לימודי מזכירות ומנהל

עבודה אדמיניסטרטיבית מדברת אליך?

לימודי מזכירות הם אחד מתחומי העיסוק, אשר הביקוש אליהם לא פוחת לעולם. בכל משרד קיים תמיד הצורך באדם אשר ירכז את המענה הטלפוני, ינהל את לוח הזמנים, יטפל במסמכים ויקבל קהל. בין אם כלימודים כלליים ובין אם כלימודים הכוללים התמחות ספציפית, כדוגמת מזכירות משפטית או רפואית, לימודי מזכירות היוו מאז ומעולם תחום לימודים פופולארי במיוחד.

לימודי מזכירות הנם לימודי תעודה, המשלבים ידע מקצועי לצד התמחות מעשית ואינטראקציה בין אישית טובה. מסלול הלימודים הקצר יחסית לתואר, מאפשר לקהלי יעד ושכבות גיל שונים לרכוש מקצוע נדרש בזמן קצר יחסית. בהשתלבות בשוק העבודה לבוגרי הקורס חשוב לזכור כי ככל שיש בידי המועמד תעודות רבות או נסיון רב יותר בתחום , כך אופציות התעסוקה שעומדות בפניו הולכות ומתרחבות.

מסלולי לימוד לקורסי מזכירות ומנהל

בין מסלולי הלימוד הקיימים בשוק כיום ניתן למצוא את הקורסים הבאים: קורס מזכירות רפואית, קורס מזכירות משפטית, קורס ניהול לשכה, קורס הכרת המשרד וקורס הקלדה עיוורת. חלק ממוסדות הלימוד מציעים למעוניינים שילוב של מספר קורסים תחת מסלול אחד, למשל - לימודי מנהל משולב, המשלבים בין מזכירות ובין הנהלת חשבונות וכן לימודים המשלבים 2 דרגות במסלול אינטנסיבי ומקוצר יותר כמו לימודי מזכירות סוג 1 ו- 2.

הקורסים השונים מתחלקים לרוב על פי דרגות, כאשר דרגות המזכירות הבכירות ביותר הינן מזכיר/ה בכיר/ה ומנהל/ת לשכה. בתפקידי מזכירות טמונה אחריות רבה ועל כן כוללים לימודי מזכירות מיומנויות רלוונטיות כגון קבלת החלטות, תקשורת בינאישית, עבודת צוות, הקלדה, ניהול לשכה, שימושי מחשב, אנגלית, כלכלה, ניהול רשומות וארגון תיקיות, מעבדי תמלילים, יחסי ציבור, חשבונות וכספים, דיני עבודה ועסקים ועוד.

תנאי קבלה לקורס מזכירות / מנהל

על פי רוב, מוסדות הלימוד דורשים מהמועדים 12 שנות לימוד ו / או ריאיון אישי. בחלק מהמכללות מתבקשים המועמדים לעבור בהצלחה בחינות ממיינות, ולעיתים קיימת גם הגבלת גיל והקבלה מותנית בהצגת תעודת בגרות. על מנת לקבל את כל המידע הרלוונטי אודות תנאי הקבלה יש לברר את תאני הקבלה מול כל מוסד באופן פרטני.


למה כדאי ללמוד קורס מזכירות רפואית?

לימודי מזכירות רפואית נועדו להכשיר כוח אדם לתפקידי מזכירות במרפאות ומכונים רפואיים כגון קופות חולים, בתי חולים, מרפאות פרטיות ועוד. קורסי מזכירות רפואיות מקנים למשתתפים ידע תיאורטי ומעשי ב- 3 תחומים עיקריים: מזכירות ומנהל, שירותי אנוש ורפואה. הלימודים מיועדים לכל המבקשים להשתלב בתחום הרפואה והאדמיניסטרציה, וכן לבעלי תפקידים בתחום, אשר אין בידם תעודה מקצועית.

על המעוניינים להשתלב בתחום המזכירות הרפואית להכיר היטב מונחי יסודי ברפואה, וזאת על מנת לתפקד בצורה היעילה ביותר בסביבת עבודתם. בין התחומים הנלמדים נכללים הנושאים הבאים: ניהול לשכה, מינוח רפואי, מבנה מערכת הבריאות, ניהול משרד רפואי, אנטומיה ופיזיולוגיה, תקשורת בינאישית, מחלות וניתוחים ועוד. קורס זה מיועד לאנשים אחראיים במיוחד, אשר מתעניינים בתחום הרפואה, או שמעוניינים להתמקצע בתחום מסויים וספציפי מתחומי המזכירות ולאפשר לעצמם קידום והתפתחות.


מה עושים עם תעודת מזכירות משפטית?

לימודי מזכירות משפטית הינם לימודים המכשירים כוח אדם מיומן לתפקיד בעל אחריות רבה. בוגרי קורס מזכירות משפטית יוכלו לנהל משרדים בחברות פרטיות, משרדי עורכי דין, בתי משפט, לשכות משפטיות בבנקים, משרד המשפטים ושלוחותיו וכן בארגונים שונים. הקורסים המועברים על ידי המכללות השונות בישראל מפוקחים לרוב על ידי משרד התמ"ת ושמים דגש מיוחד על שילוב בין ידע עיוני לידע מעשי, כלים ומיומנויות.

קורסי מזכירות משפטית כוללים תחומים כגון תכתובת משפטית, אנגלית משפטית, המערכת המשפטית בישראל, דיני חוזים, דיני עבודה, שימושי מחשב, שמירת פרטיות ואבטחת מידע, הכרת מאגרי משפט ממוחשבים, ארגון וניהול משרד, הנהלת חשבונות במשרד ועוד. לימודים אלו שונים מלימודי מזכירות כלליים, שכן במסגרת לימודי מזכירות משפטית נלמדים מונחים הקשורים לעולם המשפט, ואלו יקלו על עבודת המזכיר/ה בהבנת הסביבה וההשתלבות המהירה בה.

קורסי ניהול לשכה

קורס ניהול לשכה למנהל הלשכה תפקידים רבים הכוללים: ניהול הלשכה, שמירה על אינטראקציה בין מחלקות הלשכה השונות, מענה טלפוני, ארגון המהלכים המתפתחים בארגון או בחברה, תכנון לוח הזמנים של המנכ"ל (זמני טיסות, ארוחות עסקיות, פגישות וכדומה), ארגון התקשורת בין המנהלים לעובדים ועוד. קורס זה מומלץ במיוחד לבעלי רקע בתחום. מנהלים בדרגים שונים, ראשי צוותים וכן, מיועד הקורס עבור סטודנטים או בוגרי לימודי מנהל עסקים, ניהול, כלכלה ועוד.

מדוע ללמוד קורס הכרת המשרד?

קורס הכרת המשרד נועד להקנות ידע וכלים מעשיים על הפעילויות במשרד הממוחשב. הקורס מכשיר עובדי אדמיניסטרציה ומזכירות לעבודה במשרד, וחושף בפניהם מיומנויות הנדרשות בניהול משרד. בין הנושאים הנלמדים בקורס: הכרת המחשב, מבוא לאינטרנט, יומן אלקטרוני, עבודה ברשת, דואר אלקטרוני, תוכנת וורד - עריכת מסמכים, תוכנת power point ועריכת מצגות, מערכת הפעלה, תוכנת אקסל - הצגת נתונים וניתוחם, מידור מידע, סודיות, ניהול מידע, שיחות וידאו ועוד.

הקורס מיועד במיוחד לאוכלוסיות אשר להן חסר הידע בהכרת המחשב והדבר מגביל אותם במציאת עבודה וכן בתקשורת יומיומית. רכישת מיומנות מחשב ואינטרנט תוכל להקל עד מאוד בתקשורת עם קרוביהם, אשר מתניידים ברחבי הארץ והעולם, וכן תקל עליהם במציאת עבודה מתאימה, או בשדרוג מיומנות העבודה במקום בו הם עובדים.

למי מתאים ללמוד קורס הקלדה עיוורת?

קורס הקלדה עיוורת מיועד לאנשים המעוניינים להקליד במהירות. הקלדה עיוורת היא מיומנות חשובה עבור תלמידים, מורים, סטודנטים באקדמיה, אנשי מקצוע העובדים עם מחשב. לימוד הקלדה עיוורת משדרג את העבודה מול מחשב בתחומי החיים. מיומנות הקלדה חשובה ביותר עבור בטחון אישי, וכן עשויה להוות יתרון משמעותי בקבלה לעבודה ובשביעות הרצון ממנה.במקומות השמה רבים קיימת דרישה להקלדה עיוורת לצד תעודה מקצועית נוספת.
ייעוץ לימודים חינם
מלא/י פרטיך ונציגנו יתקשרו אליך בתוך זמן קצר.
 אני מאשר את תנאי השימוש באתר

למי מתאים ללמוד לימודי מזכירות ומנהל?

1
קונבציונלי
2
יזם
3
ריאלי

פחות מתאים

אמנותי
חוקר
חברתי
רוצה לדעת איזה טיפוס אתה?
מסכים מאוד
מסכים
ניטרלי
לא מסכים
לא מסכים כלל
אני חושב שאהיה טוב בעבודה הדורשת סדר ודקדקנות
הבנה של תופעה מדעית תסב לי הנאה וסיפוק
אני מקווה שיתפנה לי קצת זמן כדי לסדר את מסמכיי או לבדוק את חשבונותיי
כל יצירה המוצגת במוזיאון היא יצירת אמנות מעצם הצגתה שם
אני רוצה לחפש דרכים יצירתיות להביע את עצמי בצורה מקורית
אני:
זכר
זכר
נקבה
נקבה

איפה לומדים לימודי מזכירות ומנהל?

כל הארץ

מיקום בארץ: אזור המרכז
מיקום בארץ: כל הארץ
מיקום בארץ: אזור המרכז, אזור הדרום
מיקום בארץ: אזור הצפון, אזור חיפה
מיקום בארץ: אזור ירושלים

פורום ייעוץ לימודים

חנית // בתאריך 24.03.2017 בשעה 17:26
נוי // בתאריך 21.03.2017 בשעה 10:29
הודיה // בתאריך 02.03.2017 בשעה 16:48
הודיה // בתאריך 28.02.2017 בשעה 11:39
ריקי // בתאריך 26.02.2017 בשעה 9:56

עדיין מתלבט? ייעוץ לימודים אישי חינם

 אני מאשר את תנאי השימוש באתר