ייעוץ לימודים חינם
תואר ראשון בבנקאות ושוק ההון

תואר ראשון בבנקאות ושוק ההון

מה כדאי לדעת על לימודי בנקאות ושוק ההון?

הכלכלה העולמית מסתמכת במידה משמעותית במיוחד על ענף הבנקאות ועל שוק ההון, התלויים אחד בשני ומזינים זה את זה. בעידן המפותח בו אנו חיים, המאופיין בגבולות פתוחים וזרימה חופשית של שירותים וסחורות בין מדינות העולם, חשיבותו של ענף זה הופכת לגדולה וחשובה מתמיד. קיומו של ענף בנקאות ושוק הון מפותח ואמין מהווה תנאי הכרחי לתנועה סדירה של השקעות בינלאומיות פיננסיות. 

תכנית הלימודים במסלול לתואר ראשון בבנקאות ושוק ההון כוללת ידע תיאורטי מקיף, כלים ומיומנויות מעשיות הנדרשים לצורך השתלבות בתחום חשוב, מבוקש ומרכזי זה. המשתתפים יוכשרו לניהול נכון וראייה קדימה של תחומי הבנקאות, הביטוח, המימון, הניהול והשיווק, זאת תוך התמקדות בחידושים והעדכונים החלים בשוק ההון ובענף הבנקאות, ותוך מתן דגש לפן היישומי והמעשי של התחום.

למי מתאים ללמוד תואר ראשון בבנקאות ושוק ההון?

1
קונבציונלי
2
חוקר
3
יזם
רוצה לדעת איזה טיפוס את?
מסכימה מאוד
מסכימה
ניטרלי
לא מסכימה
לא מסכימה כלל
אני חושבת שאהיה טובה בעבודה הדורשת סדר ודקדקנות
מסכימה מאוד
מסכימה
ניטרלי
לא מסכימה
לא מסכימה כלל
הבנה של תופעה מדעית תסב לי הנאה וסיפוק
מסכימה מאוד
מסכימה
ניטרלי
לא מסכימה
לא מסכימה כלל
אני מקווה שיתפנה לי קצת זמן כדי לסדר את מסמכיי או לבדוק את חשבונותיי
מסכימה מאוד
מסכימה
ניטרלי
לא מסכימה
לא מסכימה כלל
כל יצירה המוצגת במוזיאון היא יצירת אמנות מעצם הצגתה שם
מסכימה מאוד
מסכימה
ניטרלי
לא מסכימה
לא מסכימה כלל
אני רוצה לחפש דרכים יצירתיות להביע את עצמי בצורה מקורית
מסכימה מאוד
מסכימה
ניטרלי
לא מסכימה
לא מסכימה כלל
ארצה שהשאלון והתוצאות יוצגו בלשון:
זכר
זכר
נקבה
נקבה
מידע נוסף:
פתיחה

למה כדאי לעשות תואר ראשון בבנקאות ושוק ההון?

ראשית, לימודי בנקאות ושוק ההון לתואר ראשון הם הכנה לבחינות החיצוניות של הרשות לניירות ערך, שכן ללא מעבר מוצלח של בחינות אלו לא ניתן לקבל את הרישיון התעסוקתי בתחום. לכן, סיום לימודים בתחום זהו תנאי הכרחי לפיתוח קריירה מצליחה בשוק ההון, ייעוץ פנסיה, ייעוץ השקעות ועוד.

שנית, תחומי הבנקאות ושוק ההון מצויים בהתפתחות שוטפת והתהליכים הכלכליים השונים בעולם הולכים ומתפשטים גם הם, ועל כן קם הצורך מומחים איכותיים, מקצועיים ומיומנים שיש באפשרותם להשתלב בתחום. בשל כך, העוסקים בתחום הבנקאות ושוק ההון נהנים מאפשרויות תעסוקה רבות ומגוונות: עבודה בבנקים, עבודה כברוקרים או סוחרים בבורסה, עבודה בתחום המניות, ניתוח טכני, ניהול תיקי השקעות, ייעוץ השקעות, ייעוץ פנסיוני ועוד.
פתיחה

למי מתאים ללמוד בנקאות ושוק ההון?

הלימודים במסלול לתואר ראשון בבנקאות ושוק ההון פונים לקהל הרחב ולכל מי שיש ברצונו להשתלב במסלול לימודים מרתק, מאתגר, מספק, חשוב ומבוקש זה, בין אם לצורך העשרה אישית והרחבת אופקים ובין אם לצורך השתלבות בשוק העבודה בשלל המשרות המוצעות בתחום, זאת באמצעות רכישת מרב הידע, הכלים והמיומנויות.

הלימודים מתאימים במיוחד לכל המעוניינים להתחיל ולהשקיע בבורסה, להבין את אופן פעילותו של שוק ההון, להימנע מסיכונים ולגרוף רווחים, להבין את הנכסים הקיימים ולעסוק בתחום דינמי ומרגש אשר משפיע רבות על הכלכלה הישראלית והעולמית. כמו כן, יוכלו למצוא עניין רב בלימודים חובבי המתמטיקה, החישובים וניתוח הנתונים.
פתיחה

מה תנאי הקבלה לתואר ראשון בבנקאות ושוק ההון?

תנאי הקבלה ללימודי תואר ראשון בבנקאות ושוק ההון יכולים להשתנות בין מוסדות הלימוד המגוונים אשר מציעים רכישת הכשרה מבוקשת זו. אמנם, על פי רוב מתבססות דרישות הקבלה על שקלול הציונים בין ממוצע הבגרויות לבין ציון הבחינה הפסיכומטרית. חשוב לזכור כי חלק מן המוסדות מאפשרים קבלה ללימודים אלו רק על סמך אחד מן הפרמטרים הללו.

בדרך כלל, נדרשים המועמדים להחזיק בציון פסיכומטרי של בין 580 ל-600 ומעלה, וכן לציון של 85 לפחות בבחינת הבגרות במתמטיקה ברמת 4 יחידות או לציון של 70 ומעלה בבחינת הבגרות במתמטיקה ברמת 5 יחידות. כמו כן, ייתכן ויידרשו המועמדים לעבור ריאיון קבלה אישי מול ראשי מסלול הלימודים, זאת על מנת לקבוע את מידת התאמתם ללימודי התחום ולעיסוק בו.
פתיחה

כמה זמן נמשכים לימודי בנקאות ושוק ההון?

משך הלימודים במסלול לתואר ראשון בבנקאות ושוק ההון עשוי להשתנות בין מוסד לימודי אחד למשנהו, בהתאם להיקף החומר הנלמד והאילוצים השונים של הסטודנטים הלומדים. בדרך כלל, נפרשים הלימודים על פני תקופת זמן של שלוש שנות לימוד.

חשוב לדעת כי מרבית מוסדות הלימוד מציעים השתלבות במסלול הלימודים במתכונת של לימודי ערב ולימודים בימי שישי בוקר. אפשרות זו מהווה יתרון עבור המעוניינים לרכוש הכשרה זו אך אין ביכולתם לפנות את יומם לטובת הלימודים עקב התחייבויות קודמות כמו עבודה, לימודים או כל התחייבות אחרת. כך יוכלו ללמוד בשעות ובזמנים המתאימים להם ביותר.
פתיחה

מה לומדים בתואר ראשון בבנקאות ושוק ההון?

תכנית הלימודים במסלול לתואר ראשון בבנקאות ושוק ההון משלבת בין תכנים עיוניים ותיאורטיים נרחבים ומעמיקים לבין התנסויות מעשיות ותרגולים רבים. השילוב בין אלו מבטיח כי הכשרתם של הבוגרים הינה מן המעלה הראשונה.

בדרך כלל, התכנים הנלמדים במסלול זה כוללים את הנושאים: מבוא לכלכלה, משפטים, שיווק, מימון, הכרת שוק ההון, ניהול תיקי השקעות, אופציות מעו"ף, ייעוץ מס, מסחר מעשי, ניהול סיכונים, ייעוץ השקעות, שיווק פנסיוני, ניהול תיקי השקעות, ברוקרים, מסחר בינלאומי, ייעוץ פיננסי, ייעוץ פנסיוני, יסודות הבנקאות, סטטיסטיקה, מיקרו כלכלה, מאקרו כלכלה, יסודות המימון ועוד שלל תכנים מרתקים.
פתיחה

מה עושים עם תואר ראשון בבנקאות ושוק ההון?

בוגרי מסלול הלימודים לתואר ראשון בבנקאות ושוק ההון אשר יעמדו בהצלחה בכל דרישות הלימודים, לרבות עמידה בחובת נוכחות, השתתפות פעילה בשיעורים, ביצוע ההתנסויות המעשיות, הגשת התרגילים והמטלות ומעבר הבחינות, יוענק תואר ראשון B.A בבנקאות ושוק ההון מטעם המוסד הלימודי בו השלימו את הכשרתם.

בפני בוגרי לימודי תואר ראשון בבנקאות ושוק ההון עומדות אפשרויות תעסוקה שונות ומגוונות, שכן בעלי מקצוע איכותיים ומיומנים בתחום זה נחשבים למבוקשים ונדרשים במיוחד בשוק העבודה. הבוגרים יוכלו להשתלב בתפקידי ייעוץ מס, ייעוץ פנסיוני, ייעוץ כלכלי, ייעוץ השקעות, ניהול תיקים, ניהול הון, ניהול חברות אשראי ועוד, במסגרת חברות ביטוח, בנקים, עמדות מפתח בשוק ההון, עמדות מפתח בבורסה לניירות ערך ועוד.
פתיחה

מה אפשר ללמוד אחרי תואר ראשון בבנקאות ושוק ההון?

בוגרי לימודי תואר ראשון בבנקאות ושוק ההון המעוניינים ברכישת ידע נוסף, בין אם לצורך העשרה אישית והרחבת אופקים ובין אם לצורך העשרת ארגז הכלים המקצועי שלהם, הרחבת הסמכתם ורכישת ידע מקצועי נוסף מתוך מטרה להשתלב בשוק העבודה כאנשי מקצוע איכותיים ומיומנים בעלי תחומי אחריות מגוונים, יוכלו להמשיך ללימודים נוספים. אחת האפשרויות העומדת בפני הבוגרים הינה השתלבות בלימודי תואר שני בכלכלה. לימודים אלו מכשירים את בוגריהם לעבודה מחקרית ולניתוח תהליכים בתחום הכלכלה תוך מתן דגש לקשר שבין הכלכלה ומנהל העסקים.

תחום לימודים נוסף בו יוכלו הבוגרים למצוא עניין הינו לימודי תואר שני בחשבונאות. במסגרת לימודים אלו יוכשרו הבוגרים כרואי חשבון מיומנים ומקצועיים בעלי מרב הידע, הכלים והמיומנויות בתחום.
ייעוץ לימודים אישי חינם
מלא/י פרטיך ונציגנו יתקשרו אליך בתוך זמן קצר.
2024 © כל הזכויות שמורות לחברת ניב רווח בע"מ