש אליה נועד, בחומרים המתאימים לבניית המוצר, בעלות הייצור, במציאת אנשי מקצוע המתאימים לעבודה ועוד.
הלימודים בקורס עיצוב תעשייתי כולל ידע תיאורטי מקיף, כלים ומיומנויות מעשיות בתחום. המשתתפים ילמדו כיצד לשפר את חוויית המשתמש בעת השימוש במוצר, איך לאפיין את ממשק המשתמש של המוצר, כיצד להציג את המוצר בחנויות, מהן הוראות התפעול שלו, מה אורך חיי המדך שלו ואף מה הקשר בינו לבין המותג ודרך השתלבותו בשוק.
הלימודים בקורס עיצוב תעשייתי כולל ידע תיאורטי מקיף, כלים ומיומנויות מעשיות בתחום. המשתתפים ילמדו כיצד לשפר את חוויית המשתמש בעת השימוש במוצר, איך לאפיין את ממשק המשתמש של המוצר, כיצד להציג את המוצר בחנויות, מהן הוראות התפעול שלו, מה אורך חיי המדך שלו ואף מה הקשר בינו לבין המותג ודרך השתלבותו בשוק.
למי מתאים קורס עיצוב תעשייתי?
הלימודים בקורס עיצוב תעשייתי פונים לקהל הרחב ולכל מי שיש ברצונו להשתלב במסלול לימודים מרתק, מהנה, מאתגר ומספק זה, בין אם הינו בעל ידע קודם וניסיון מעשי בתחום השיווק או העיצוב ובין אם לאו, הן לצורך העשרה אישית ושימוש עצמי והן לצורך רכישת מקצוע חדש והשתלבות בשוק העבודה בתחום מבוקש זה.
הלימודים מתאימים במיוחד לאנשים יצירתיים, בעלי כישרון עיצוב וחוש אסתטי מפותח, בעלי חוש טכני והנדסי, המעוניינים לשלב בין אלו לבין מיומנות השיווק. כמו כן, יוכלו למצוא עניין בלימודים מעצבים מהתחומים השונים, אמנים, ציירים, מעצבים גרפיים, צלמים, מורים לאמנות, פרסומאים, עוסקים בתקשורת חזותית, הנדסאים ומהנדסים מהתחומים השונים, אשר יש ברצונם להעשיר את ארגז הכלים המקצועי שלהם ולהשתלב במסלול מבוקש זה.
הלימודים מתאימים במיוחד לאנשים יצירתיים, בעלי כישרון עיצוב וחוש אסתטי מפותח, בעלי חוש טכני והנדסי, המעוניינים לשלב בין אלו לבין מיומנות השיווק. כמו כן, יוכלו למצוא עניין בלימודים מעצבים מהתחומים השונים, אמנים, ציירים, מעצבים גרפיים, צלמים, מורים לאמנות, פרסומאים, עוסקים בתקשורת חזותית, הנדסאים ומהנדסים מהתחומים השונים, אשר יש ברצונם להעשיר את ארגז הכלים המקצועי שלהם ולהשתלב במסלול מבוקש זה.
מי יכול להתקבל לקורס עיצוב תעשייתי?
תנאי הקבלה לקורס עיצוב תעשייתי יכולים להשתנות בין מוסדות הלימוד המגוונים אשר מציעים רכישת הכשרה זו ובין הקורסים השונים בתחום, בהתאם לקהל היעד אליו מיועדים הלימודים וסוג ההכשרה הנרכשת עם סיומם. בדרך כלל, נדרשים המועמדים להיות בוגרי 12 שנות לימוד ולעיתים אף בעלי תעודת בגרות מלאה.
בנוסף, סביר להניח כי יידרשו המועמדים לעבור מבחני קבלה ייעודיים וריאיון קבלה אישי מול ראשי מסלול הלימודים מתוך מטרה לבחון את מידת התאמתם ללימודי התחום ולעיסוק בו. חלק מן המוסדות דורשים מן המועמדים להציג תיק עבודות הכולל את תוצריהם האמנותיים והיצירתיים, זאת בכדי לסנן את המועמדים המתאימים ביותר ללימודים.
בנוסף, סביר להניח כי יידרשו המועמדים לעבור מבחני קבלה ייעודיים וריאיון קבלה אישי מול ראשי מסלול הלימודים מתוך מטרה לבחון את מידת התאמתם ללימודי התחום ולעיסוק בו. חלק מן המוסדות דורשים מן המועמדים להציג תיק עבודות הכולל את תוצריהם האמנותיים והיצירתיים, זאת בכדי לסנן את המועמדים המתאימים ביותר ללימודים.
כמה זמן נמשך קורס עיצוב תעשייתי?
משך הלימודים בקורס עיצוב תעשייתי עשוי להשתנות בין מוסד לימודי אחד למשנהו, בהתאם להיקף החומר הנלמד, סוג ההכשרה הנרכשת עם סיום הלימודים, קהל היעד אליו מיועדים הלימודים, מספר המפגשים השבועיים אשר מתקיימים במהלך ההכשרה ואורכו של כל אחד מן המפגשים הללו. בדרך כלל, כוללים הלימודים בין 300 ל-400 שעות לימוד אקדמיות הנפרשות על פני תקופת זמן של בין שנה לשלוש שנים.
חשוב לדעת כי מרבית מוסדות הלימוד מציעים השתלבות במסלול הלימודים במתכונת של לימודי ערב ולימודים בימי שישי בבוקר. אפשרות זו מהווה יתרון עבור המעוניינים לרכוש הכשרה זו אך אין ביכולתם לפנות את יומם לטובת הלימודים עקב התחייבויות קודמות כמו עבודה, לימודים או כל התחייבות אחרת.
חשוב לדעת כי מרבית מוסדות הלימוד מציעים השתלבות במסלול הלימודים במתכונת של לימודי ערב ולימודים בימי שישי בבוקר. אפשרות זו מהווה יתרון עבור המעוניינים לרכוש הכשרה זו אך אין ביכולתם לפנות את יומם לטובת הלימודים עקב התחייבויות קודמות כמו עבודה, לימודים או כל התחייבות אחרת.
מה לומדים בקורס עיצוב תעשייתי?
תכנית הלימודים בקורס עיצוב תעשייתי משלבת בין תכנים עיוניים ותיאורטיים נרחבים ומעמיקים לבין התנסויות מעשיות ותרגולים רבים. השילוב בין אלו מבטיח כי הכשרתם של הבוגרים הינה מן המעלה הראשונה. הנושאים הנלמדים יכולים להשתנות בין הקורסים המגוונים, בהתאם להיקף החומר הנלמד וקהל היעד אליו מיועדים הלימודים.
על פי רוב, התכנים הנלמדים בקורס כוללים את הנושאים: תורת החומרים, הנדסת אנוש, תולדות האמנות, שיווק ותמחור, תהליכי ייצור, ציור ורישום, תכנון ועיצוב המוצר, תיאוריות עיצוב, תהליכי הפקת מוצר, פיתוח חשיבה יצירתית, פרזנטציה, תוכנות עבודה, ניהול פרויקטים, חוזק חומרים, תהליכי ייצור, תהליכי תכנון ועיצוב המוצר, הפקת מוצר, חשיבה יצירתית, צבע וצורה, הנדסת אנוש, פרזנטציה, סגנונות ותיאוריות עיצוב ועוד שלל תכנים מרתקים.
על פי רוב, התכנים הנלמדים בקורס כוללים את הנושאים: תורת החומרים, הנדסת אנוש, תולדות האמנות, שיווק ותמחור, תהליכי ייצור, ציור ורישום, תכנון ועיצוב המוצר, תיאוריות עיצוב, תהליכי הפקת מוצר, פיתוח חשיבה יצירתית, פרזנטציה, תוכנות עבודה, ניהול פרויקטים, חוזק חומרים, תהליכי ייצור, תהליכי תכנון ועיצוב המוצר, הפקת מוצר, חשיבה יצירתית, צבע וצורה, הנדסת אנוש, פרזנטציה, סגנונות ותיאוריות עיצוב ועוד שלל תכנים מרתקים.
מה עושים אחרי קורס עיצוב תעשייתי?
לבוגרי קורס עיצוב תעשייתי אשר יעמדו בהצלחה בכל דרישות הלימודים, לרבות עמידה בחובת נוכחות, השתתפות פעילה בשיעורים, ביצוע ההתנסויות המעשיות, הגשת התרגילים והמטלות ומעבר הבחינות, תוענק תעודת גמר מטעם המוסד הלימודי בו השלימו את הכשרתם.
בפני בוגרי קורס עיצוב תעשייתי עומדות אפשרויות תעסוקה שונות ומגוונות. הם יוכלו להשתלב בשוק העבודה במסגרת חברות הייטק, משרדי עיצוב, מפעלים, צוותי מחקר ופיתוח, חברות פרסום, חברות לפיתוח אפליקציות, חברות לפיתוח צעצועים ומשחקים, בתעשייה הצבאית וכדומה. אפשרות נוספת אשר עומדת בפני הבוגרים הינה פנייה לדרך עצמאית במסגרתה יוכלו לעבוד מול גופים פרטיים במתן מענה להיבטים הטכנולוגיים, השיוווקיים והכלכליים של לקוחותיהם.
בפני בוגרי קורס עיצוב תעשייתי עומדות אפשרויות תעסוקה שונות ומגוונות. הם יוכלו להשתלב בשוק העבודה במסגרת חברות הייטק, משרדי עיצוב, מפעלים, צוותי מחקר ופיתוח, חברות פרסום, חברות לפיתוח אפליקציות, חברות לפיתוח צעצועים ומשחקים, בתעשייה הצבאית וכדומה. אפשרות נוספת אשר עומדת בפני הבוגרים הינה פנייה לדרך עצמאית במסגרתה יוכלו לעבוד מול גופים פרטיים במתן מענה להיבטים הטכנולוגיים, השיוווקיים והכלכליים של לקוחותיהם.
מה אפשר ללמוד אחרי קורס עיצוב תעשייתי?
בוגרי קורס עיצוב תעשייתי המעוניינים ברכישת ידע נוסף, בין אם לצורך העשרה אישית והרחבת אופקים ובין אם לצורך העשרת ארגז הכלים המקצועי שלהם, הרחבת הסמכתם ורכישת ידע מקצועי נוסף מתוך מטרה להשתלב בשוק העבודה כאנשי מקצוע איכותיים ומיומנים בעלי תחומי אחריות מגוונים, יוכלו להמשיך ללימודים נוספים. אחת האפשרויות העומדת בפני הבוגרים הינה השתלבות בקורס שיווק באינטרנט. במסגרת לימודים אלו יוכשרו הבוגרים לשימוש באינטרנט וברשתות החברתיות השונות לצורך פרסום, שיווק וקידום מכירות, תוך פנייה לקהל יעד נרחב בעלות נמוכה יחסית.
תחום לימודים נוסף בו יוכלו הבוגרים למצוא עניין הינו קורס עיצוב גרפי. לימודים אלו מכשירים את בוגריהם לעיצוב למטרות פרסום שונות והעברת מסרים דרך שילוב תמונות, לוגואים, פונטים, צבעים, טקסטים ואלמנטים ויזואליים נוספים שמטרתם למשוך את קהל היעד הרלוונטי בהתאם למוצר המפורסם.
תחום לימודים נוסף בו יוכלו הבוגרים למצוא עניין הינו קורס עיצוב גרפי. לימודים אלו מכשירים את בוגריהם לעיצוב למטרות פרסום שונות והעברת מסרים דרך שילוב תמונות, לוגואים, פונטים, צבעים, טקסטים ואלמנטים ויזואליים נוספים שמטרתם למשוך את קהל היעד הרלוונטי בהתאם למוצר המפורסם.