ייעוץ לימודים חינם
קורס טכנאי סאונד וקול

קורס טכנאי סאונד וקול

מה כדאי לדעת על קורס טכנאי סאונד וקול?

טכנאי סאונד וקול הם בעלי מקצוע מבוקשים ונדרשים במיוחד בתעשייה המוזיקלית, והם אלו האחראיים על תפעול מערכות הגברה, הקלטות חוץ לטלוויזיה, הפקת מוזיקה לתעשיית הקולנוע, הפקת מוזיקה לרדיו ולטלוויזיה וכדומה. במסגרת עבודתו, בוחר טכנאי הסאונד והקול מיקרופונים, מעצב את הצליל בערוצים שונים, מערבל את הצליל, מתפעל מכשירי הקלטה שונים, מבצע הקלטה רב ערוצית, עורך ומעצב את הצליל הסופי שנעשה לאחר ההקלטה.

הלימודים בקורס טכנאי סאונד וקול כוללים ידע תיאורטי מקיף, כלים ומיומנויות מעשיות בתחום מרתק זה. המשתתפים יכירו את ציוד העבודה הנדרש, בין אם המיושן יותר ובין אם העכשווי והעדכני, ויוכשרו ליצירה מקצועית של סאונד, הן באולפן הביתי והן באולפן מקצועי.

למי מתאים ללמוד קורס טכנאי סאונד וקול?

1
ריאלי
2
אמנותי
3
יזם
רוצה לדעת איזה טיפוס את?
מסכימה מאוד
מסכימה
ניטרלי
לא מסכימה
לא מסכימה כלל
אני חושבת שאהיה טובה בעבודה הדורשת סדר ודקדקנות
מסכימה מאוד
מסכימה
ניטרלי
לא מסכימה
לא מסכימה כלל
הבנה של תופעה מדעית תסב לי הנאה וסיפוק
מסכימה מאוד
מסכימה
ניטרלי
לא מסכימה
לא מסכימה כלל
אני מקווה שיתפנה לי קצת זמן כדי לסדר את מסמכיי או לבדוק את חשבונותיי
מסכימה מאוד
מסכימה
ניטרלי
לא מסכימה
לא מסכימה כלל
כל יצירה המוצגת במוזיאון היא יצירת אמנות מעצם הצגתה שם
מסכימה מאוד
מסכימה
ניטרלי
לא מסכימה
לא מסכימה כלל
אני רוצה לחפש דרכים יצירתיות להביע את עצמי בצורה מקורית
מסכימה מאוד
מסכימה
ניטרלי
לא מסכימה
לא מסכימה כלל
ארצה שהשאלון והתוצאות יוצגו בלשון:
זכר
זכר
נקבה
נקבה
מידע נוסף:
פתיחה

למה כדאי לעשות קורס טכנאי סאונד וקול?

לאור התפתחותה והשתכללותה של הטכנולוגיה, יצירת סאונד איכותי הפכה למשימה פשוטה מתמיד, אפילו במסגרת האולפן הביתי. הסאונד, או בעברית - צליל, הוא הגורם העיקרי אשר הופך יצירה מוזיקלית למהנה ונעימה לשמיעה. סאונד מלא, עשיר ונקי, יכול להפוך גם מנגינה בינונית ליצירה איכותית, מרגשת ומשמעותית, ואילו סאונד חורק ומזייף יכול לפגום ביצירות ובלחנים המוצלחים ביותר.

הסאונד הוא חלק חשוב במיוחד בכל סוג מוזיקה שהוא, בין אם מדובר במוזיקה קלאסית, מוזיקה אלקטרונית, מוזיקה אתנית וכדומה. עם זאת, אין מדובר רק במוזיקה או בשירים עצמם. טכנאי סאונד מקצועיים ומיומנים הם אנשי מקצוע מבוקשים בשוק העבודה, והם יכולים להשתלב בתעשייה במסגרת הפקת אלבומים, יצירת מוזיקה לפרסומות וכן בתעשיית המוזיקה, הרדיו, הקולנוע והטלוויזיה.
פתיחה

למי מתאים קורס טכנאי סאונד וקול?

הלימודים בקורס טכנאי סאונד וקול פונים לקהל הרחב ולכל מי שיש ברצונו להשתלב במסלול לימודים מרתק, מהנה, מאתגר ומספק זה, בין אם הוא בעל ידע קודם וניסיון מעשי בתחום המוזיקה ובין אם לא, הן לצורך העשרה אישית ושימוש עצמי והן לצורך רכישת מקצוע חדש והשתלבות בשוק העבודה בתחום מבוקש זה.

הלימודים מתאימים במיוחד לאנשים בעלי יכולות טכניות גבוהות ושמיעה מוזיקלית טובה, בעלי זיקה לעולם המוזיקה, אשר מעוניינים לעבור הכשרה מקצועית ואיכותית שתאפשר להם להשתלב בתחום מתפתח ומבוקש זה. כמו כן, יוכלו למצוא עניין רב בלימודים כל המתעניינים בעולם העריכה והקולנוע, המבינים כי לסאונד חשיבות והשפעה רבה על סרטי הקולנוע השונים, ויש ברצונם להעשיר את ארגז הכלים המקצועי שלהם.
פתיחה

מה תנאי הקבלה לקורס טכנאי סאונד וקול?

תנאי הקבלה לקורס טכנאי סאונד וקול יכולים להשתנות בין מוסדות הלימוד המגוונים אשר מציעים רכישת הכשרה זו ובין הקורסים השונים בתחום, בהתאם לקהל היעד אליו מיועדים הלימודים וסוג ההכשרה הנרכשת עם סיומם. בדרך כלל, הקורסים פתוחים בפני הקהל הרחב, מציבים דרישות קבלה בסיסיות למדי ומקבלים לשורותיהם את כל המעוניינים להשתלב במסלול לימודים מרתק זה, כל עוד הם בני 16 או 18 ומעלה (כתלות בקורס), ולעיתים אף בעלי תעודת בגרות מלאה.

על המועמדים לקורסים השונים להיות בעלי ידע בסיסי בתפעול יישומי המחשב ושליטה בסיסית באנגלית ולעיתים אף לעבור מבחני קבלה ייעודיים במתמטיקה, אנגלית, תפעול מחשבים ומוזיקה, מתוך מטרה לקבוע את רמת הידע שלהם בתחום. כמו כן, דורשים מוסדות לימוד רבים כי המועמדים יעברו ריאיון קבלה אישי מול ראשי מסלול הלימודים מתוך מטרה לקבוע את מידת התאמתם ללימודי התחום ולעיסוק בו.
פתיחה

כמה זמן נמשך קורס טכנאי סאונד וקול?

משך הלימודים בקורס טכנאי סאונד וקול עשוי להשתנות בין מוסד לימודים אחד למשנהו, בהתאם להיקף החומר הנלמד, סוג ההכשרה הנרכשת עם סיום הלימודים, קהל היעד אליו מיועדים הלימודים, מספר המפגשים השבועיים אשר מתקיימים במהלך ההכשרה ואורכו של כל אחד מן המפגשים הללו. בדרך כלל, כוללים הלימודים הבסיסיים בין 100 ל-200 שעות לימוד אקדמיות הנפרשות על פני תקופת זמן של בין ארבעה חודשים לשנה אחת, ואילו קורסים מעמיקים ומקיפים יותר כוללים בין 300 ל-800 שעות לימוד אקדמיות הנפרשות על פני תקופת זמן של בין שנה לשנתיים.

חשוב לציין כי מרבית מוסדות הלימוד מציעים השתלבות במסלול הלימודים במתכונת של לימודי ערב ולימודים בימי שישי בבוקר. אפשרות זו מקנה יתרון עבור המעוניינים לרכוש הכשרה זו אך שאין ביכולתם לפנות את יומם לטובת הלימודים עקב התחייבויות קודמות כמו עבודה, לימודים או כל התחייבות אחרת.
פתיחה

מה לומדים בקורס טכנאי סאונד וקול?

תוכנית הלימודים בקורס טכנאי סאונד וקול משלבת בין תכנים עיוניים ותיאורטיים נרחבים ומעמיקים לבין התנסויות מעשיות ותרגולים רבים. השילוב בין אלו מבטיח כי הכשרתם של הבוגרים היא מן המעלה הראשונה. הנושאים הנלמדים יכולים להשתנות בין הקורסים המגוונים, בהתאם להיקף החומר הנלמד וקהל היעד אליו מיועדים הלימודים.

על פי רוב, התכנים הנלמדים בקורס כוללים את הנושאים הבאים: עקרונות הסאונד, אפקטים טוריים ומקביליים, כבלים וחיווט, סוגי מיקרופונים, מיקום מיקרופונים לכלי נגינה, מבנה המיקסר, עריכה, טייפ, יסודות האקוסטיקה, מערכת השמע, תורת הצליל, פסיכואקוסטיקה, אמנות ההקלטה, מושגים בסיסיים בחשמל והגברה, כלי העבודה באולפן, מוניטורים, מגברים, יסודות המיקס, אפקטים, קומפרסורים, יסודות ההפקה, פוסט פרודקשן, בטיחות באולפן, שימוש באוטומציות, הקלטות רב ערוציות ועוד שלל תכנים מרתקים.
פתיחה

מה עושים אחרי קורס טכנאי סאונד וקול?

לבוגרי קורס טכנאי סאונד וקול אשר יעמדו בהצלחה בכל דרישות הלימודים, לרבות עמידה בחובת נוכחות, השתתפות פעילה בשיעורים, ביצוע התנסויות מעשיות, הגשת תרגילים ומטלות ומעבר בחינות, תוענק תעודת גמר מטעם המוסד הלימודי בו השלימו את הכשרתם.

בוגרי קורס טכנאי סאונד וקול הם אנשי מקצוע מבוקשים ונדרשים בשוק העבודה, ועומדות בפניהם אפשרויות תעסוקה שונות ומגוונות. בוגרי הקורס יוכלו להשתלב בשוק העבודה במסגרת גופי השידור וההפקה השונים, אולפני הקלטות, תוכניות טלוויזיה, תחנות רדיו, חברות הפקה, הפקות מוזיקליות וכדומה. אפשרות נוספת אשר עומדת בפני הבוגרים היא פנייה לדרך עצמאית והצעת שירותיהם המקצועיים באופן פרטי לזמרים, שחקנים, אנשי אנימציה, במאי קולנוע, יוצרי סרטים וכדומה.
פתיחה

מה אפשר ללמוד אחרי קורס טכנאי סאונד וקול?

בוגרי קורס טכנאי סאונד וקול המעוניינים ברכישת ידע נוסף, בין אם לצורך העשרה אישית והרחבת אופקים ובין אם לצורך העשרת ארגז הכלים המקצועי שלהם, הרחבת הסמכתם ורכישת ידע מקצועי נוסף מתוך מטרה להשתלב בשוק העבודה כאנשי מקצוע איכותיים ומיומנים בעלי תחומי אחריות מגוונים, יוכלו להמשיך ללימודים נוספים.

אחת האפשרויות העומדת בפני הבוגרים היא השתלבות בקורס תרפיה במוזיקה. לימודים אלו מכשירים את בוגריהם לביצוע טיפולים שונים וריפוי בעיות מגוונות תוך שימוש במוזיקה ככלי טיפולי יעיל. על מנת לעסוק בתחום זה נדרשים הבוגרים להיות בעלי הסמכה טיפולית מקצועית. תחום לימודים נוסף בו יוכלו הבוגרים למצוא עניין הוא קורס הלחנה ועיבוד. במסגרת לימודים אלו יוכשרו הבוגרים להלחנת מנגינות מלודיות והרמוניות בסגנונות השונים ועיבוד איכותי ומקצועי של המוזיקה.
 
ייעוץ לימודים אישי חינם
מלא/י פרטיך ונציגנו יתקשרו אליך בתוך זמן קצר.
2024 © כל הזכויות שמורות לחברת ניב רווח בע"מ