תואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך

לימודי ניהול וארגון מערכות חינוךמערכת החינוך הפורמאלית והלא פורמאלית מושפעת במידה רבה ממקומם ומשקלם של ערכים בחברה בה אנו חיים כיום. השינויים התכופים במערכת החינוך מחייבת הכשרת מנהיגים ומנהלים אשר יוכלו להוביל את מערכת החינוך בישראל ולהתאים אותה למציאות המשתנה. תואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך נועד להכשיר מנהלים ובעלי תפקידים במערכת החינוך בישראל כמנהיגים מובילים שימשו כמנהלי בית ספר וימלאו תפקידי ניהול וריכוז בתחומי פדגוגיה והערכה. 

לימודי תואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך מיועדים לאנשי חינוך ומורים, בעלי הכשרה ניסיון, המעוניינים להתקדם לתפקידי ניהול בתחום. הלימודים נפרשים בדרך כלל על פני שנתיים (אך ניתן לפרוש אותם גם שלוש שנים), ובסיומם מקבלים הבוגרים תעודת תואר שני, M.Ed, בניהול וארגון מערכות חינוך.
תכנית הלימודיםבוגרים רבים בעלי תואר ראשון בחינוך והוראה אינם מסתפקים עוד בהוראה פורמאלית בבתי ספר בהתאם לתחום הסמכתם, אלא רוצים לראות את הרפורמות מיושמות הלכה למעשה ואת התלמידים בבית הספר הולכים ומתפתחים לאנשים חושבים ומשכילים. בוגרים אלו שמו לעצמם למטרה, עם סיום הלימודים, להביא לשינוי המיוחל במערכת החינוך בישראל, לנהל מוסדות חינוך ולהוביל שינוי של ממש בתחום. הרעיון הינו לבנות ולפתח מנהיגות בית ספרית, כזו אשר תוביל ראייה מערכתית רחבה ושתלכד את כל הפעילויות החינוכיות לתהליך מגובש אחד ולפיו יפעלו כל המורים הלוקחים חלק במלאכה.



מטרת הלימודיםמנהיג במערכת החינוך בישראל צריך ליצור שפה משותפת בין חברי הצוות החינוכי, להלהיבם לקראת אתגרים חינוכיים, להוות השראה עבורם ולהוביל אותם למימוש יכולותיהם המקצועיות. תוכנית הלימודים במסלול תואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך נשענת על ההנחה שמנהל בית הספר הוא גם המנהיג של בית ספר, ועל כן יש להתמקד רבות בפיתוח מנהיגות, המהווה ציר מקשר בין כל רכיבי התוכנית.

בהתאם לחוזר מנכ"ל משרד החינוך, רק בעלי תואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך יורשו להגיש מועמדותם למכרז לניהול בתי ספר. תואר שני בניהול מערכות חינוך נועד, בסופו של דבר, להכשיר מנהיגים בתחום החינוך, בעלי ראיית עולם רחבה ומודעות חברתית, אשר יוכלו להוביל תהליכים חברתיים, ולקדם את מערכת החינוך בישראל. תוכנית הלימודים מקנה לבוגריה מיומנויות החיוניות לניהול בית ספר, לעיצוב זהות חינוכית ולניסוח מטרות החינוך שלהם.

נושאי הלימודבין הנושאים הנלמדים במסלול ניתן למצוא קורסים העוסקים במטרות חינוך, כאלו שיאפשרו לסטודנטים לפתח השקפת עולם חינוכית ממנה יגזרו מטרות, קורסים אשר ינתחו את מצב החינוך בישראל ובעולם, קורסי הערכה, למידה, הוראה, הכנת תוכניות לימודים וקורסים אשר יקנו לסטודנטים כלים ומיומנויות אשר ישמשו אותם בבואם לנהל מוסדות חינוך. לרוב, מציעים מוסדות הלימוד השונים גם סדנאות והתנסות מעשית במהלך הלימודים.

תואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך - איפה לומדים?

תואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך - למי זה מתאים?

יותר מתאיםיותר מתאים

1
הטיפוס היזם
יזם
2
הטיפוס החברתי
חברתי
3
הטיפוס הקונבציונלי
קונבציונלי

פחות מתאיםפחות מתאים

4
הטיפוס האמנותי
אמנותי
5
הטיפוס החוקר
חוקר
6
הטיפוס הריאלי
ריאלי

רוצה לקבל פרטים נוספים? מלא/י פרטיך ונתקשר אליך בהקדם!

שם:
טלפון:
 אני מאשר את תנאי השימוש באתר

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

לימודי חינוך ותעודת הוראה
לימודי פסיכולוגיה וחינוך
לימודי חינוך וסוציולוגיה
לימודי חינוך וכלכלה
לימודי מנהל עסקים וחינוך
לימודי חינוך ומחשבים
לימודי חינוך ומדעי המדינה
לימודי חינוך ומנהל עסקים
לימודי בחינוך והוראת הגיל הרך
לימודי חינוך והוראת בי"ס יסודי
לימודי חינוך והוראת בי"ס על יסודי
לימודי הוראה וחינוך מיוחד
הכשרת מורים וגננות לחינוך והוראה
הסבת אקדמאים לחינוך והוראה
לימודי חינוך והוראת אנגלית
לימודי חינוך והוראת מתמטיקה
לימודי חינוך והוראת חינוך גופני
לימודי חינוך והוראת טבע
לימודי חינוך והוראת ביולוגיה
לימודי חינוך והוראת ערבית
לימודי חינוך והוראת מוזיקה
קורס תעודת הוראה
לימודי חינוך והוראה לחרדים ודתיים
קורס הוראה מתקנת ללקויות למידה
קורס אבחון דידקטי
הכשרת מורים מהמגזר הערבי
לימודי חינוך במגוון שילובים
לימודי חינוך - תנאי קבלה
האם כדאי ללמוד חינוך?
לימודי סטאז' בהוראה
מכללות לחינוך
לימודי חינוך והוראה - תנאי קבלה
תואר שני בחינוך
תואר שני בייעוץ חינוכי
תואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך
תואר שני באוריינות חזותית בחינוך
תואר שני בהערכה ותכנון לימודים
לימודי קידום נוער
לימודי חינוך בלתי פורמלי
לימודי הוראה מתקנת
לימודי חינוך סביבתי
חינוך ולדורף
לימודי חינוך מוזיקלי
מכינה ייעודית ללימודי חינוך
מה עושים עם תואר ראשון בחינוך?
איך להשתלב בתחום החינוך וההוראה
להיות מורה בישראל
מה עדיף - חינוך לגיל הרך או חינוך מיוחד?
להיות מורה בתיכון